Wanneer in bad?

Discussion in 'Verzorging' started by Ramoontje, Jan 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Als je appel of peer invriest, wordt dit heel glazig.
    Moet ztraks naar het cb, zal het wel s vragen.

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Hij krijgt nu 5 schepjes (van die nutricia schepjes, afgestreken) in zijn fles. In de pap van gisteren zaten ruim 5 eetlepels (maar dit was dan ook echt pap).
    Ik kan het eens proberen, vanochtend was hij om 06.30 uur wakker maar sliep (wel met speen) nog even lekker door tot 08.00 uur en toen heeft hij dus gegeten.
    Als ik het nu kan rekken tot laten we zeggen 12.30 uur, 17.00 uur en dan bijv. 22.00 uur dan zou ik al heel tevreden zijn en dan zie ik wel wat hij vannacht doet.... Ik denk alleen wel dat ik het dan nog moet aanvullen met een groente of fruithapje of niet?

Ik zat ook al te denken om eventueel de inhoud van de fles te verhogen (dus naar 210 cc) en dan 4 keer, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat zomaar kan doen.....(het CB hier zegt dat er niet meer in zijn fles mag dan 200 ml)

Hmmm lastig hoor!
    (en doordat ik daar dan zo over twijfel, wordt ik soms ook nog een beetje (heel erg) emotioneel, vanochtend ook weer. Dan is er eigenlijk niks, maar eigenlijk ook alles.....en dan wil mijn man ook nog eens vrijen :oops: :rolleyes: en dan zit ik dan helemaal niet op te wachten (sorry schat).....Oef moeilijk hoor, soms ben ik net zo'n wandelende emo-doos ;) )

3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    hihi even off topic,

Ik begrijp je helemaal hoor Ramoontje, hier precies het zelfde, ik ben ook zo emo-doos :) en dat andere :oops: hihi :p

Ach ik denk nu, komt wel goed!

4. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Ramoontje, van mijn ka mag ik best meer geven per fles. Geef nu in de laatste fles zelfs 225cc.
    Als jij denkt dat Rick meer nodig heeft zou ik dat geven. Volg je eigen gevoel.
    Met Lynn ben ik ook begonnen met rekken. Nu heeft ze dat dus niet meer nodig en kom ik netjes uit op 20.00u.
    Bied hem gewoon 210/220 aan en kijk wat ie ervan opdrinkt. Nu krijgt ie 5x200=1000. En 4x220=880. Dus hij krijgt zowiezo minder. Het cb had ook tegen mij gezegd dat ik niet meer per fles mocht geven en ben daarmee toen naar de ka gegaan. Ze zei dat ik best meer mocht geven per fles.

Weet niet of je al fruit of groente geeft? Of hebt gegeven? Wat je nu doet, pap van het lepeltje is ook goed. Dit deed ik met Lynn ook. Voor de fles van 16.00 kreeg ze 30cc pap en daarna een fles van 200cc. Nu krijgt lynn groente en is de pap vervallen.

Als je 210 geeft zal ie langer verzadigd zijn en kun je het makkelijker rekken.

5. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Ik zou, persoonlijk, niet zoveel scheppen rijstebloem in de laatste fles doen. Dit kan snachts heel zwaar op de maag liggen en daar kan ie buikpijn van krijgen. Als dit niet aan de orde is, zou ik daar lekker mee doorgaan. Anders 1 of 2 scheppen minder.

Ik gebruik ook zon schepje voor de rijstebloem en Lynn krijgt er 3 in de laatste fles.

6. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Die voedingstijden zijn best moeilijk hoor en zeker als je wil dat ze doorslapen :p

Ik heb net zoals Juudje ook gerekt met een speen, hij kreeg om 23 uur de laatste fles toen en kwam dan ook iets van 2:30 dan gaf ik hem de speen en dan kwam hij weer om 5:30 en dan gaf ik de fles weer.

Het is een hoop rekken en verschuiven en je moet echt geduld hebben en het kost een aantal nachten, maar dan heb je ook wat hahaha

Sem zit nu op 4x 210 cc voeding + potje fruit en 1 potje groente.

Dit is zijn schema nu:

5:30 fles 210cc
    9:30 fles 210cc
    ergens tussen 11 uur en half 12 krijgt hij een fruit hapje + 30 cc diksap (sap vind hij nog niet echt lekker)
    13:30 fles 210cc
    17:00 groente hapje en een danoontje als toetje.
    20:30 laatste fles 210cc + 3 schepjes van de nutrilon met nutrix!

