Wanneer doen jullie je kindje in bad? Hij gaat eigenlijk altijd 's ochtends in bad, ergens tussen 10.00 uur en 11.00 uur. Liever zou ik hem 's avonds in bad doen (beter doorslapen?), maar hij krijgt om 19.00 uur een fles en gaat dan tegen 20.00 uur naar bed tot zijn nachtfles van 23.00 uur. Ik kan hem toch niet met een volle buik in bad doen en die tijd tot 23.00 uur slaapt hij zo heerlijk en om hem nou voor zijn bad wakker te maken.....maar 's ochtends lukt ook niet altijd bijv. als we ergens naar toe moeten..... Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Hallo, Ik doe hem meestal 's ochtends in bad, rond een uur of 9 half 10. Hangt er vanaf hoelaat hij wakker is geworden. Meestal is dat rond een uur of 8, dan krijgt hij een flesje. Daarna in de wipstoel / box. Om een uur of 9 half 10 in bad en daarna nog even op bed. Ik doe Jibbe Jens trouwens niet elke dag in bad hoor. De ene dag badderen, en de andere dag wassen. Die kleintjes worden toch nog niet heel vies. Weekends ga ik vaak met hem douchen, in plaats van in bad. Minke
Hoi Ik doe Milan sinds dat ik weer werk 's avonds in bad. Op mijn werkdagen red ik het niet om dat 's ochtends te doen. Ik deed hem dan om 18.00 in bad en om 18.30 kreeg hij zijn flesje. Nu zijn we bezig om zijn 5de voeding eraf te halen en nu gaat hij dus om 19.30 in bad en 20.00 krijgt hij zijn laatste voeding. Ik hoop dat het gaat lukken, want dan kunnen we ook weer een keertje vroeg naar bed. groetjes Sabina \/
Ik doe Fynn 's ochtends in bad. Na de voeding van ongeveer 11.00 uur. Ben zelf dan het meest actief. 's Avonds heb ik eerlijk gezegd geen zin meer Maar als ie wat ouder is denk ik dat ik hem 's avonds in bad ga doen om er een soort ritueel voor het slapen van te maken.
ik doe de kleine s ochtends in bad om 9 uur en dan half 10 dr flesje na het bad is ze namelijk enorm wakker en heeft enorme honger
Ik doe Damiën s'avonds in bad. Ook omdat ie dan veel rustiger slaapt. Hij is s'avonds het meeste wakker (hij clusterd) Ik doe hem om 8 uu in bad. Daarna afdrogen, aankleden, slaapzak aan en dan de laatste voeding....
Ik wissel nog wel eens. Als we s avonds bezoek krijgen doe ik het smorgens, maar normaal probeer ik het s avonds zodat ze lekker moe is. Nadine is prematuur geboren en mocht eerst maar 2x per week in bad ivm energie. Nu mag he tom de dag en hoop dat het na 30 jan (uitgerekende datum) dagelijks mag. Wel net zo fris.
Toevallig lukte het vandaag om het 's avonds te doen . We waren om 18.30 uur klaar met eten, afwas etc. dus toen heb ik hem lekker in bad gedaan. Hij gaat sinds kort in het grote bad (op een badkussen; hij pas niet meer liggend in het babybadje, maar ja hij is dan ook zo'n 72 cm) en vindt het heerlijk om op zijn buikje te drijven, hij kan dan lekker spetteren en spatteren. Vervolgens heeft hij om 19.15 uur (een kwartiertje later dan anders) zijn flesje gekregen en is om 20.00 uur lekker gaan slapen . Mijn man moet veel 's avonds vroeg weg (komt om 17.30 uur thuis en moet vaak rond 18.45 uur weer weg) en dan red ik het vaak niet om het allemaal in te plannen (eten koken, afwassen, fornuis zuiver maken, Rick in bad doen en dan ook nog op tijd zijn flesje.....) Zal wat dat betreft blij zijn als we naar 4 voedingen kunnen ....dat zal allicht wat ademruimte geven.
Ik deed yassir ookelke dag in bad. Het advies van de kinderarts was om hem niet dagelijks in bad te doen. Babys krijgen hierdoor een droge huid. Yassir heeft regelmatig uitslag en daarom doe ik hem om de 2 dgn in bad. Ik verchoon natuurlijk wel zijn rompertje en kleding.
