wanneer in bloed zien dat je zwanger bent?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lad, Nov 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ik vroeg me af vanaf wanneer het in je bloed te zien is dat je zwanger bent?

2. Monieqje

Monieqje Bekend lid

Feb 12, 2008
    883
    0
    0
    al redelijk snel volgens mij. In ieder geval wel eerder dan je een zwangerschapstest kan doen ;)
    Maar wanneer precies weet ik niet

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    volgens de predictor site 4 dagen eerder dan je nod

4. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ...

5. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    heb het even gelezen maar dan heb je het over te test met urine en niet met bloed.

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wat is je vruchtbare periode

Laatste menstruatie: 10 oktober 2009
    Cyclusduur: 28
    Meest vruchtbare dag: 23 oktober 2009
    Eisprong dag: 24 oktober 2009
    Innesteldag: 29 oktober 2009
    Positieve bloedtest mogelijk 3 november 2009
    Positieve thuistest mogelijk 7 november 2009

www.predictor.nl

online biologische klok

7. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    dat is het hem nu juist ik weet niet meer precies wanneer ik ongesteld ben geweest! Ik heb nu antibiotica gekregen wat je niet mag slikken bij zwangerschap.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Afhankelijk van je innesteling. Alleen daar heb je in jouw geval niet zoveel aan. Vaak kun je ieder geval al 7 dagen na je eisprong al een licht verhoogde HCG-waarde in je bloed zien. Behalve als je een late innesteling zou hebben gehad, is het wat later.

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ladyrast...

Ik heb in de fertiliteit gewerkt en een bloedtest is pas betrouwbaar op de 3e a 4e dag na je NOD...
    Dan zal er meestal in een ziekenhuis ook pas een bloedtest uitgevoerd worden...

Overigens... een bloedtest krijg je niet zomaar... Dan moet je al onder behandeling zijn en de arts er reden toe zien of het moet met een urinetest echt niet te zien zijn en je huisarts moet zo vriendelijk zijn een bloedtest te laten uitvoeren..

Waarom zou je een bloedtest willen?

10. Trees

Trees Niet meer actief

Bij ons in de vruchtbaarheidskliniek wordt deze wel ruim voor je nod uitgevoerd. Vorige maand heb ik deze 5 dagen voor mijn nod al gekregen, maar ik heb er wel een indicatie ervoor en je krijgt het inderdaad niet zomaar.

11. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ik heb de afgelopen dagen in het ziekenhuis gelegen en heb nu antibiotica gekregen ze hebben wel een bloedtest gedaan maar op mijn papier wat ik meekreeg stond: zwanger onbekend. Heb toen aan de zuster gevraagd of ze dat hebben gecontroleerd, ze zei ja dat hebben ze wel gedaan maar weet niet waarom er onbekend staat. Vraag me af waarom er dan niet gewoon nee opstaat. Ik heb de antibiotica nu bekeken en die mag je niet slikken als je zwanger bent, weet niet zo goed wat ik nu moet doen.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Je kan eventueel het ziekenhuis bellen en vragen of ze de waarde van je beta-hcg willen opzoeken in je dossier. Als de waarde lager dan 1 is, kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent. Ik kan me voorstellen dat als je het zeker weet, je de antibiotica ook wat 'fijner' slikt. Succes ermee!

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Weet je welke arts de bloedtest heeft aangevraagd? Dan even vragen aan deze arts waarom er onbekend staat en of hij wel een waarde heeft... Het gaat idd om de Beta-HcG-waarde en idd.. Kleiner dan 1 is niet zwanger...
    Zit je bijvoorbeeld tegen je NOD aan en is hij kleiner dan 5 dan zou het onbekend kunnen zijn of je zwanger bent...
    Dan zit er een mogelijkheid in dat je zwanger bent... en ook een mogelijkheid van niet...

Even navraag doen dus... tot die tijd zou ik even niet slikken...

Je kan ook via de huisartsenpost vragen hoor... Het lijkt mij niet verstandig nl. nu die antibiotica te gaan slikken en in de huisartsenpost kunnen ze je ook wel vertellen wat je nu het best kan doen..

14. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ok dan ga ik kijken of ik morgen nog kan bellen! bedankt!

15. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ik snap de mogelijkheid van wel of niet , niet echt? betekend dat je misschien een miskraam kunt krijgen ofzo?

16. Trees

Trees Niet meer actief

#16 Trees, Nov 6, 2009
    Last edited by a moderator: Nov 6, 2009
    Als ze niet weten waar je in je cyclus zit, kunnen ze niet aan je bloedwaarde zien of je een miskraam krijgt. Sowieso kunnen ze dat alleen maar zien als er vaker dan eenmaal op hcg geprikt is. En om een miskraam te krijgen moet je wel langer dan 4 weken zwanger zijn en heb je in de meeste gevallen al wel een positieve urinetest.

Wishgirl geeft het al aan. Een waarde lager dan 5 kan als onbekend worden aangezien.

17. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ok dus 1 is niet zwanger en lager als 5 is onbekend. Wanneer heb je dan een hogere waarde als 1?

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Lieverd... er zijn een aantal mogelijkheden... Het is echt aan artsen om je verder te helpen... Wanneer zij denken dat het nodig is verder onderzoek te doen, zullen ze dit doen...
    Weten zij echter al wat het is... dan hoeven ze geen onderzoek te doen...

Een arts kan aangeven of er (evt.) een miskraam aankomt bij een bloeduitslag tesamen met de duur van de zwangerschap wat niet overeenkomt of een tweede bloeduitslag waarbij de waarde niet voldoende is gestegen, gelijk gebleven of gedaald...

Maar meid... das bij jou nu echt nog niet aan de orde op dit moment... Eerst maar eens contact hebben met een arts en kijken wat deze zegt... De arts heeft er voor gestudeerd...

Ik snap dat je je zorgen maakt hoor... Dat is heel normaal en daar kijkt niemand van op...
    Probeer morgen of desnoods vanavond nog even iemand van de huisartsenpost aan de lijn te krijgen...
    Of wat je ook kan doen is het ziekenhuis bellen en vragen naar de dienstdoende gynaecoloog met het verzoek of hij/zij je even terug wil bellen...

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Lager als 5 met onbekend ligt aan de duur van de cyclus... het moment...

Heb je op NOD lager dan 5 dan is het onbekend
    Heb je 4 dagen na NOD lager dan 5 dan is het ook niet zwanger...

Snap je?

20. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    ik snap het haha. Sorry ben niet zo goed met waardes!
    Maak me gewoon een beetje zorgen vanwege die antibiotica en voel ook vanalles, morgen even bellen hopelijk krijg ik antwoord!
    Bedankt voor de antwoorden trouwens!

Share This Page