Hema keukentje of toch Ikea?

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik twijfel al even tussen het kopen van het rode keukentje van Hema of de witte van Ikea.

Die van Hema kost maar 50 euro en het gehele keukentje van Ikea bijna 90 euro.

Inmiddels zie ik dat het Hema keukentje is uitverkocht. Daardoor wil ik het alleen maar nog liever hebben ;)

Echter staan op Hema.nl veel beoordelingen dat het erg lastig in elkaar te zetten is en ook dat het keukentje kapot gaat bij in elkaar zetten omdat de gaatjes slecht zijn voorgeboord. Ondanks dat vinden de meeste mensen het toch een mooi keukentje.

Hoe zijn jullie ervaringen met de Hema keuken? Zou je achteraf toch liever een andere hebben gekocht, of ben je er tevreden mee?

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik lees even mee, wij staan op het punt om een keukentje te kopen voor Fem voor Sinterklaas.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Leuk keukentje zeg van de Hema! Ik lees ook mee :)

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Ik heb tig keukentjes bekeken, van hema, kiddikraft, ikea.. en ben voor het ikea keukentje gegaan.. mede door de degelijkheid.. ik kan er zelf op gaan staan zonder dat er iets kapot gaat..

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ken het keukentje van de hema niet maar heb zelf de ikea keuken gekozen (en zelf gepimpt ;)) door zijn degelijkheid. Vind het een mooi en strak keukentje en het is van mooi zwaar hout en degelijk afgewerkt.

Mijn dochter krijgt hem van de sint :)

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Geen ervaring met beide maar die van de Hema vind ik er leuker uit zien maar de Ikea lijkt mij degelijker.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind de recensies op hema.nl wel erg slecht, dat zou voor mij een reden zijn om voor het Ikea keukentje te gaan.

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Dit wou ik zeggen:)

9. prettymum

Tsja, die recensies hè... Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier die van de Hema al heeft staan.

10. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ikea keukentje compleet en die is al vier jaar in gebruik. Door mijn eigen kinderen en oppaskindjes. Hij ziet er nog uit als nieuw!;)

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ik heb het ikea keukentje hier staan. na 2,5 jr nog steeds erg blij mee en ziet er puntgaaf uit!

12. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    wij willen ook binnenkort een keukentje aanschaffen, weet bijna wel zeker dat we voor de ikea gaan. Ik heb al zoveel keukentjes gezien bij vrienden/familie, en het valt mij wel op dat die van de ikea goed blijft. De andere keukentjes zijn toch sneller afgeleefd.

die van de ikea vind ik ook gewoon mooi, die vd hema wat minder.
    Het fornuis vd ikea vind ik ook beter. Daar blijven de pannen op staan. Veel keukentjes hebben er nog een soort van verhoging/verdikking op, als brander zal ik maar zeggen. Ik vind dat zelf niet mooi. En voor kinderen is het handiger om een pannetje te zetten op een plat vlak.

bij de hema zal ik wel keukenspulletjes halen, want dat hebben ze daar ook leuk. Plastic keukentje zal ik zelf nooit doen.

ook is het keukentje vd ikea te verstellen! Erg handig vind ik zelf.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier al bijna 3 jaar het ikeakeukentje en nog steeds erg tevreden erover. Er wordt al bijna 3 jaar dagelijks mee gespeeld en zoon klimt er minimaal 3x per dag op en het is nog steeds helemaal mooi.

Ik vind het hema keukentje veel minder mooi en zou die zelf niet kopen.

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier geen ikea of hema. Het keukentje wat wij hebben is speciaal naar onze wensen gemaakt. Ben er helemaal verliefd op!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,9 KB
      Weergaven:
      5.086
  15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

die is gaaf zeg.

ik kwam op mp ook een keukenboer tegen die in zijn vrijetijd dit soort dingen maakte... misschien wel dezelfde.

vond alleen 200 euro een beetje veel geld :)

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    haha hier ook een keukentje voor Sint! DAN MAAR IKEA ;)

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wow! Mooi zeg! Maar dat zal ook wel een stuk duurder zijn dan een Hema of Ikea keukentje :p

18. prettymum

Die van Ikea heeft een kookplaat die ook echt licht geeft, net echt.

Ik denk dan altijd: heel pedagogisch, nu leert mijn kind straks dat hij als het lampje brandt gewoon zijn handjes erop kan leggen want het is toch niet heet... En dan probeert hij het op de echte kookplaat :(

Gelukkig is die heel hoog en zal hij vast niet ZO slim zijn :)

19. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Dit is inderdaad een keukentje via marktplaats besteld haha. Kost 140 euro.

Deel Deze Pagina