Gaat nu echt goed, sem slaapt vanaf 21:00 tot 5:30 door en volgens mij kan hij nog langer slapen, maar we moeten hem wakker maken want 3 dagen in de week werk ik en ik begin om 7 uur! Dus vandaar dat wij hem zo vroeg wakker maken, anders heb je niks aan een schema!

Denk als hij zo paar weken doorgaat dat ik zijn laatste fles naar 20 uur kan verschuiven, maar dan moet de rest van de tijd ook misschien!

Moeilijk zucht :rolleyes:

7. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Wat zit er veel tijd tussen de laatste flessen? Wil je de laatste fles om 20.00u geven? Probeer het gewoon. 20.00 of 20.30 scheelt niet zoveel.

Jemig zeg 5.30u. Pffff. Dat is wel erg vroeg. Kun je die niet om 20.00u laten geven bij oma of op het kdv? Moet er niet aandenken om er zo vroeg uit te moeten.

8. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    nee helaas Juudje, ik moet om 7 op de zaak zijn!

Ik woon in spijkenisse en ik werk in Zoetermeer! Is bijna een uur rijden, dus 6:10 moet ik in de auto zitten. Mijn man brengt hem dan ook gelijk naar mijn schoonmoeder en op woensdag de creche.

Ik ga over een paar weken naar 20 uur, omdat ik net pas op dit schema zit en ik wil hem even laten wennen eraan ;)

O bedoel je mijn tijden tussen de laaste fles, zit daar veel tijd tussen?
    3,5 uur of 4 uur meer niet! toch?

9. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    7 uur. 13.30 en dan 20.30. Maar dan krijgt ie warm eten.

10. patricia240477

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Ja hij krijgt warm eten dus een potje om 17:00, dat was voorheen een fles en die mocht ik laten vervallen, daarom dat hij nu ook een toetje na krijgt!

Dus de tijden kloppen wel hoor, de fles is vervangen voor een groente hapje!

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik weet dus niet of meer voeding in de laatste fles scheelt.....maar 'k kan het natuurlijk wel eens uitproberen.
    Rick krijgt nu - afhankelijk van het aantal flessen - inderdaad groente/fruit. Komt hij op 4 flessen dan krijgt hij er een prakje naast, komt hij uit op 5 flessen dan krijgt hij slechts een paar lepeltjes (tot meneers grote frustratie)....
    Een deel pap en een deel flesvoeding is ook nog een optie (dat ik dat zelf niet bedenken kan :oops: ;) :rolleyes: )

Vandaag komen we in ieder geval vooralsnog uit op 4 flessen: 8 uur eerste fles, om 10 uur een half potje fruit, om 13 fles 2 en dan vermoedelijk om half zes en om een uur of 10 fles 3 en 4....

En zo rommelen we maar lekker aan......ach gelukkig heb ik een heel tevreden en op zich heel gemakkelijk kind ;)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Tja off topic waren we inmiddels toch al, als ik me niet vergis begon ik met een vraag over het in bad gaan......waar een warm bad al niet toe kan leiden hihi

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Meestal zijn het 4 of 5 schepjes (hangt ook een beetje af van wat hij dus gedurende de dag gegeten heeft). Vooralsnog heb ik niet de indruk dat hij er buikpijn van krijgt en krampjes heeft hij al niet meer sinds hij 2 weken is of zo....

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    hmmmm had beter alles in 1 bericht kunnen zetten (hihi).....

15. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Haha, maakt niet uit joh, haha. Zo is alles nog wel leesbaar. Haha

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    ja da's waar.... :oops: ;) :D :)

17. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik vries dus gewoon appel en peer in en het wordt niet glazig ik kook het eerst een beetje. heb het zo van het internet af. daar staat het precies zo op en ook wat je kan invriezen en hoelang het houdbaar is.

18. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Welke pagina is dat tweety, dan ga ik die eens lezen. Kan ik dus wel in een keer meer maken.

19. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html

het is een site met babyvoeding en babyweetjes. ik heb hem nu in mijn favorieten staan. laat me ff weten wat je ervan vind. op elke site staan verschillende dingen kwa leeftijden is me opgevallen maar hier staan ook recepten op. suc6

20. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Heb he bij mijn favorieten gezet en ga hem straks eens even doorlezen. Was best veel, zag ik. En ik had Lynn o de arm. Dus lees hem straks.

Share This Page