wanneer in ander bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kimmetje55, Nov 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hallo meiden,
    wanneer hebben jullie de kids uit t ledikantje gehaald en in een groter bedje laten slapen? of wanneer zijn julie dit van plan?
    alvast bedankt.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna was 12 maanden toen we haar in een peuterbedje gelegd hebben. Eigenlijk omdat haar broertje er aan zat te komen. Ze heeft er nooit moeite mee gehad.

3. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    nog andere ervaringen/plannen?

4. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik laat Quinten net zolang in zijn ledikantje liggen als hij zelf nog wil zodra hij er aan toe is in een groot bed

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn krijgt voor zijn 2de verjaardag een "groot" bed en als hij er dan in wilt mag dat en wil hij het niet dan blijft hij gewoon in zijn kleine bed :D

6. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn schoonzus heeft haar dochter (16 mnd) ook in een groot bed. Een echt 1-persoons bed. Dat gaat prima schijnt.

Maar 't ligt ook aan je kindje, is hij/zij erg druk 's nachts dan zullen ze wel uit bed vallen de eerste tijd. Ik denk dat Sverre zo lang mogelijk in een ledikantje blijft want hij lijkt erg op mij: woelen en draaien 's nachts. ;)

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ligt Joris sinds 2 weken in een peuterbedje. Gewoon eigenlijk geprobeerd of het lukte, dit ging meteen vanaf dag 1 goed.

Hier was de keuze gemaakt omdat ik een operatie had ondergaan en ik 6 weken niet mag tillen.

8. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Onze dochter ging met 2jr3mnd in haar peuterbedje, toen gingen we verhuizen en was haar nieuwe kamertje klaar. Heb haar toen laten kiezen in het begin of ze in het ledikantje of in haar grote bed wilde, maar ze wilde meteen in haar grote meiden bed. Dat kan natuurlijk alleen als je beide bedjes ruimte-technisch kunt neerzetten in de kamer.
    De jongens laat ik voorlopig nog lekker in hun ledikantjes liggen, ik vind ze zo klein als ze nu nog zijn, daar gewoon echt nog niet aan toe.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Isa is nu ongeveer 16 maanden en gaat over een tijdje in een groot bed slapen, haar broertje of zusje is onderweg en dat bedje moet vrij ;)

De eerste weken wil ik er wel als valbescherming een 1 persoons matras langs gaan leggen mocht ze 's nachts uit bed vallen.
    Ze zal er vast wel een keer uit klimmen maar ja dat hoort erbij denk ik, ach eens moet ze het toch leren niet waar?

10. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    thnx wij hebben al een peuterbedje gekocht.. konden het niet laten dus vroeg me af wanneer t kon.. maar nog ff geduld dan maar..:D

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij hebben van het weekeinde 3 spijlen uit zijn bed gehaald om te kijken of hij blijft slapen of uit zijn bed komt. Nou nacht 1 was een ramp nacht 2 ook als gevolg ik zometeen de spijlen er weer terug in zet

12. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    wow 10 maanden wat vroeg! Ik hoef dat bij Jesse echt niet te proberen hoor ik zat zelf aan een jaar of 2 te denken... hij laat niks heel vrees ik als ie zo uit zijn bedje kan komen... ik vind het levensgevaarlijk maar ja niet iedereen heeft zo'n ondernemend kind natuurlijk haha

13. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Ik laat Jørre ook mooi nog in zn ledikant. Weet zeker dat hij zn kamer gaat verbouwen als hij in een peuterbed ligt. Al vind hij Britt haar bed wel heel erg interessant

14. Female

Female Niet meer actief

Kynan gaat aankomende week voor het eerst in een groot (1pers.) bed

15. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    En wanneer hebben jullie je kindje van een wiegje naar een ledikantje gedaan?
    Onze kleine man ligt nu nog in zn wieg bij ons op de kamer, maar we denken eraan hem vanaf volgende maand in zijn eigen bedje/kamer te leggen.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

16. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    aidan was 13-14 maanden. en het ging gelijk heel goed. moest ook wel naar een groter bed want kleine zus moet zijn oude ledikantje gaan gebruiken :)

Hij ging trouwens met 5 maanden van wieg naar ledikant. en op eigen kamer.

17. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Van wieg naar ledikant beide na ongeveer 4 weken. Onze zoon (17 mnd)gaat echt nog niet naar een peuterbed. haha ik denk niet dat er veel overblijft van zijn kamer.

Share This Page