zichzelf slaan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Athina, Oct 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

ik heb al eens een topic geopend over 'zichzelf pijn doen' . Dat deed m'n dochter met name als ze haar zin niet kreeg, bij de meest simpele dingen, ging ze bijna onmiddellijk met haar hoofd ergens tegenaan bonken. De tafel, een raam, de deur, de kast, de vloer... wat er maar onmiddellijk in de buurt was.

Nu is dit inmiddels over, maar is er wat anders voor in de plek gekomen.

Op het moment dat ze iets niet mag, slaat ze zichzelf op het hoofd. Ik hoef nog maar 'heee!' te zeggen, en voordat ik kan zeggen wat ze verkeerd doet, begint ze al te slaan. Ook het 'Fae, wat doe je?!' - is al voldoende. Misschien zit het ook wel een beetje al in de klank van m'n stem dat ze doorheeft, dat ze iets doet, wat ik liever niet heb. En zoals ik zeg: Het zijn geen 'ten strengste verboden' dingen... Ieder klein dingetje waar ik wat van wil zeggen tegen haar, geeft dit als reactie.

Als je het ziet ga je echt denken dat ze zoveel tikken op haar hoofd heeft gehad als ze iets fouts doet, dat ze het nu zelf alvast maar doet!

Ik vind dat echt vreselijk om te zien. Dat bonken was niet leuk, maar dat leek gewoon dwarsigheid. Dit voelt heel pijnlijk bij mezelf, vanbinnen...

Het bonken hebben we genegeerd, maar ik vind dat zo moeilijk hierbij. Dus meestal zeg ik vrij gelaten 'Niet doen Fae' of 'Doe nou niet..' En geef haar een aai over haar bol.

Wat doen jullie hiermee?

even ter info: Fae is verder vrij rustig en niet snel driftig ofzo... komt wel voor zichzelf op als het nodig is, maar verder kan ze rustig 100 x een blokje in de vormenstoof proberen te stoppen..

groetjes athina

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Moeilijk...ms een tijdje als ze iets doet wat niet mag naar haar toe gaan en bij haar gaan zitten, dan zeggen wat ze niet mag en haar bv wel gelijk een kusje geven; je bent immers niet kwaad maar zegt t gewoon. Je weet natuurlijk niet wat er in zo'n koppie omgaat maarzoals je t beschrijft lijkt t wel naar wat ze doet. Het voordeel als je zo dichtbij haar bent is dat je gelijk haar handje kan pakken als ze zichzelf probeert te slaan.

Het is maar n idee...heb er zelf weinig ervaring mee, Iris slaat zz wel soms maar niet uit boosheid ouid; meer uitproberen, als ik er niet op reageer is t verder ook niet interessant meer.

3. 4days

4days Niet meer actief

Mijn zoontje doet het ook regelmatig hoor, en dan vooral als hij moe is (en daardoor lastig). Maar ik denk eigenlijk dat het erger uitziet dan dat het is. Sla maar eens op je eigen hoofd ;) dan doet het niet echt pijn. Ze zullen zichzelf ook wel niet echt pijn doen lijkt me. En waarschijnlijk gaan ze dat rond deze leeftijd ook gewoon uitproberen.

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier doet mijn dochter het ook,
    ik doe eigenlijk hetzelfde als jij zeg op een beetje lieve toon niet doen,
    soms wil het ook weleens negeren,maar heb het idee dat ze dan juist blijft doorgaan,

dus hier ook niet echt tips
    maar denk toch dat het bij de leeftijd hoort

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva doet het ook, niet zo vaak gelukkig, maar ze doet het meestal als iets niet gaat zoals ze wil. Ze zit me dan vaak ook uitdagend aan te kijken, het is bij haar echt uitproberen, vooral wat ik er over ga zeggen. Ik negeer het dus ;). Eva is wel iets ouder, maar negeren is volgens mij wel het beste. Dan is het meestal al snel niet meer interessant.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt voor de reacties... als ik er heel dichtbij sta, dan aai ik nu over haar bol en geef een kusje... Van afstand, zeg ik haar dat ze zelf moet aaien... En dat begint ze dan heel fanatiek te doen... Ik hoop maar dat het snel overgaat. Het zal inderdaad waarschijnlijk niet heel pijn doen, maar het ziet er gewoon akelig uit.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho doet dit ook...het bonken dan.
    Ik negeer het, maar met pijn in mn hart.

Zodra iemand hem slaat(kindjes ofzo) dan gaat hij eerst zichzelf slaan en dan slaatie terug...heel appart.

Share This Page