wanneer in autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetamber, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier deed ik het op advies van het cb. hij kon al goed zelfstandig zitten en het was altijd drama in de maxi cosi. eenmaal in de autostoel was hij zeer tevreden:).

2. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Fay is met 8 maanden in de autostoel gegaan, die wij hebben kan in de ligstand, dus dit doe ik wel meestal. Ze kan wel al vanaf 6 maanden heel goed, recht en los zitten.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Hier nog altijd de maxi cosi. Hij is 75,5 cm en weegt 8600. Zodra het hoofd tot aan de oortjes over de rand steekt, is het tijd voor de autostoel.
    Wij beginnen er ook niet eerder aan. In de babyzaak hebben ze het advies gegeven zolang mogelijk de maxi cosi. Dit is de veiligste manier. Bij een aanrijding krijgen ze geen klap in hun nek en bij een autostoel wel, wat bij kindjes die er al veel te vroeg in zitten zelfs fataal kan zijn.

4. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hier met 6 maanden in een romer in de ligstand ons 'kleintje' was toen al tien kilo en zat er strak in koppie zat nog net onder de rand

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier toen ze bijna met haar hoofd boven de maxicosi uitstak. Toen kon ze nog niet echt goed zitten, ze was toen ruim 10 maanden.

6. Tese

Tese Niet meer actief

Hier met 10 maanden. Het was al krapjes in de maxi cosi maar toen kwam er ook nog een winterjas bij. Dat was teveel van het goede. Ik ben ook van mening dat je je kindje beter zo lang mogelijk in de maxi cosi kunt laten zitten.

7. Hier verwacht ik dat de kleine binnen nu en een paar weken echt niet meer normaal in de Cabriofix kan.
    Volgende week is ze 7 maanden, ze is nogal groot..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Voorlopig zit hij nog wel in de maxicosi, hij is al over de 9 kilo, maar het gaat nog prima. Ik heb hem al wel heel lang zonder voetenzak er in, omdat het best een grote jongen is. Met voetenzak zat hij zo opgepropt.
    Robin is met een maand of 11 overgegaan naar haar gewone autostoeltje.

9. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hier zit ons kleintje nog steeds in de maxicosi, hij weegt nog geen 9 kg en het past nog goed ook zijn hoofdje komt nog lang niet over de rand.
    Zelf vind hij het gelukkig ook prima :).

10. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hey dames, bedankt voor jullie reacties.
    Denk dat ik 'm nog een maandje in de M.C. laat.
    Dan kan hij 1,5 maand uit zichzelf gaan zitten en zit hij dus echt heel goed.
    Zijn hoofd steekt nog niet echt er bovenuit, maar hij gaat steeds naar voren leunen om alles te kunnen zien:D
    Hij is een klein nieuwsgierig ventje en wil niets missen, waarschijnlijk ook de reden dat hij al staat;)
    Ik haal de MC ook niet meer uit de auto, tenzij ik 'm gelijk op het onderstel plaats.
    Ga er niet meer mee sjouwen, veel te zwaar....

11. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier met 8 maanden en 9kg in de autostoel, wij hadden een ander stoeltje dan de maxi-cosi (graco babystoeltje) die niet zo lang is als de mc. hier was ie met 8 maanden toch echt uitgegroeid en hij zat al vanaf 6 maanden rechtop uit zichzelf, dus wij hebben hem vanaf dat ie 9kg was meteen in zn nieuwe stoeltje gezet omdat de oude gewoon niet meer veilig was.
    hij zit er prima in!!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje zit sinds een paar dagen in de autostoel. Hij is nu bijna 15 maanden. Hij past nog wel in de Maxi Cosi, maar het werd wel een beetje krap, en hij ging sinds kort steeds zitten mekkeren (en op den duur brullen) als we eenmaal op weg waren. Kan ik me ook wel voorstellen...je rijdt achteruit en je ziet geen drol :D
    Nu zit hij prinsheerlijk hoog en droog, en hij vindt het geweldig volgens mij.

Deel Deze Pagina