Elke keer als ik Romy eten geef moet ik haar handen "vastbinden" Anders pakt ze het potje of de lepel vast en dan zit alles onder. Hoe moet ik dit afbouwen? 1 hand los heb ik al geprobeert en dan is het resultaat even erg als met 2 handen... Vind het zo smerig. Ik ken gnoeg oppaskindjes die met 8 maanden enzo het eten weer uit hun mond halen om het te bekijken. of die met een jaar zelf de lepel krijgen om te proberen te eten, en die kinderen maken er een minder erge troep van dan Romy... Als ik toegeef hoelang gaat dit nog duren? echt al haar kleren moeten dan in de was! Ben blij dat het zo zomer wordt dan kan ik haar in haar romper zetten om te gaan eten haha. hebben meer mensen dit?
Uh ja, dat is normaal hoor. Wat je er aan kunt doen? Niets, ik vind vastbinden nogal belachelijk eerlijk gezegd. Wassen moet je toch, koop anders een slabber met lange mouwen. Toen de oudste in die fase zat krijg hij te eten met enkel zijn luier aan, ook in de winter, ik bedoel, je hebt de kachel toch aan? En wen er maar aan, kinderen maken zich altijd hartstikke vies.
dice had dat in het begin ook ik heb op de kinderstoel een speeltje gezet waar hij dan mee speeld dan grijpt ie niet naar de lepel
ja maar toch, ze heeft altijd zulke koude handjes en ik weet dat dat normaal is maar om haar dan helemaal in haar nakie te zetten voor het eten vind ik te koud voor haar. zo'n slabber met lange mouwen is niet genoeg hoor alles zit onder, haar handen haar haren haar gezicht haar broek haar tafeltje en haar stoel en vergeet de grond niet....
schijnt juist heel goed voor de ontwikkeling en eetgedrag te zijn als je kinderen met hun eten laat ' spelen'. ondanks de zooi gewoon lekker hun gang laten gaan. onze boef van anderhalf doet het af en toe nog, dan gaat het eten niet via de lepel naar binnen maar graait hij met zijn handen. ach hij eet denk ik dan maar, komt vast wel goed. joyce
wauw nou laat ik dan ook maar eens toegeven en gewoon stiekem niet kijken naar de troep haha. gewoon alvast een emmer met sop om de vloer en de stoel schoon te maken als madam achteraf lekker even het bad induikt! haha
haha wen der maar aan idd leg een vuilniszak of iets onder de tafel waar ze zit en de rest tja niks aan te doen heb je toch een bad/douche voor en een wasmachine natuurlijk
hmm dat doet me denken aan de eerste keer dat anne zelf pap at (en pap krijg je niet echt makkelijk ergens vanaf als het eenmaal droog is.. ) toen zat het zelfs op haar rug en de muur (en niet weinig.. want ze had de lepel gewoon boven dr hoofd gehouden!) maar je zal er toch aan moeten wennen dat ze de komende paar jaar van vanalles een rommeltje maakt leren eten is niet van de ene op de adnere dag zelf met mes en vork maar met veel spelen met het eten (ik begreep laatst van iemand dat dat 1 van de dingen is die bepaald hoeveel kinderen later lusten ook.. ) babies denken nog niet in eten.. die denken in voelen, proeven, spelen, smeren... en eh... als je er echt mee zit dat je vloer vies word kun je er natuurlijk gewoon een zeiltje of vuilniszak onder leggen en inderdaad.. als wij echt iets "fouts" eten zoals spinazie of rode kool... zegmar van die echte vlekdingen dan eet ze maar gewoon lekker in dr romper hoor grote slabber om.. en knoeien maar gevolg is nu... dat anne al netjes met "mes en vork" probeert te eten met dr lepeltje en dr vorkje want dat doet ze gewoon na van ons... en bovendien lust ze echt bijna alles (al weet ik niet zeker of dat echt wat met het knoeien te maken heeft.. maar ok) enige is dat dus nog steeds wel alles onderzit.. zeker als het wat lastiger op de lepel blijft liggen. en wat wel practisch is.. we geven anne gewoon een snoetenpoetser (normale doekjes vindt ze stom en vervelend.. maar deze ruiken "lekker" kennelijk) en dan veegt ze eerst netjes haar gezicht en handjes af en dan met een ander doekje veegt ze zelf netjes de tafel en de rand van de kinderstoel af supercute.. en het is natuurlijk niet brandschoon.. maar scheelt toch weer hoop gedoe en verder hier laminaat.. dus gewoon even opvegen en klein doekje er over en je ziet er niets meer van. dus ben bang.. dat je toch een beetje zal moeten ingeven op het niet knoeien en eh.. als ik een potje geef.. (gebeurd niet zo heel vaak.. ) dan geef ik dat altijd zelf dat is zo vloeibaar.. en onpractisch.. dat mag ze zelf niet dan probeert ze ook weleens de lepel uit mn handen te trekken.. maar inmiddels zeg ik gewoon dat deze keer mama het eten geeft... en dan legt ze zich er meestal wel bij neer.. al dan niet onder protest dus er is hoop... en een lepel uit je handen trekken geeft meer rommel dan dat ze zelf eet. althans.. als ze zelf eet zit het op haar kleren en onder de stoel.. als ze de lepel uit je hand trekt spat het meteen een meter weg
Bind je serieus dr handjes vast?Sorry maar dat vind ik echt heel zielig! Mijn zoontje wil op het moment ook alleen maar eten als hij het zelf doet maar niks aan te doen. Ik laat hem, hij moet het toch ook leren? Nou is mijn zoontje wel al wat ouder maar toch. Wij binden een theedoek voor bij hem en stropen zn mouwtjes op en op de grond onder zn stoel ligt een zeiltje. Ziet er niet uit maar wel praktisch.
