wat voor tussendoortjes geven jullie je kindjes? mijn zoontje wil al even geen fruit meer, ik probeer het wel steeds maar hij spuugt het uit of draait zijn hoofd weg.. op brood gaat het redelijk, maar wat ik voor tussendoortjes geven?
Zoonlief krijgt zoveel verschillende tussendoortjes en hij vindt ze allemaal even lekker - Hij is gelukkig erg gek op fruit dus een lekkere fruitsalade (eventueel met geraspte kokos) of gewoon een los stuk fruit. - Zelfgemaakte (veganistische) muffins (wortel, blauwe bessen, volkoren, etc). - Simpel een Nijntje koekje of rijstewafeltjes zonder zout. - Gedroogde fruit uit het handje. - Zelfgemaakte groente en fruit smoothies. (Vind hij echt zoooo lekker) - En andere zelfgemaakte tussendoortjes.
hij krijgt hier nu; - soepstengel. - nijntjekoekjes. - lange vinger (soms). en fruit wil ie dus niet ja heel af en toe.. dus ben opzoek wat ik hem nog meer als gezond tussendoortje kan geven want vind het een beetje eentonig zo eigelijk..
Ik bedoelde inderdaad zelf snijden Lust hij salade? Anders kan je een lekkere salade maken met kikkererwten en mango en aardbeien? (als je het recept wilt kan ik je die wel sturen)
Ik lees ff mee Wat lastig dat hij geen fruit wil... tja... wat geef je dan... hier ook nijntje koekjes, rijstewafeltjes. Verder krijgt hij nog niet veel tussendoor. Hij eet graag fruit, wat hij als tussendoortje smorgens krijgt. Eind van de dag een lekker koekje @Elena: ben wel erg benieuwd naar die fruitsmooties Hoe maak je die? Geef je het dan gewoon in een fles? Of lepel je het als pap naar binnen?
Hier maakte ik ook wel eens een fruitsmoothie en dan deed ik er wat melk (bv) door en wat het drinkbaar. Hier heb ik nu van goodies wat verschillende koekjes. Ook even wat bij opa&oma achtergelaten. Bambix rijstewafeltjes is ze op uitgegeten en ivm allergieen kan ze niet alles hebben en wil ook niet dat ze allemaal ongezonde koekjes eet. Je zou gedroogd fruit kunnen proberen. Ik heb van goodies banaan en appelsticks, vindt ze hier erg lekker. Gedroogde abrikozen, moet ik ze wel in kleine stukjes snijden. Rozijntjes. Hier is ze juist gek op fruit dus dat eet ze meer dan genoeg. Knijpfruit zou je kunnen proberen?
knijpfruit heb ik ook geprobeerd idd maar spuugt ie ook uit! eerst was ie gek op fruit en nu word het een beetje minder met eten, gelukkig gaat pap brood en groente nog wel goed.
Hier ook wat dingen van Goodies. O.a. de graanrepen, koekjes, fruitsticks en zo nu en dan zo'n zakje chippies. Verder eet ze als tussendoortje soms een krentenbolletje, plak roggebrood, cracker, gedroogd fruit (gedroogde appelschijfjes zijn echt een succes hier, ook bij mama ), kwark of yoghurt eventueel met wat fruit, groente doet het hier ook goed (snoep komkommertjes of tomaatjes) Keus genoeg dacht ik hihi.
Rijstwafel Rozijnen Volkorencracker Komkommer Kerstomaatjes Rode paprika Blokjes feta met olijven Yoghurt Enz. Vaak is het fruit en dan nog 1 of 2x iets van bovenstaand lijstje, meer tussendoormomenten zijn er niet.
Hier ook Goodies fans , vooral die volkoren dierenkoekjes! Hier krijgen ze: - fruit; - goodies koekjes; - rozijntjes; - crackers; - schijfjes appel voor onderweg (is de nieuwe hit, geen autorit zonder appelschijfjes ) Ik kan eigenlijk weinig meer bedenken. Heel af en toe een stukje kinderchocola, maar dat is een tractatie, geen tussendoortje. Maar wat lastig dat ie helemaal geen fruit wil, daar zitten toch veel vitamines in...Heb je ook geprobeerd om het op andere manier aan te bieden? Andere soorten fruit? Een soort gebakje maken met beschuit, boter en fruit erop? Fruit op boterham? Rozijntjes, gedroogd fruit... Ik roep maar wat, succes!
Je zou nog ijsjes kunnen maken met fruit. Van die bakjes vullen met gepureerd fruit en een stokje er in. Kan je wel kopen bij de Hema, Xenos, Blokker etc.
hij wil maar af en toe wat fruit eten, ik heb nu ook van die fruitsticks van goodies die vind ie erg lekker. heb banaan en appel op brood gedaan en dat gaat ook nog wel goed gelukkig. maar het is per dag verschillend in wat ie wil.
hier ook goodies verder komkommer ontbijtkoek roggebrood soepstengel rijstewafel nijntjekoekje cracotte heb je wel es yoghurt met fruit(densoods gepureerd/ijngesneden) uit ene beker laten slurpen of smoothie