dreigende miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ladytijger, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    beste verloskundige,

ik had vanmorgen helder rood bloedverlies. niet heel erg veel maar genoeg om een aantal wc papiertjes te vullen. ik heb hierbij geen krampen ondervonden. heb toen ook mijn eigen verloskundige gebeld en die gaf aan dat ik het gewoon moest afwachten en dat de kans groter is dat er een vaatje was gesprongen dan dat het een dreigende miskraam is.

na een paar uur is dit over gegaan tot bruinverlies en dit is nog af en toe een paar druppels.
    verder heb ik nu alleen last van mijn re zij een beetje een drukkend gevoel. het is niet pijnlijk maar wel gevoelig.

kan het misschien niet een buiten baarmoederlijke zwangerschap zijn.
    ik ben nu 8 weken en 4 dagen of is het dan niet meer mogelijk.

ik ben behoorlijk geschrokken en bang dat het mis gaat.
    ik heb morgen mijn intake gesprek bij de vk. maar ik had toch liever nu een echo gehad om van die onzekerheden af te zijn.

hoe groot is de kans nu dat het mis is, of dat het een bbz is.

alvast bedankt voor het antwoorden.

groetjes linda

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi linda,

Je kan gerust even afwachten tot de intake morgen, ik begrijp je bezorgheid heel goed. Je wil gewoon graag zekerheid en terecht!
    Maar je verloskundige heeft gelijk het is eerder van je baarmoedermond afkomstig dan van een dreigende miskraam.
    Tenzij de krampen zo hevig worden dat het niet te houden is dan moet je absoluut je verloskundige weer bellen !

Imke

3. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Dec 5, 2008
    2,577
    0
    0
    Hoorn (noord-holland)
    beste verloskundige,
    ik ben door de huisartsenpost naar de gynacoloog verwezen. die een echo heeft gedaan.
    helaas slecht nieuws voor ons. mijn baarmoeder had de grote voor een kindje dat rond de 6 weken en 1 dag oud is. terwijl ik 8 weken en 4 dagen hoorde te zijn. dit weet ik ook omdat 21 dec een duidelijk positieve test had. dus waarschijnlijk krijg ik deze week een miskraam. en anders moet ik volgende week terug komen voor een echo. om te kijken of het vruchtje gegroeid maar die kans is heel erg klein. als het niet gegroeid is gaan ze de miskraam opwekken. ik ben nu echt in en in verdrietig.

toch bedankt voor u antwoord.

hopelijk mag ik het wonder dat zwanger zijn heet nog eens mee maken en dat die een goede zwangerschap mag worden.

groetjes linda

Share This Page