Iemand een leuk idee voor zijn 1ste verjaardag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beeps, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Dag dames,

op 2 januari wordt onze vent alweer 1, ik zit onwijs te worstelen met zijn verjaardag. Ten eerste of ik het wel moet vieren? Is dat leuk voor hem of alleen maar veel te druk?

En wanneer dan, 2 januari is een maandag en zo vlak na de feestdagen heeft niemand meer zin in een uitje.. het weekend erop vind ik eigenlijk de plank volledig misslaan.. wat vinden jullie?

en hebben jullie verder nog leuke tips wat ik kan doen? Ben echt zo creatief als een visstick, dus kan zelf maar weinig verzinnen helaas!

alvast bedankt!

2. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Vind je het zelf leuk om een feestje te geven? Want je ventje zal er nog niet zoveel van vinden, hooguit nogal druk.
    En hij zal het ook niet doorhebben als je het een week later viert met familie etc. Istie wel weer bijgekomen van oud & nieuw, misschien ook wel een onrustige dag vor hem.
    Verder, zijn lievelingseten natuurlijk!

3. leo1984

leo1984 Actief lid

9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ervoor gekozen om de 1e verjaardag klein te vieren, want onze kleine man heeft niks aan een huis vol visite en een papa en mama die alleen maar aan het rennen zijn om de visite te bedienen en dus weinig tijd voor hem hebben... Wij hebben alleen opa's/oma's (ook overgroot) oom's en tante's van onze zoon uitgenodigd... Het was erg gezellig en hij kent iedereen goed dus helemaal op zijn gemak.. Wij hebben het maar een korte tijd gevierd dus precies tussen zijn slaapjes door.. Even kletsen, taartje eten en toen ging hij weer lekker naar bed... Toen hij wakker was toen was iedereen weer weg en kon hij met zijn nieuwe speelgoed spelen... Ons is het erg goed bevallen... Als hij ouder wordt en er meer aan heeft vieren we het wel groter..

Onze zoon was op di jarig en wij hebben het wel het weekend erna gevierd, want eerder wilde ik niet... Hij was toen voor mijn gevoel nog geen 1 en dat wilde ik niet.. Om de dag dat hij 1 jaar was ze we naar ballorig geweest en hebben we taart gegeten.. Het was een groot succes!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

We hebben zoon`s verjaardag ipv de 18de pas de 21ste gevierd, ook niet op de dag zelf omdat het op donderdag viel. Ik zou het het weekend erna pas vieren en op zijn verjaardag zelf iets leuks doen. Dochter, jarige job en ik zijn op de dag zelf naar een binnenspeeltuin geweest, hij vond het super.

Verjaardag zelf: dochter vond het het leukst toen iedereen weer weg was en het huis weer schoon was en ze lekker kon spelen. Zoonlief heeft er wel voor 100% van genoten. Het zijn 2 heel verschillende kinderen, hangt er dus heel erg vanaf wat jouw zoontje leuk vindt. Houdt hij van aandacht zoals mijn zoontje of is hij meer als mijn dochter? Dochterlief heeft wel erg genoten op haar 2de verjaardag, toen kon ze de drukte en aandacht veel beter aan en genoot ze er wel voor 100% van.

Hier hadden we een leuke taart, balonnen, slingers, heel veel cadeautjes (waarbij zus hem hielp met uitpakken want dat vond zoonlief niet interessant, dochter vond het wel leuk om zelf uit te pakken met 1 jr.). We hielden het van 11 tot 16 zodat hij daarna lekker kon spelen, bij dochter hadden we het van 15-18 (na haar slaapje) maar toen kon ze pas om 20;00 uur spelen en moest toen eigenlijk alweer naar bed. Vandaar het eerder te houden.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt voor de tips meiden!

6. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt donderdag 1 jaar. Mn man en ik zijn vrij, dus wij gaan lekker zwemmen. Daar is mn zoontje dol op. Maar ja, ligt natuurlijk aan je kind of hij ervan houdt.
    Op zaterdag vieren we het voor opa's en oma's en ooms en tantes.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Leuk allemaal, wij gaan ook zwemmen inderdaad, vindt hij fantastisch, smiddags is hij dan wel kapot, maar ja, het enige wat hij moet doen is wat taart kapotslaan en dan zit zijn taak erop!

we doen het ook klein, alleen opa's en oma's en tante en oom.

Bedankt!

9. mamavanlily

mamavanlily Nieuw lid

2 dec 2011
    3
    0
    0
    Fulltime moeder
    Rotterdam
    Ben het met de andere reacties eens, het heeft niet zo veel zin om het groot te vieren, dat is inderdaad te druk. Hou het gewoon klein, met je naaste familie, zoals opa's & oma's, tantes en ooms, en vooral ook niet te lang.
    Het weekend ervoor is niet zo leuk nee, dan is hij nog geen 1 jaar.. Vier het dan gewoon het weekend erna, ik denk niet dat je familie dat erg vindt :)

Zelf heb ik het ook klein en kort gehouden toen mijn meid 1 jaar werd. Dat pakte goed uit: ze kreeg van iedereen wat aandacht, mocht lekker in haar taart slaan en daarna weer lekker verder spelen. Vond ze prachtig!

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse is op 5 januari jarig. Die dag gaan we lekker wat met zijn drietjes doen (ik denk zwemmen) en 's avonds pannenkoeken eten. We vieren zijn verjaardag met familie en vrienden het weekend erna. Jesse is een echt gezelligheidsmens en vindt al die aandacht alleen maar prachtig. Op de uitnodiging vraag ik wel of ze rekening willen houden met zijn slaaptijden.

Deel Deze Pagina