Hi, Ben 38 weken zwanger van de tweede... en heb de verloskundige eindelijk zover gekregen dat ze een schatting maakte van het gewicht. De verloskundige wilde alleen schatten wat de kleine NU weegt en niet wat het uiteindelijke geboortegewicht zou zijn, omdat de kleine volgens haar nog veel kon aankomen (of juist niet). Tevens zei ze dat ze er geregeld ver naast zitten en ze het niet goed kon voelen..... ze schatte de kleine NU op 6 pond. Bij mijn eerste had ik een ander verloskundige... en die deed wel zulke uitspraken, was veel zekerder en had een juiste schatting van het GEBOORTEgewicht.. Mijn vraag aan jullie... wat was de schatting van de verloskundige, wanneer deden ze deze schatting en klopte het? En voor diegene die op het laatst nog een echo hebben gehad... Is jullie kleine de laatste weken van de zwangerschap nog veel aangekomen? groetjes, Ramona
volgens mij is dit meer iets voor het forum 'zwangerschap' ofzo maar als antwoord op je vraag.. mijn verloskundige deed ook geen uitspraken. Het zijn namelijk echt schattingen en ze kunnen er behoorlijk ver naast zitten. Daarbij...wat doet het ertoe? Als het kindje echt heel klein zou zijn dan hebben ze allang gekeken of er iets aan de hand is en als ze denken dat het veel te groot wordt, dan gaan ze ook kijken. Het heeft geen toegevoegde waarde om een schatting te horen behalve dat je bang zou kunnen worden als het misschien wat klein of groot is. Goeie reden om gewoon te accepteren dat het goed is. PS: 6 pond is toch prima? Niet erg groot zou ik zeggen. Mijn kind was met 28 weken en 6 dagen 7,5 pond! En volgens mij was het goed dat ik dat niet wist
Met 33 weken had ik gevraagd aan de verloskundige hoe groot ze ons kindje schatte met het geboortegewicht en dat was rond de 6 a 7 pond. Ze zei dat ons kindje erg voorin lag en ik daardoor zo'n grote buik had. Maar blijkbaar lag er ook nog genoeg achterin mijn buik , Eva was 4350 gram, met 41 weken. Maar waarom wil je het zo precies weten? Het maakt toch niet zoveel uit?
met de echo zei ze tegen mij dat ik geen maat 56 moest kopen want donique zou ruim 8 pond worden. toen ik bevallen was was ze 3010 gram! dus maatje 50 was nog te groot. maar goed dat ik niet naar haar geluisterd heb deze echo was met 36 weken.ben met 38.6 weken bevallen!
Mik25, wat raar dat je verloskundige dat zei van die maat 56, kindjes van 8 pond passen dat vaak wel hoor. Eva heeft het nog 1,5 maand aangehad.
ja vaag he. ben blij dat ik nooit luister naar anderen. ze hadden tijdens de bevalling maat 56 warm gemaakt. maar bij geboorte snel maat 50 gepakt en warm gemaakt!
mijn verloskundige schatte amy op 7 pond. bij de geboorte bleek ze nog geen 5 pond te wegen. bleek dat ik super veel vruchtwater had. maar had dus neit de juiste maat in huis. heel sneu. voor de volgende haal ik vn 44 tot 62 op denk ik haha
Mijn verloskundige deed er niet moeilijk over. Ze zei duidelijk dat het een 8-ponder zou worden en dat klopte als een bus.
Gyn schatte met 38 weken dat Marit maar 2 kilo zou wegen..Ben er zelfs voor opgenomen geweest ene week lang...uiteindelijk was ze bij de geboorte 8 pond
Het enige wat mijn verloskundige steeds zei , was dat ik een grote en flinke baby zou krijgen. Bij de geboorte was ze 48cm en 3210 gram, dus dat viel ook wel mee.
Bij mij ons de verloskundige steeds dat we een gemiddelde baby zouden krijgen qua grootte (dus rond de 7 pond). Hij was 3360 gram, dus dat klopte wel aardig.
Sverre werd geschat op 6-6.5 pond toen ik rond de 39 wk was. Hij was bij zijn geboorte (40+6) 3655 gram.
Heb express het hier neer gezet.... omdat bij de mensen die (nog) zwanger zijn het geboorte gewicht (nog) niet bekend is...
Denk voor dezelfde reden als dat jij om een schatting vroeg bij 33 weken... Gewoon een stukje nieuwsgierigheid..... zeker omdat ik deze zwangerschap alles "volgens het boekje" gedaan heb... Niet gerookt, geen stress... en omdat ze zeggen dat een tweede vaak zwaarder is... daarom zou ik juist verwachten dat deze zwaarder zou zijn... daarbij heb ik ook een grote buik die echt "vol" voelt.... Dus gewoon benieuwd hoe het zit met die schattingen.... en bij jou zaten ze er echt naast dus.... Nouja ik moet nog ff wachten voor het antwoord... en natuurlijk gewoon een "gezond" gewicht is goed....
Iedereen in mijn omgeving vond mijn buik zo groot, dus was gewoon wel benieuwd ja, ik vond het wel meevallen. En ik dus na de schatting van de verloskundige zeggen tegen iedereen die dacht dat ik een tweeling zou krijgen (nee...), dan wel een groot kind zou krijgen (neehee....), dat het een gemiddeld groot kindje zou zijn.