Hoi, Quinton is sinds 2 dagen wat onrustig... Geeft aan moe te zijn, maar als we hem in bed leggen is hij zo onrustig en ligt ie soms wel een half uur te huilen voordat hij in slaap valt, normaal was dat hooguit 10/15 min.. Ook word hij sneller weer wakker.. Ook zit hij nu vaker met zijn handje in zijn mondje... Deed hij al vaak maar nu wat meer, ook is hij wat meer wakker maar dat is wat langer... Hij heeft nu ook erg rode wangetjes... Ook is hij slomer met zijn fles en sabbelt er op het eind meer op dan echt goed drinken.. Heb in zijn mondje gekeken en zie onderin wel 2 lichtere rondjes/bolletjes... maar als ik voel met mijn vinger vind ik ze nog niet echt bol... Zijn dit symptomen van het doorkomen van de tandjes? En zo ja, hoelang duurt het voordat zo'n tandje doorgekomen is...? Alvast bedankt voor de reacties!
Als het echt om een tandje gaat, kan dit heel snel. Lynn had vrijdag dezelfde symptomen als quinton en maandag had ze een tandje. Succes
hmm ik vraag inderdaad ook af wat de klachten kunnen zijn wantr mijn meisje heeft huil momenten en dat gaat nergens over! haha maar dan heeft ze een heel ander huiltje dan met een huiluurtje ook begint ze wat te kwijlen... maar voor zover ik het zien kan zie ik twee rode bultjes onder in haar mondje.. maar waar komen eigenlijk meestal de eerste tandje door? of maakt dat niet uit?
Evi heeft nog helemaal niks! Volgens mij krijgt ze geen melktandjes maar meteen grote tanden straks. Denkt ze bij zichzelf 'onzin, die moeten er toch weer uit'
bij sommige kinderen kunnen ze ook boven eerst komen. het gebeurd heel soms wel eens. en niet alle kinderen hoeven last te hebben van het doorkomen van tanden, sommigen hebben geen last terwijl anderen er heel veel last van hebben.
Het kan ook best lang duren vooradt ze doorkomen hoor. Steven kwijlde al heel lang vanaf 3mnd, z'n shirtjes moest ik 3x per dag verschonen. 1 januari had hij rode wangen, pas 17 januari kwam de 1e tand, volg dag de 2e. Nu heeft hij boven 2 bobbels, je kunt ze zien zitten, het tandvlees glimt het uit, hopelijk komen ze snel. Ik heb vsm druppels.
troost je Daan mijn oudste was 13 mnd toen zijn eertse tandje pas kwam en waren gewoon melktandjes hoor hahahaha is nu bijna 14 en nog lang niet klaar met wisselen
Joey kwijlde ook vanaf 3 maanden heeeeeel erg, zijn eerste tandje was er 1 dag voor hij 6 maanden was. Daarna is het heel snel gegaan, hij is nu ruim 7 maanden en heeft er 5 inmiddels
goh mijn zoon van bijna 14 is ook nog aan het wisselen, terwijl mijn dochter van 10 bijna klaar is. het schijnt wel dat het soms beter is als de tanden later doorkomen. mijn dochter had ze met 4 maanden al, en toen ze 4 was zaten we al voor een kanaalbehandeling bij de tandarts. en we waren vaste klant!
Jamie kwijlde voor z'n tandjes doorkwamen heel erg, en hij kauwde ook overal op. Dat begon al in januari. Op 15 februari had hij 2 tandjes onderin erdoor, zo lief!