wanneer in ander autostoeltje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweetamber, Oct 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Even een vraagje, al is die al veel vaker gesteld.
    Ik weet dat je kleintje veilig in de Maxi Cosi zit tot hij/zij met zijn oortjes er boven uit komt.
    Maar hoe zit het met de beentjes?
    Onze jongste zit nl. praktisch dubbelgevouwen met zijn beentjes.
    Ziet er niet alleen oncomfortabel uit, maar lijkt me ook niet veilig.

Iemand enig idee hoe het dan zit? Veiliger in de Maxi-Cosi of dan toch in de volgende stoel?

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    achterwaards vervoeren tot 15 maanden is de nieuwe standaard. mijn dochter heeft tot 18 maanden in de maxicosi gezeten en die wist wel raad met haar beentjes

4. Koon

Koon Niet meer actief

Niet tot de oortjes maar tot het hoofdje er bovenuit komt. Dat is echt een misverstand.

Die beentjes vouwen ze wel hoor. Mijn zoontje wordt in ieder geval tot 18kg achterwaarts vervoerd, dus die zal ook moeten gaan vouwen haha.
    Hij zit nu in 1 auto in zijn nieuwe achterwaartse stoel en in de andere auto nog in de maxi cosi. Hij is bijna 80 cm en het gaat echt nog net.

Qua veiligheid is het niet erg dat ze de beentjes moeten opvouwen.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier gaat de jongste ook tot 18 kg achterwaarts. Ze heeft sinds 2 maand een andere stoel.
    Beentjes is geen probleem. Beter ook een gebroken been dan nek/hersenletsel of erger.
    Oudste had ik vanmorgen in de jongste haar stoel en die vond wel een houding voor haar benen.

6. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Mijn jongste van bijna 22 maanden zit ook nog in de maxicosi. Benen legt ze zo neer dat ze fijn zit. Haar hoofd komt ook nog niet tot de rand. Dus voorlopig zit ze er nog wel in.

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Kinderen strekken hun benen nooit maar gaan zelf altijd dubbel gevouwen zitten. Kijk maar eens naar kinderen in een kleuterklas. Dat ziet eer voor ons heel oncomfortabel uit, maar voor hun is dat helemaal niet zo!

De maxicosi is te klein wanneer hun hoofd boven de rand uit komt! (niet hun oren).

Wanneer je vervolgstoel een achterwaarste stoel is zou je over kunnen stappen, wanneer je vervolgstoel een voorwaartse is zou ik zeggen: zo lang mogelijk in de maxi cosi!!

Hier zit zoonlief in een Axkid Kidzone, tot 25 kilo achterwaarts!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    idem, jongste in een achterwaartse vervolgstoel, gevouwen beentjes is geen probleem.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Goed te weten, vroeg me gisteren hetzelfde af voor onze dochter! Dacht ook dat wanneer de oortjes bij de rand kwamen ze eruit moest.

10. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Precies dat is mij ook meerdere malen vertelt door maxicosi verkoper in goede zaak en anwb.
    Veel mensen denken dat het tot de oren is maar dat klopt echt niet.

Het is dan niet veilig meer om te vervoeren.
    Pas bij een vervolgstoeltje is de regel tot de oren van toepassing.

Mijn kids hebben er nooit tot 15 mnd ingepast.
    Maar dit komt omdat ze extreem lang zijn.

Ik heb nog eens nagebeld over de nieuwe regel van 15 mnd maar is niet van toepassing als je kindje met zijn hoffdje boven de rand komt doordat het kindje erg lang is.
    Mijn kids waren er allemaal voor het eerste jaar uit.
    Maar waren met 12 mnd oud al 93 cm en 16 kilo, 89 cm en ruim 15 kilo en 85 cm en 11 kilo.

Ik hou heb trouwens mijn dochter overgedaan met 8 mnd in een achterwaarts autostoel :) daar kan ze nog even in maar duurd niet lang meer omdat ze met haar pas 22 mnd oud al ruim 1m01 lang is.

In december gaan we voor nog een wonder en ik hoop dat die niet extreem lang is.
    Want is best lastig omdat ik het kindje zolang mogelijk in de maxicosi wilt houden.
    Maar de erg lange lengtes van mijn kids gooien regelmatig roet in het eten.

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Die van mij zit nu al in een normale vervolgstoel, dus voorwaards. Ze zat zowat klem in de maxicosie met haar schouders, echt een benauwend gezicht om zo krom te moeten zetten met je rugje, brrr. Nu in de nieuwe stoel vind ze het super, ze kan ons zien rijden en lekker naar buiten kijken. En die 15 maanden regel is er nog niet door hoor, ze zijn er mee bezig, maar over 4 maand is ze toch oud genoeg. Ga nu niet nog een andere stoel kopen...

Share This Page