Ervaringen baby en dreumes op één kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ytest, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Sinds een maandje of 1,5 ligt onze dochter in haar eigen bedje te slapen op haar kamertje.

Over een week of 6 wordt ons tweede kindje geboren, wat bij ons op de kamer komt te liggen tot hij doorslaapt.

Daarna is het de bedoeling dat dochtertje en zoontje samen op een kamer gaan slapen, tot ik dochter oud genoeg vindt om op zolder te gaan slapen.

Ervaringen? Tips? Eentje van 19 maanden ongeveer en eentje van een maand of 4. Tegelijk naar bed is het streven.. ;)

2. KimK

KimK Niet meer actief

Hier geen succes. 18 maanden en 4 maanden. Jongste slaapt nu net paar dagen door en oudste spookt hele nacht. Dus hier gewoon allebei op aparte kamer. Wat vooral mama jammer vind want leek me echt heel gezellig voor ze..... ;).... Straks nog maar eens proberen :D

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Not what I wanted to hear :D

Sliep jouw oudste al wel zelf op een kamertje van tevoren en goed door? ;)

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We zouden over 6mnd precies hetzelfde hebben we hadden erg getwijfeld op een kamer of niet. Want hebben eigeinlijk zo situatie dat 3e slaapkamer is vrij klein 1.80x2.00 is nu werkkamer.
    Maar in hal kan ook mooie werkplek gemaakt worden.
    Enige nadeel is dat in die kleine slaapkamer staat cv hr ketel. Hij is afgesloten en nieuwe en goede ventilatie etc hij maakt geen geluid etc maar toch...

Maat dochter spookt hele nacht en erg huilerig en actief waardoor we dus toch besloten hadden aparte kamers te houden. Dochter krijgt straks peuterbedje en haar ledikant gaat naar andere kamer. Komt ook kast in andere kamer.
    Als dochter 3-3.5 jaar is gaan we haar kamer verbouwen in 2lagen en maken 2 slaap plekken zodat haar broertje/zusje ook kan slapen als wil op een dag of zodat vrindien van haar kan blijven logeren.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    We hebben ook wel ruimte voor een derde slaapkamer, maar dat is op zolder, ik zie dat (nog) niet zitten, anders was daar zeker de voorkeur naar uit gegaan inderdaad.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zolder is indd lastig...
    Ik zou zeggen als je dochter goed doorslaapt en rustig is kan je makkelijk op een kamer doen. Hiet zie ik dat echt niet zitten want ze slaapt erg weinig en word altijd huilend wakker en nog eens 20x per nacht :((((

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is moeilijk inderdaad, hier meestal keer of twee wakker, tut teruggeven en ze slaapt verder, dus wil het toch gaan proberen, had alleen gehoopt op wat positieve verhalen of goede tips :)

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik hoop dat de dreumes tegen babygehuil kan :)

Ik kan dat namelijk niet en kan mij nog herinneren dat mijn kleine nichtje als baby zijnde bij mij op de kamer kwam logeren en begon te huilen 's nachts en dat ik de ene na de andere knuffel bij haar ging leggen totdat er meer knuffel dan campingbedje overbleef. Ik vond het zo verschrikkelijk naar, dat babygehuil. Ik kon er niet tegen en dacht serieus dat het zou helpen als ik haar pluche knuffels gaf. Uiteindelijk stopte ze met huilen, dook ik mijn bed weer in en gelukkig kwam er iemand binnen om haar te helpen. Ik moet er niet aan denken wat er anders uit mijn kinderlijk gedrag had kunnen gebeuren.

Maar goed, het feit dat ik mij dat herinner laat al wel zien dat ik wat ouder was op dat moment. Een jaar of twee, drie waarschijnlijk.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Jep... Van tevoren wel. Onze jongste is een huilbaby dus ja die krijste hele huis bij elkaar.... Ik hoop dat het bij jou beter gaat!

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    :$ klinkt als een licht jeugdtrauma..

Denk ook pas dat we dit gaan doorzetten als beiden lekker doorslapen (dream on Ytest ;))

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat hoop ik ook :)

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Voor mij of voor haar? :D Ik kreeg onwijs op mijn sodemieter natuurlijk ;) Ze was zich rotgeschrokken. Maar goed, ik ook :p Ik heb mijn nichtje daarna nooit meer aardig gevonden, hahahaha.

Deel Deze Pagina