Voor mijn zoontje van 5 maanden heb ik een leuke jas gezien in de uitverkoop van Tumble 'n Dry. Ik twijfel tussen maatje 74 en maatje 80. Mijn zoontje is een ukkepuk en erg dunnetjes, zijn broer van drie is nu gemiddeld, maar veel kleding zit bij hem al snel te ruim. Wat is jullie ervaring met de jassen van Tumbl 'n Dry? Als ik maatje 74 leg op een oud jasje van Z8 maat 74, is het jasje van Trumble smaller en de mouwen zijn wat korter. Dan neig ik naar 80, maar als ik de groeicurve van mijn zoontje doortrek (onder de gemiddelde lijn!) is hij met 12 maanden misschien net 75 cm en dan zit ik al in februari! Maatje 80 zou in het begin van de winter veel te groot zijn!
Klein Mijn zoontje, een ukkepukkie van 14,5 maand draagt veel tumble.. Hij js nu 77.5 cm lang, weegt 8350 gram en draagt maat 74/ 80 van tumble. De jasjes heb ik in maat 80, omdat deze dan fijner zitten over andere kleertjes.. maar ik sla nog wel de mouwen om! Jasjes (hij heeft er 2, allebei van tumble) draagt hij sinds hij 11 maanden was.. toen zaten ze nog wat ruim voor hem.. Waar andere merken ruim vallen, valt tumble bij hem netjes!
Onze zoon had afgelopen winter een jas van Tumble 'n Dry aan, maat 80. Was toen een jaar oud. Gemiddeld van postuur.
Ik ga denk ik voor maat 80. Normaal gesproken zou ik maat 74 kopen, maar omdat trumble gemiddeld genomen smaller en een maat kleiner valt lijkt 80 beter. Het verschil tussen 74 en 80 is maar anderhalve cm in de mouwen en 1 cm in de breedte! Mijn zoontje zal er in september nog wel in verzuipen, maar anders kan in december weer op zoek naar een andere jas!
Ik zou maat 80 nemen. Mijn zoontje is ook heel smal en ik koop ook veel tumble n dry maar ik vind het wel lekker als een jas iets royaler is. Zodat er ook iets onder kan een trui of een vest of iets...