babys die niet slapen overdag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cristel1986, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb een vraagje...

yorgos mijn zoontje, hij is ene lieverd hoor..
    hij is nu 4 maand
    maar hij slaapt dus helemala niet oevrdag als ik geluk heb 3 x 10 min.. echt niet meer en hij wordt tussen 7 en 8 uur sochtends wakker en gaat dan pas slapen rond 20 uur slapen... maar daar tussen is die dus echt de hele dag wakker.. en soms is dat best vermoeiend vooral als ie zon dag heeft asl vandaag dat ie gewoon nks wil als in mn armen zijn..

maar dat hij dus helemaal niet slaapt heeft hij nu al 2.5 week ofzo.. hij ziet er ook niet moe uit ofzo en eet heel goed komt oko goed aan.. mr zelfs mn bijna 2 jarige dochter slaapt meer

hebben meer babys dit of ben ik de enige met een enrgie rijke baby?

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Nou, die van jou slaapt nog minder dan die van mij maar ook hier een baby die er moeite mee heeft overdag! Gelukkig slaapt ie 's nachts goed (afkloppen :) ) en 's ochtends na het badje gaat het ook redelijk goed, ongeveer anderhalf tot 2 uur. Wordt ie zeker goed moe van! De rest van de dag is het vaak moeilijk. Hij heeft zes weken ingebakerd gelegen en toen ging het wel wat beter. Maar hij doet vaak hazeslaapjes van ongeveer 20 minuten tot een half uur. Ons mannetje is daarentegen wél na 2 uurtjes wakker zijn weer moe. Vermoeiend he zo'n kindje dat haast niet slaapt overdag? Ben jij ook steeds bezig met een soort vermaakprogramma? Ik kom ook vaak aan weinig toe...

3. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    hier ook zo'n eigenwijze dame. 20;00 naar bed, tussen 7-8 wakker en slaapt maximaal 2 keer half uurtje op een dag. en dit vanaf 2,5 maand ongeveer

4. marjan123

marjan123 Actief lid

Feb 10, 2007
    171
    0
    0
    Gek he, dat het slapen zo verschilt per kind. Een goed vriendinnetje van mijn heeft een dochter van bijna 6 maanden en zij slaapt overdag ook maar 2 x drie kwartier, als ze geluk heeft. En dat eigenlijk al sinds het begin. Veel wandelen want in de kinderwagen wil ze nog wel eens een half urutje slapen. Ik ben gezegend met een echte slaapkop, hij slaapt 's nachts het klokje rond en dan overdag ook nog zeker 4 a 5 uur.

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    nou hier hetzelfde verhaal, op het kdv doet ze helemaal geen oog dicht en thuis liever ook niet haha, totdat ze echt omvalt ze wil dan wel eens een uurtje wegtukken maar is al gauw weer wakker. echt vermoeiend soms....

6. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou t probleem heb ik dusdat ik soms echt nergens aan toe kom en he ook nog een mooii dochtertje rondlopen waar ik ook aandacht aan wil geven due moet m soms wel even in zn bedj eleggern of op een speelkleedje en dan wodt ie erg boos..

hoe kan ik dit nou doen want als ie huilt wodt ik er ook niet vrolijker van en voel me weer een slechte moeder maar ja net als eten zal ik toch ook moeten

7. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Erg herkenbaar! Mijn kleine Sem heeft maandenlang ook maar maximaal een uur geslapen per dag. En dan 's avonds van 2400 (!) tot 800 uur. Heel vermoeiend, m'n man en ik hadden (hebben) ook helemaal geen tijd voor elkaar, dat vindt ik nog wel het meest vervelende.

