Heb mijn zoontje zelf vanaf 5 maanden al in de buggy gedaan. Wel niet zo'n gewone buggy maar ik heb zeg maar zo'n combi-wagen waar je dan ook een buggy op kan zetten. Hij zit hier heerlijk in. Mijn schoonmoeder gebruikt wel een gewone buggy die in slaapstand kan, daar zit hij ook prima in....
Hier met 6 maanden van de kinderwagenbak naar de wandelwageninzet overgegaan en met iets van 1,5 jaar een Koelstra buggy aangeschaft...de buggy staat standaard in de auto maar wordt niet veel gebruikt, eerder voor mij als steun dan voor zoontje Zag van de week een baby van een maand of 5/6/7 in een buggy, wat veel op een poppenwagentje leek, 'zitten' en ik oordeel niet snel maar hier zette ik toch wel m'n vraagtekens bij.
Wij gebruiken sinds ze 7 maanden is de buggyinzet van de kinderwagen. Deze is van beebiesfirst en ideaal. Hij was niet duur, licht en zeer wendbaar. Heb er nog geen seconde spijt van gehad. Zou ook nooit ik weet niet hoeveel geld uitgeven aan een stervensdure kinderwagen, vind dat echt onzin. Nu hebben we nog een buggy gekocht die ik mee kan nemen op de fiets en voor als we op vakantie gaan.
Wij hebben ook een combi van marktplaats. Maar de reiswieg is haar ook al te klein en daarna heet het toch buggy. Het is een stevige die op haar kinderwagen past. Die kan ook in verschillende standen. Ze zou er niet veel in zitten alleen stuk lopen enz. Maar dat mag dan toch al wel?
De meesten bedoelen met buggy niet de wandelwageninzet van de combiwagen, maar meer een paraplubuggy. Er zit veel verschil in kwaliteit en comfort van buggies. In een een standen-hobbel-buggy zou ik mijn kind van 9 maanden niet inzetten nee, niet lekker voor het ruggetje. Heb je een goede buggy met vering op alle wielen, zachte voetenzak erin, rugleuning helemaal plat, verstelbare kruisgordel zodat ze niet onderuit zakken, dan kan je kindje er wel comfortabel inzitten voor kleinere stukken. Ideaal hoor!
dat is waar! mijn zoontje heeft wel eens in de zapp gezeten, wat een on ding is dat zeg! hij hangt erin, ding is van vriendin van mij, zoontje is nu 2.5 jaar en zit er ook niet normaal in... die ging dus gelijk van mn lijstje af! maar de nuna rijd veel fijner en zitten ze wel echt goed in, mijn zoontje in de winkel toen in ieder geval wel! vond em alleen veel te duur als buggy voor erbij.
Buggy heb ik aan de fiets en in de auto, dat dus als we een keer in de winkel ofzo zijn vanaf een maand of 10/11. Verder thuis en met wandelingen de MURA inzet.
De kinderwagen inzet vanaf 6 maanden, en dan in ligstand ( maxicosi mura 3) Langer als 6 maanden in de kinderwagenbak gaat met de jongste ook niet lukken, hij is nu net iets langer dan 70 cm met 5 maand oud en ligt bijna klem in de bak... Als buggy hebben wij een maclaren techno xt. Deze is erg luxe, met vering en ligstand, hoofdsteun/verkleiner en een heel fijn zitje waarin ze niet onderuit zakken. Hierin hadden wij de oudste ook al regelmatig vanaf een maand of 10/11. Ging prima.
Ik heb de paraplu buggy alleen gebruikt toen ze nog niet kon lopen en we op de fiets weg gingen. Verder namen we altijd de kinderwagen mee, klapt zelfs makkelijker in dan de buggy en rijdt 100x beter. Vind het alleen handig voor op de fiets of om mee te nemen in het vliegtuig enzo.
Mijn meisje zit er sinds zondag in. Wel een degelijke met vering. En ook uit noodzaak omdat onze kinderwagen de geest gegeven heeft paar weken terug. En ik geen hopen geld meer wou uitgeven aan een andere. Ze kan wel goed zitten, kruipen, staan en langslopen al.
Pas met 11mnd, omdat eerder de bandjes te groot (wijd) waren in de kleinste stand, om goed vast te kunnen zitten. Was daarvoor ook hoog zomer, dus weinig kleren aan die voor "vulling" zorgden.
Ik heb vandaag mijn Nuna Pepp ontvangen en met ons mini van 7,5 mnd een een testritje gedaan. Wat een fijne buggy! Heel degelijk, goede stevige zitting, kwaliteit stof en hij rijdt super! Ik zie idd ook soms buggy's met een kleintje dat ik denk mm zou je dat wel doen.