wanneer doen jullie je kleine in bad? om een vaste tijd of bijvoobeeld een half uur voor een bepaalde voedinbg zoals ik? dat betekend, aangezien ik bv geef, dat dit nooit op hetzelfde tijdstip is...
Ik doe Iman in bad na het avondeten. MAar toen ze zo klein was als Indy deed ik het ook vaker 's ochtends!
Bij mij zit er eigenlijk nog geen regelmaat in. Doe het gewoon wanneer het het beste uitkomt. Soms is dat in de ochtend voor of na de 2e voeding. Maar soms ook 's middags voor of na de voeding. Ligt er helemaal aan of Fynn moe of wakker is. En wat mijn plannen zijn voor die dag. 's Avonds komt het er eigenlijk nooit van. Dan ben ik druk bezig met eten maken etc voor mezelf (ben alleenstaand) en Fynn slaapt na de voeding van 19.30 meteen. Denk echter dat het voor een kind wel prettig is om op een bepaald moment een soort van ritueel te hebben. Dus ik ga wel proberen om dat erin te brengen. Maar nu nog ff niet. Hij gaat bovendien om de dag of soms ook om 2 dagen in bad. Dus een dagelijks ritueel wordt het voorlopig toch niet.
Thijs heeft altijd aan het eind van de middag zijn huiluurtje. Omdat te stoppen heb ik nu als vaste tijd zijn badje om 17.15. Dan is hij metteen weer helemaal gezellig! Daarna een flesje en dan gaat hij slapen. Maar ik heb ook even moeten zoeken naar een goed ritueel. Ik vind het wel fijn dat het nu altijd een beetje op dezelfde manier gaat.
Ik doe Giovanna soms elke dag en soms om de dag in bad en dan om 17.30 en dan krijgt ze 18.00 een flesje.
Toen Tymen nog zo jong was deed ik het meestal 's ochtends tussen tien en elf afhankelijk van zijn voeding. Nu we ritme hebben gaat hij altijd 's avonds in bad! Vlak voor de laatste voeding.
Ik doe Steven de laatste tijd vaak sávonds in bad, meestal smeert hij met het eten, kan hij fris en schoon z'n bedje in. Hij gaat om de dag in bad.Maar als hij niet in bad gaat was ik z'n handjes en gezicht altijd wel.
Mijn dochtertje is inmiddels alweer bijna twee en heb eigenlijk vanaf het begin hetzelfde ritme aangehouden. Eest borstvoeding later pap/brood, daarna in bad (na twee maanden om de dag) en dan aankleden. Daarna nog even spelen en toen ze nog een ochtendslaapje deed naar bed. Jente
Ik deed het altijd voor de fles van 11 uur 's ochtends. Maar omdat Esmee nog nooit heeft geslapen 's avonds zijn we gisteren begonnen met badderen voor de fles van 19 uur en ze sliep als een roosje en ik moest haar zelfs wakker maken voor de fles van 23 uur!
Ik doe daan nu 3 kwartier voor zijn fles inbad. Lekker badderen masseren lekker teuten en dan een fles en naar bed.
wij doen joris altijd in de avond in bad. Als hij wakker wordt voor zijn voeding, meestal tussen 18.00 en 19.00 uur krijgt hij een borst. Daarna lekker onder de douche met pappa en de andere borst voor het slapen gaan. Hij sliep vannacht voor het eerst 9 uur achter elkaar!
altijd savonds, eigenlijk voor zijn huidje liever om de dag, maar hij doet het zo lekker op dit ritme, ik gebruik geen zeep, maar spul van de dokter voor zijn eczeem of balneum. daarna een flesje of borst, slaapt heerlijk door, moet hem voor de laatste voeding wakker maken (al slaapt hij meestal door dan) en dan leg ik m terug in zijn bed en slaapt hij door tot 6 uur.
wij doen het 2x per week en dan aan het eind van de dag dus zo rond 17:15 dan daarna de fles en lekker zijn bed in en slapen...moeten hem normaal ook al om 23:00 uur wakker maken maar dan is hij echt nog ver weg wil het weekend proberen om met hem onder de douche te gaan...iemand tips voor hoe je dat het beste doet als je alleen bent......
Om kwart over 7 gaat Fab in bad dan om kwart voor 8 zijn fles. Ik moet hem dan om 23 uur wakker maken voor zijn laatste fles en dan slaapt hij tot half 9 de volgende ochtend door.
Ik geef ook borstvoeding en het ligt hier ook een beetje aan hoe laat ze een voeding moet. Ze gaat mestal tussen 20.00 en 21.00 uur in bad of ik was haar gezichtje en billen even. Ik doe haar niet elke dag in bad.
@Janette: als ik met Fynn ga douchen zet ik hem naast de douche in z'n wipstoeltje. Hij heeft dan alleen nog z'n luier aan en een badcape om zich heen. Ik spoel me dan eerst even af, doe dan vanuit de douche Fynn z'n luier af en til hem zo de douche in. Daarna zet ik hem weer in het wipstoeltje en sla de badcape om hem heen. Vervolgens droog ik me snel af, doe m'n badjas aan en droog vervolgens Fynn af. Gaat prima! (met dank aan Otje voor deze tip )
ik doe civan iedere avond om half 8 in bad, en in het begin deed ik het vaak soachtends maar nu al zeker een half jaar om half8 , en dan eet hij om 9 uur en gaat hij naar bed.
@eve ik ga het het weekend eens proberen lukt het niet dan is papa altijd achter de hand..... bedankt voor de tip