Nu hij kruipt is z'n schema ineens veranderd, maar niet helemaal ten goede. Hij slaapt nu veel meer overdag: een uur 's ochtends en een uur 's middags en 's nachts van 2300 tot 800 uur. Alleen wordt hij nu weer 3x per nacht wakker! :evil: En dat terwijl hij al 2 maanden doorsliep! Ik heb geloof ik ergens gelezen dat ze op een gegeven moment gaan dromen en dat ze dan weer wakker worden 's nachts :(: Misschien heeft iemand anders een verklaring? Ik hoop dat het snel weer overgaat, wat wen je snel weer aan hele nachten slapen zeg. *gaap*

8. flippy

flippy Actief lid

Jul 16, 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Oh, ja hoor nog zo eentje! Tot 6 maanden sliep hij alleen maar hazeslaapjes en zo 1x in maand een slaapje van 2 uur. En hij ging ook laat naar bed in de avond.
    En ' s nachts sliep hij ook niet goed, nog steeds niet. Vroeger was hij altijd kort wakker, om een speentje, maar tegenwoordig
    blijft hij wel 3 uur lang wakker.
    Ik heb al eerder een topic hierover geplaatst. Ben ook doodmoe!

9. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam slaapt ook amper overdag. Hij gaat 's avonds rond 20.00 uur naar bed, krijgt rond 22.30 uur nog een flesje en slaapt dan door tot ca 8.00 uur. Krijgt een flesje en dan wil hij zijn bedje nog wel even in tot een uur of 10.00. De rest van de dag doet hij wat hazeslaapjes. Het vervelende is, dat als hij slaap krijgt overdag, hij zo gaat huilen. Hem naar zijn bedje doen heeft geen zin, want dan gaat het huilen over in nog harder huilen. Wel laat hij zich in slaap gewiegd worden na een tijdje gehuild te hebben, maar dan heeft hij het zo door als hij in zijn bedje gelegd wordt en is het weer janken geblazen. Het is net of hij overdag gewoon niet toe wil geven aan slaap. Toch hou ik vol en probeer hem in ieder geval 's middags in zijn bedje te leggen. Heel soms slaapt hij dan een uur tot maximaal 2, maar veelal wordt het huilen. Ik haal hem er dan maar uit als hij zo blijft huilen, want ik kan dat niet aanhoren. Zijn er meer kleintjes die dat doen?

10. daantje28

daantje28 Lid

Jul 19, 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Ook zo eentje (vanaf geboorte)! Hij lijkt de leiding helemaal over te nemen. Wordt van het niet slapen helemaal hyper. Hielp hem steeds in slaap door zijn handjes vast te houden. Ik ben nu ook het strakke schema van rust en regelmaat aan het volgen plus het inbakeren. Een vast slaapplekje, veel voorspelbaarheid helpen. Het bakeren helpt hem om de luiken dicht te doen als hij moe wordt en dan is het jengelen/huilen, maar als je dat een paar keer accepteert dan doorbreek je de circel en neem je de leiding weer over. Hij slaapt tussen de voedingen door nu twee uur! Op het kdv bakeren ze niet, maar het scheelt al zoveel als hij thuis lekker slaapt. Kijk ook eens op www.onrustigebaby.nl

11. tukkertje

tukkertje Actief lid

Mar 14, 2008
    155
    0
    0
    Mike heeft al maanden en maanden een ritme alleen of we er overdag zo blij mee zijn hehe.

Savonds/snachts slaapt hij meestal van 2100/2130 tot een uurtje of 7.00/7.30

Dan is hij wakker en meestal na wassen/fruit zo rond 10 uur half 11 wil hij nog wel eens een uurtje soms langer soms korter slapen.
    Smiddags slaapt hij meestal rond 15.00 nog een uurtje tot anderhalf uur tot aan zijn groente. Daarna is hij meestal wakker totdat hij moe wordt rond half 8 en dan zetten we ook meestal snel de laatste fles aan. En dan denk je dat meneer meteen na de fles wel in slaap valt maar nee hoor daar doet hij dan meestal een uur over.

12. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    mijn oudste was ook een baby die niet sliep, helmala niet overdag.
    Vanaf 11 mnd tot ongeveer 23 maanden heeft ze een uurtje per dag geslapen, nu is ze bijna 8 en kan nog steeds goed tegen weinig slaap.
    Is ook niet humeurig als ze weinig slaapt.

