Drama met slapen vannacht!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by LadyDaisy, Apr 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Nou, melde ik in een reactie op iemand anders eerder vandaag nog dat mijn Vicky gelukkig wat minder krampjes heeft, is het vannacht weer raak! :cry:

Na haar laatste avond voeding had ik het idee dat ze telkens wat voeding naar boven krijgt, maar ze spuugt het niet uit. Nee, uit alle macht probeert ze het terug in te slikken elke keer, en als het niet lukt huilt ze om haar speentje zodat ze die als een soort van stop kan gebruiken. :(
    Ik heb haar zoveel mogelijk laten boeren en rechtop vastgehouden etc, maar het was een drama.
    En toen kreeg ze weer honger...

Na haar nachtvoeding kreeg ze krampjes, en niet te weinig. :(
    Ik heb ook ondertussen gisteren overdag en vannacht in totaal zo een 6 poepluiers verwisseld bij haar en een stuk of 3 plasluiers.
    Is dat normaal? Waar kan dat aan liggen?

Nu heb ik het slapen maar opgegeven, en ligt ze in een wikkeldekentje en onder een dekbedje in haar box.
    Scheelt mij weer om telkens uit mijn warme bed te moeten gaan :(
    Ik probeer later vandaag wel wat te slapen, als zij ook eindelijk slaapt.

2. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    oh wat zul jij moe zijn zeg..ik deed het ook toen meneer hier zoveel kramp had, overdag had hij er toch minder last van dus dan ging ik idd ook mn bed in ;)

met je man laten douchen helpt misschien? druppeltjes tegen de buikkramp.
    krijgt ze misschien iets teveel voeding? drinkt ze misschien te snel? rechtop laten drinken is misschien een idee?

drinkt ze de fles of borst?

3. LadyDaisy

Ze krijgt de fles, overdag 120/4 en 's nachts 1x 90/3 (ze komt meestal tussen 4 en 7uur) het aantal overdag laat ik een beetje aan haar over.
    Sommige dagen komt ze 6 keer, andere dagen 7 of 8.

We hebben een beetje een moeizame start gehad, mijn borstvoeding kwam pas na 3 dagen op gang. Maar toen het eenmaal op gang was, liep het ook goed.
    Ik ben daarmee gestopt omdat ik het lichamelijk en geestelijk niet meer aankon.
    Petje af voor de mama's die het een jaar kunnen volhouden!

Qua voeden:
    We laten haar zo rechtop als mogelijk is zitten/hangen en nemen minstens 3 pauzes waarin we haar laten boeren en even op adem laten komen.
    Ze is best een gulzige eter, maar na de eerste grote slokken gaat zij zelf ook wat rustiger drinken.
    Ze poept en plast gelukkig goed, en ze groeit ook goed. Daar maak ik me gelukkig geen zorgen over.
    Maar die krampjes... op die momenten kan ik haar alleen maar troosten, ik kan ze niet overnemen van haar.
    Ik vindt het zo zielig voor haar.
    Hoe ik haar troost: ik houd haar rechtop zo vlak mogelijk tegen mij aan, hoofdje tegen mijn schouder. en als ze het nodig heeft ook haar speentje.

Nu is het gelukkig even voorbij, ze ligt rustig in de box lekker rond te kijken.
    Net had ze de hik, en toen er wat melk naar boven kwam gaf ze geen kik, terwijl ze normaal helemaal in de stress schiet omdat ze dat binnen wilt houden.
    Maar nu? gewoon laten lopen... :)
    Misschien begint ze het door te krijgen dat het niet erg is, of zo?
    Kunnen baby's zo jong zich al dingen herinneren? Ze heeft de eerste 3 dagen van haar leventje wel honger gehad, tot ik haar op de 3de nacht een beetje kv liet geven door de nachtzuster terwijl ik aan de borstkolf zat.

4. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik heb even in mn geheugen gegraven wat ik hier toen heb gedaan..

*op een voedingskussen gelegd op zn buik..armen e benen erlangs hem op zn rug vasthouden en wrijven, beetje druk met je hand (zelfde effect als op zn buik door het huis lopen). hij sliep ook wel eens zo, een doek eroverheen en die eronder vastmaken. (heeft de kraamzorg een paar keer voorgedaan) een kussen ervoor en erachter zodat hij niet kon omrollen en zn hoofdeinde een beetje omhoog. (doe ik nog wel eens als hij buikpijn heeft

*douchen met papa, buik tegen buik

*in een flesje lauwwarm water, rollen in een handdoek en hem eromheen leggen. (let wel heel goe dop dat het niet kan lekken (ook van de kraamzorg)

*over je bovenbenen leggen, zodat er dus ook een beetje druk op zn buikje komt

*cinababy

*laten zuigen op een speen (ik deed altijd een druppel cinababy op zn speen)

*op je rug in bed liggen en buik op buik met hem liggen (ik liep altijd tot hij rustig was en ging dan rustig in bed liggen buik op buik. kussens naast mij zodat hij en er niet af kon glijden en ik niet omrolden, deken tot mn heupen en ij een apart dekentje..zo kwam ik toch aan mn nachtrust toe en was zijn buikkramp over.

misschien door het gulzige drinken..hier ook zon gulzige drinker, overleg anders eens met het CB of je er nutriton doorheen mag doen.

ik denk het niet hoor dat ze dat nog weten..want hier ook een hongerie kliko..is nog steeds gulzig en in het begin klokte hij alles weg, 150 cc hup zo in 5 min op..

ik hoop dat je er iets aan hebt..

qua voeding, misschien iets minder, dat merk je als moeder zelf het beste, qua gewicht en hongerigheid.
    hij huilde hier ook veel omdat hij zn zure melk teruggaf en dat niet prettig voelde, nou huilen geblazen..wilde dan weer zn fles om dat gevoel weg te laten gaan. geef hem nu weleens wat water tussendoor als hij een beetje gata piepen na het teruggeven van de melk.

5. LadyDaisy

Bedankt voor je adviezen!
    Ik zal ze onthouden voor de volgende drama nacht ;)

6. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    wil niet zeggen dat het werkt hoor..ik pik zelf ook altijd diegene eruit die mij het beste helpen ;)

beter teveel tips dan te weinig hihi!!

succes

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Heb je al eens infacol geprobeerd? Hielp hier heel goed!

Share This Page