wanneer huisarts na negatieve tests?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Oleole, Apr 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

Mar 12, 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi Nicole B,

Jeetje wat heb jij al lang zo'n lange cyclus. Ik had al veel eerder naar de huisarts gebeld volgens mij.

Mijn vorige cyclus was de eerste cyclus zonder pil en die duurde 39 dagen. Ik zit nu in mijn tweede cyclus en ik zit nu al op dag 41 en positieve testen blijven ook uit. Ik had nu al zoiets van: ik ga een afspraak maken met de ha om erover te praten. Ik heb nl. gelezen dat je bij een lange cyclus kans hebt dat je gaan eisprong hebt.

Je begrijpt dat ik ook liever een korte cyclus zou hebben. Ik zou echt even langs de ha gaan hoor! Ik zou voor mezelf willen weten dat alles goed is.

Gr. Lieverd

2. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Jeetje, wat een gedoe he, die lange cyclussen.
    Ik heb lange maar ook onregelmatige cyclussen. (37/41/43/45 dagen) Daardoor weet ik niet wanneer mijn eisprong is. En ook niet of ik echt wel een eisprong heb.
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat Nicole.
    Laat je het even weten als je meer weet.
    Groetjes Vera

3. Oleole

Oleole Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Vanmorgen bij de huisarts geweest(dank voor de tips en steun allemaal. met knikkende knieen omdat ik mij een beetje zorgen maakte. Ze kon mij gelukkig gerust stellen door te zeggen dat een cyclus van 48 dagen helemaal niet ongewoon is. Dat ik drie weken over tijd ben en dat zwangerschaptesten negatief blijven vond ze wel raar. Ze zei dat bloedtest niet zoveel uithaalt dan. Ze heeft mij meteen doorverwezen naar ziekenhuis voor een echo. Als daar niks op te zien is gaat ze een hormoon medicijn behandeling starten. Als de cyclus daarmee weer op gang komt mag ik zelf kiezen of ik dan meteen word doorverwezen naar een gynacoloog. Ze zei dat ze dat meestal pas naar een jaar doen maar dat het wat haar betreft ook eerder mocht. Dan kunnen ze eens gerichter gaan kijken waarom het wel/niet lukt.
    Dus eerst maar op naar de echo!

groet nicole

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

Oct 28, 2005
    5,134
    0
    0
    Fijn hoor dat het zo wordt opgepakt! Suc6 met alles!

5. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    He, dat is wel prettig! Succes met alles!

6. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Succes.. ik ben blij voor je dat je zo'n meewerkende huisarts hebt..
    Ik durf de mijne niet eens meer te bellen, bang dat ik weer met een sjaggie stem wordt afgewimpeld... zo van we wachten nog tot augustus..

Laat je ons weten wat er uit die echo komt? :D

7. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    beter dat er eindelijk geluisterd word!
    wanneer moet je nu naar het ZH dan?

8. dorito

dorito Bekend lid

Nov 10, 2005
    868
    0
    0
    he fijn dat je een echo krijgt. ik moet zeggen dat het mij wel erg geholpen heeft. mijn gynaecoloog zei dat een cyclus van mac 35 redelijk doorsnee is.. ze houden aan dat met toch wel 10 cyclussen per jaar je goede kans hebt om zwanger te worden. met langere cyclussen ook wel maar dan duurt het wat langer. als ik jou was zou ik toch een gesprek met de gynaecoloog hebben over je cylcus. die kan dat in samenhang met de echo en evt bloedonderzoek om hormoonniveau te testen toch wat beter bepalen dan een huisarts die verder weinig gezien heeft. ik vind 33 dagen als zo lang om te wachten laat staan jouw cyclus. denk aan jezelf en laat je niet afschepen.

ik weet dat het gemakkelijker gezegd is dan gedaan maar na advies van de verloskundige op deze site ben ik toch wat minder afwachtend geweest. als je al een tijdje bezig bent en allerlei vragen hebt bijv nu met jouw cyclus mag je daar best antwoord op vragen. bezoke aan een gynaecoloog vond ik heel prettig.

succes met de echo!