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Hier niet zo extreem maar wel max. 2,5 uur slaap per dag. 's Ochtends anderhalf uur en 's middags een uurtje, en met een beetje pech 35 minuten. De nachten gingen altijd goed maar de laatste weken is hij erg vroeg wakker en pakt hij vaak maar een uurtje of 10 per nacht. En sinds zijn helmpje is hij regelmatig elk uur wakker 's nachts.... Zeer vermoeiend.
    Maar verder een heerlijk ventje!

14. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Nora slaapt ook erg weinig hoor, maar is goed actief,en erg wakker en vrolijk, haha... Zal er wel bij horen en zolang ze goed actief is, is het geen probleem :)

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik bn blij te lezen dat ik niet de enige ben zeg..

ik vind t ook vermoeiend en het erge is hij slaapt ds echt niet in zn ledikant.. mensen zeggen gewoon dr in laten ja dat hebben we al geprobeert maar dan slaapt er dus echt niemand incl mijn dochter niet.. dus hij slaapt bij osn in bed dan krijgen we tenminste een betje nacht rust maar we hebben zo wel minder tijd voor elkaar dat vind ik soms wel erg jammer...

yorgos wordt tegen de avond dus ook sjaggie maar hij wil ook weer niet toegeven aan zn slaap..

hopelijk wordt t hier snel beter... want mn dochter krijgt dna weer wat minder aandacht en vid dat ook zielig ookal helpt ze me goed ze wodt er gelukkig niet vervelend van

16. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    maak mezelf wel zorgen nu.

yenthe slaap juist heel veel..misschien teveel zo tezien uit jullie berichten. ze gaat avonds om 10 uur naarbed. en slaapt tot 7 uur en gaat dan weer terug tot de volgende voeding zo rond 11 uur. en dan even wakker. en dan slaapt ze smiddags weer van2 tot 6 of zo. savonds is ze vrijwel altijd wakker.

17. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    mmm s nachts slaapt Nora wel, ook al verzet ze zich s avonds wel tegen dr slaap. Maar dan blijf ik ff bij dr zitten en dat helpt wel, dan geeft ze wel toe en is ze zo vertrokken. :D

18. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Nora slaapt s nachts van 20.00 tot 5.00/6.00u en dan voeding en dan meestal nog 3,5 tot 4 uur.
    Enneh geen 1 kindje is gelijk hoor dus niet onnodig zorgen gaan maken..hahah de een is gewoon meer een slaapkoppie dan de ander :)

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Mijn kereltje slaapt ook heel veel hoor, 's avonds van 20.00 tot 7 a 8 uur 's morgens, en overdag nog 2 of 3 keer 1,5 tot 2 uur.

Als hij trouwens zich niet goed aan de slaap kan over geven, laat ik hem 5 minuten heel hard huilen en dan is hij ineens stil. Ik bezorgd natuurlijk maar als ik dan ga kijken ligt hij heerlijk te slapen :D
    Het klinkt wel heel zielig en ik zorg dan ook wel even dat ik ergens mee bezig ben om de gedachten te verzetten...

20. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik veronderstel dat een kindje van 2 maanden meer slaapt dan een kindje van bijvoorbeeld 8 maanden. Toch is het bij ieder kindje anders, de ene slaapt nu eenmaal meer dan een andere baby.
    Mijn dochtertje is nog jong maar sliep gedurende een aantal weken ook erg weinig, 's nachts moet ik ze nog tweemaal aanleggen en overdag sliep ze niet behalve enkele erg korte hazeslaapjes.
    Maar nu sinds vorige week heb ik eindelijk een beetje tijd voor mezelf. 's Avonds na haar badje slaapt ze van +/- 20u tot 8u30 (wakker voor bv rond 1u en 5u) en dan nog eens tot 11-12u. In de namiddag slaapt ze soms nog eens enkele uurtjes. Laten we hopen dat het zo blijft! :D

Share This Page