heerlijk toch dat kliederen(sorry ik kan daar van genieten) ik heb zelf t/m mijn 10 altijd met mijn handen gegeten, als peuter ook heel wat eronder gesmeerd, oplossing idd gewoon lekker in haar rompertje in de kinderstoel te eten geven. je hebt tegen wooridg ook grote plastic kliederschorten (kregen wij vroeger aan als we in de waterbakk op school speelden) die kan je haar aan doen dan blijft er veel schoon en te koud in een rompertje, welnee, ik heb zelfs mijn dochter van 11 week geregeld alleen in een rompertje op mijn armen en dat terwijl wij best een koud huis hebben (sinds dec wel centrale verwarming) koude handen is niet erg, vaak hebben ze gewoon warme benen , armen enz.
Mijn zoontje zit ook wel eens helemaal onder .Dan doe ik hem daarna gewoon ff in bad . Ik heb liever dat hij lekker eet en kliert .
hier ook een kliederboel hoor, ik leg een vuilniszak onder haar stoel en doe haar een slabbetje voor, maar het komt overal te zitten, in haar haren, gezicht, broek, ze gaat daarna ook altijd direct in bad en de kleren in de was. Mijn man kan er ook slechter tegen dan ik, ik heb zoiets laat maar lekker kliederen, voordat ze 18 wordt zal het toch wel beter gaan ha ha ha! henriette
hehe daar gaan we maar wel van uit ja stel je voor.. ze komt thuis.. "mama ik heb een afspraakje!" en daar zit dan zo'n keurige jongeman.. (ja in mijn wereld zijn ze altijd keurig) en dan smeert ze dr luxe broodje met vlees en een sausje gewoon eventjes in dr haar...
meen je nou serieus dat je dr handjes vastbind of is dit bewijs van spreken? Ik laat Kai ook vaak met zn eten spelen....daarna zet ik m op het aanrecht of toen ie niet kon zitten legde ik het aaankleedkussen daar....kleren uit, washandje ff poetsen en pyama aan....heerlijk toch dat kliederen...hij heeft er lol mee en ik kan er ook wel om lachen eigenlijk...
dames dames... dat vastbinden stond niet voor niets tussen aanhalingstekens! Tuurlijk bind ik haar handen niet vast! alleen als ik haar eten geef heb ik haar ene arm onder mijn harm en haar andere heb ik vast. dus is ze in feite "vastgebonden" Ik ga mn kind echt niet vastbinden... :S ! als ik haar een koekje geef doe ik haar een slabber om, stroop ik haar mouwen op en leg ik haar in de wipper. die kan afgenomen worden met een doekje en ze smeert meer haar gezicht onder dan de rest maar met een potje fruithap of groente is het dus zo'n geklieder dat ALLES onderzit. Dat vind ik zo'n gedoe aangezien ze om 10 uur fruit krijgt en tussen 5 en 6 haar groente... Dat betekend dat ze dus 3 keer per dag in bad moet...? vind ik een beetje overdreven. Ik wil haar best haar eigen gang laten gaan, zeker omdat het nog een baby is en ze moet ondekken maar op deze manier probeer ik een beetje een tussenweg te vinden, zodat we allebij tevreden zijn. Voel me nu wel een beetje aangevallen zo. maar volgens mij is dat niet jullie bedoeling
Je heb het potje toch zelf vast, dan kan ze het toch niet pakken? Of dus zorgen dat het buiten haar bereik is. En de lepel, die wil ze natuurlijk pakken, geef haar dan een eigen lepel zodat ze daarmee kan spelen, dan kan jij jouw lepel gebruiken om haar eten te geven. Maar goed, ik heb daar weinig ervaring mee, hier is bijna alles met de handjes gegegeten en nu nog steeds. Wij hebben altijd stukjes gegeven, dus de kliederboel valt dan best mee (is dus ook nog een tip ). Eten belandt dan wel op de grond maar dat dweil je zo weg. Kwark/yoghurt eet ze nu zelf met de lepel, maar ze snapt nu een hoop en als ze gaat lopen klieren is het gewoon klaar!
Hier af en toe ook zo'n klieder hoor. Lekker laten gaan, zo leren ze ook het structuur van het eten. Geef wat in de handjes om wat te doen te hebben HIer een foto van een klieder, sja hij was moe en wilde zelf eten en van vermoeidheid in zijn gezicht wrijven en dan krijg je dit
Zo ziet mijn zoontje er ook altijd uit, moe of niet. En het liefst likt hij zijn bord ook af of haalt hem over zijn hoofd... dus je snapt hoe dat eruit ziet. Ik laat hem lekker kliederen en was elke dag zijn kleren. Liever plezier in het eten en een flinke bende dan dat hij netjes kan eten maar niet met plezier.