9. Dora

Dora Bekend lid

Apr 25, 2006
    762
    0
    0
    Ik hoef nooit aan de assistente te vertellen waarvoor ik kom...ik vraag altijd om een afspraak met de huisarts en dat is goed, besef nu dus dat ik daar erg blij mee mag zijn.
    Ik zou me persoonlijk ook niet fijn voelen bij zo'n lange cyclus, maakt idd je kansen binnen een jaar toch weer een stuk geringer...

10. Oleole

Oleole Niet meer actief

kon vandaag al terecht voor echo. Niet zwanger maar alles zag er goed uit. Ook geen afwijking aan de eierstokken of zo. Dat is echt een opluchting. Vanmiddag weer bij huisarts geweest en Primolut gekregen. moet deze 7 dagen slikken. Verder even afwachten!
    groet nicole

11. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

Jan 10, 2006
    2,373
    0
    0
    Drenthe
    Toch wel jammer dat je niet zwanger bent... maat goed succes met de primolut...

12. browniewendy

May 4, 2006
    31
    0
    0
    Hoi Nicole B en anderen,

Jeetje, dus je moet toch nog steeds ongi worden blijkbaar?

Ikzelf zit nu ook op dag 48 van mijn cyclus en vind het ook lang duren.
    Ben vorige week al naar HA geweest, maar hij zei dat het niet ongewoon is. Hij gaf als advies te temperaturen om zeker te weten wanneer mijn eisprong is. Dus dat ga ik maar doen.

Na het stoppen met de pil ben ik in maart voor het eerst ongi geworden en daarna niet meer. Voorlopig nog wachten dus... Testen zijn ook negatief, dus verwacht echt elk moment ongi te worden.

Sterkte!

13. Miranda77

Miranda77 Actief lid

May 4, 2006
    147
    0
    0
    begeleidster verst. gehandicapten
    Friesland
    Hoi Wendy,

Jeetje dag 48 is ook al lang! Ik ben zelf nu op dag 32 en ga me al zorgen maken, heb dinsdag getest maar negatief.
    Wil eigenlijk zometeen nog een test doen om een zwangerschap uit te sluiten maar wanneer de test negatief is moet ik dus gewoon blijven wachten?
    Ik voel me net zo'n opgeblazen kikker, hoop echt dat ik of zwanger ben of heel snel ongi word.

Jij succes met temperaturen!!!

LIefs Miranda

14. browniewendy

May 4, 2006
    31
    0
    0
    Hoi Miranda,

Ik herken het, ik voel me ook zo'n opgeblazen kikker :( En ik wil nog juist max. 2 kilo kwijt voor mijn bruiloft....

Ik heb expres van de week een ander merk zwangerschapstest gehaald maar die duidde ook negatief aan.

Ik hoop dus ook dat er snel wat gebeurt, ongi of zwanger, dan heb ik tenminste duidelijkheid.

Jij ook sterkte!

15. Miranda77

Miranda77 Actief lid

May 4, 2006
    147
    0
    0
    begeleidster verst. gehandicapten
    Friesland
    Hoi Wendy,

Wanneer ga je trouwen?

Ik heb inmiddels wel getest maar negatief, balen!
    Geduld is toch eg belangrijk in dit geval maar ben jij al aan het temperaturen?
    Ik heb zo het idee dat dat al wel snel is, ben net gestopt!

Jij heeeeeeeeeel veeeeeeeeel succes!

Liefs Miranda

16. browniewendy

May 4, 2006
    31
    0
    0
    Hoi Miranda,

Heb jij nog niet je eerste natuurlijke ongi gehad na het stoppen met de pil? Want dat duurde bij mij 78 dagen, maar dat is normaal. Het schijnt dat dat max. 6 maanden zou moeten duren.

Ik ben pas een week bezig met temperaturen om meer inzicht te krijgen in mijn lichaam. Via fertilityfriend.com kun je het online bijhouden, wel zo handig.

Ik ga trouwens 1 juni trouwen!

Jij ook heel veel succes!

Spannend, he, zo'n nieuwe ervaring!

Share This Page