Ik doe Lynn 's avonds voor de laatste fles (20.00u) in bad. Sinds ik dit doe, slaapt ze door. Ze is dan lekker moe van het badderen, dat ze al slapend de fles opdrinkt. Ik kan haar dan zo in bed schuiven en 's ochtends om 8.00u wordt ze weer wakker. Mag jij nog niet over op 4 flessen? Misschien kun je het eens proberen om rich te laten liggen om 23.00u.
Hij heeft wel een poosje op 4 gezeten, maar werd dan steevast 's avonds rond 21.00 uur weer wakker en 's nachts ook gemiddeld een keer of 3. Vandaar dat het CB aanraadde om hem nog even op 5 te houden en sindsdien gaat het beter ('s avonds slaapt hij lekker, en 's nachts wordt hij gemiddeld nog maar 1 keer wakker). Wat zijn jouw voedingstijden dan en hoeveel zit er in Lynn's fles? Krijgt ze daarnaast dan ook groente/fruit en hoeveel dan?
Lynn krijgt 4 flessen van 180+6=200cc. rond 17.30 krijgt ze haar groentehapje. Dit is ongeveer een half potje (klein) Mijn voedingstijden zijn: 8.00u, 12.00u, 16.00u en 19.30/20.00u. Rond 19.00u gaan we in bad en de ene keer gaat het sneller dan de andere keer, maar meestal zitten we rond 19.30/19.45 aan de fles. Hier krijgt ze trouwens 2 of 3 schepjes rijstebloem in. In het begin kwam Lynn om 7.00u en dan rekte ik het over de loop van de dag zodat ik op 20.00/20.30u uitkwam. Nu slaapt ze door tot 8.00u. Dus krijgt ze de laatste fles om 19.30. Als ik haar van te voren in bad doe is ze lekker rozig en slaapt ze als een hoentje. Nog meer vragen? Hoor het graag.
wouw, van 20.00 tot 8.00 ! Dat redt Rick nooit, hij slaapt om +/- 19.45 uur en dan om 23.00 uur nog een fles (waarvoor ik 'm wel wakker moet maken) en dan slaapt hij tot ergens tussen 7 en 8 (met of zonder een keertje wakker worden). Ik vrees dat hij zonder die fles van 23.00 uur ergens midden in de nacht wakker wordt....... Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Speen erin. Dit heeft me wel een paar nachten gekost. Maar ik rekte dit met een speentje. Tot 7.00u. Na een paar nachten begreep ze het en sliep ze dus lekker door tot 7.00u. Toen kreeg ze dus nog voeding om 23.00u. Ik ben op advies van de ka overgestap naar 4 voedingen, omdat ik Lynn gewoonweg niet wakker kreeg om 23.00u. Toen over op 4 en werd ze weer wakker 's nachts. Dus weer een paar zware nachten, maar nu slaapt ze heerlijk door.
Hmmm, maar zijn speentje krijgt hij dus sowieso al als hij wakker wordt (en ik moet zeggen vaak slaapt hij dan echt lekker door tot een uur of 7/8 ) Wellicht dat het lukt om hem eerder de fles te geven en dan toch tot die tijd te laten slapen, ik zal het eens uitproberen van de week als hij toevallig 's ochtends langer slaapt. Zojuist heeft hij trouwens lekker van een bordje pap gesmuld voor het eerst (zie foto). Misschien dat ik de laatste voeding nog meer moet verzwaren, hij krijgt er al rijstebloem in, maar misschien moet er nog wel iets bij....
Hele leuke foto. Haha. Hoeveel schepjes doe je nu in de laatste fles? Wat als je eens zou proberen om hem om 23.00u te laten liggen? Misschien trekt ie de nacht wel door. Als je dus 4,5 uur tussen de voeding laat en rond 21.00u uitkomt. Dan krijgt ie dus 4 voedingen te beginnen om 7.30. Of is dat geen optie? Ben alleen met je aan het meedenken he.
even of topic juudje ik vries fruit gewoon in hoor als je via google zoekt kom je receptjes tegen die je kan invriezen heb nu appel, peer en aardbei in de vriezer zitten. en hij heeft er van gesmuld.