kinderdagverblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Oh jongens ik heb zo'n knoop in mijn maag, ik breng mijn zoontje iedere donderdag naar het kinderdagverblijf en hij gaat maar 1x per week daarna toe. Het gaat op zich best redelijk alleen slaapt Lucas daar heel erg weinig, zeg maar gerust HEEL weinig. S'ochtends een half uur en smiddags een uur/anderhalf uur. Maar goed, sinds vorige week krijgt Lucas zijn speentje niet meer omdat hij iedere nacht zo vaak wakker werd. Ik ben nu een weekje bezig om hem van de speen af te krijgen en het gaat steeds beter. Ik had vanmorgen in het contactschriftje geschreven dat Lucas geen speentje meer hoefde. En vanmorgen heeft mijn vriend dat ook nog een keertje gezegd, en nu belde ik vanmiddag op om te vragen of het goed ging, en toen zei ze, dat Lucas veel huilde en dat ze hem een speentje had gegeven :confused: ! Ze hadden een reserve liggen en die hebben ze gegeven, nou sorry hoor, maar dat was niet de bedoeling, we waren het net aan het afleren. Ook wilde lucas zijn hapje niet eten, en heeft hij maar een half uur geslapen.
    Ik zit echt met een knoop in mijn maag, lezen ze en luisteren ze niet wat wij als ouders te vertellen hebben? Voor mijn gevoel gaat het er heel erg rommelig aan toe daar, terwijl wij Lucas proberen een beetje een ritme bij te brengen.

    Ik heb soms echt moeite om hem naar het kdv te brengen, wat vinden jullie er van?
     
  2. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Ik snap je gevoel, Saartje gaat over 4 weken ook voor een dag in de week naar het kdv. Ik vind het nu al heel moeilijk. Natuurlijk hebben ze het daar erg druk met zoveel kinderen en hebben ze niet de tijd om de hele dag aandacht te geven een jou kleintje, maar dat vind ik nou juist het moeilijkste.. Het idee alleen al dat hij daar de hele dag ligt te huilen.

    Heb je je kindje op een groot kdv?ik heb gekozen voor een hele kleine, 2 leidsters op 6 kinderen. Maar dan nog..
    Ik zou de leidsters er zeker even op aanspreken. Er zijn andere manieren om een huilend kindje te troosten dan meteen een speen te geven. Die manieren kosten alleen wat meer tijd.

    Succes ermee
     
  3. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nou ja zeg, daar zou ik ook heel boos om worden hoor! Ben je net met iets bezig gaan zij het ff door elkaar gooien!
    Gewoon zeggen hoor, dat je dat echt niet wil hebben!
     
  4. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Imke, ik heb ook juist voor een kleine KDV gekozen, bij ons in de buurt zitten er meerdere en deze leek me heel geschikt. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. De leidster klonk echt zo van oopsss ik heb het schriftje niet gelezen. Echt erg. Nu zit ik op mijn werk en kan ik mijn gedachte niet van Lucas afhouden. Het liefste stapte ik nu in de auto en ging mijn knulletje halen. Ik merk ook dat ze zich niet aan de slaap/voedingschema's houden, terwijl dat voor Lucas heel belangrijk is. Als ik hem straks op ga halen dan zal ik het hun nogmaals vertellen, het probleem is dat er meerdere leidsters zijn, en ik denk dat niet iedereen alles te horen krijgt ofzo?

    Pfff was het maar 5 uur!
     
  5. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Hallo,

    Vervelend dat de leidsters niet goed luisteren naar wat jullie zeggen. Ik gebruik thuis geen speen maar op het KDV geven ze Sofie wel een speen (ik vind het anders zielig voor de andere kindjes). Sofie "vraagt" thuis nooit om een speentje dus het kan wel, maar als je dit niet wilt dan gewoon blijven zeggen op KDV!

    Groetjes Lisette
    Oh ja, Sofie is heel rustig en krijgt dus ook niet zo veel aandacht op het KDV. Dit vind ik eigenlijk wel prima want nu kan ze zichzlf nog prima vermaken. Ik ben bang dat als ze haar daar teveel verwennen dat ik haar dan thuis ook de hele dag moet lopen vermaken.

    succes ermee, laat niet over je heen lopen hoor!
     
  6. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou zeker nog een keer benadrukken dat je dat echt niet wilt hebben
    dat jullie het aan het afleren zijn
    ik heb nooit problemen ondervonden als ik het op een bepaalde manier wou hebben met mijn zoontje
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik heb juist hele goede ervaringen bij onze KDV, ze nemen alles wat wij zeggen heel serieus en proberen zich er ook echt aan te houden.

    Ik zou er gewoon wat van zeggen hoor, het is van hun vast niet kwaad bedoeld.
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat die speen betreft, daar moeten ze zich aan houden vind ik. Dat zijn afspraken.

    Dat de dag verder niet verloopt zoals thuis, dat is inherent aan het feit dat je je kind naar een KDV brengt. Het is gewoon anders dan thuis. Emme sliep in het begin ook heel weinig, maar dat is nu bijgetrokken. En ach, als ze daar niet veel slaapt haalt ze dat een andere keer thuis wel weer in. Het is ook een kwestie van een beetje loslaten. Ik ben er zelf van overtuigd dat dat niet slecht is hoor. Zowel ouders als kind worden daardoor flexibel.

    Veel succes!
     
  9. Ik begrijp je helemaal. Ik schrijf ook van alles op en heb idd het idee dat ze niet lezen. Gisteren had ik erin geschreven dat Esmée best wat fruit of sap mocht hebben. Nou...3 mensen vroegen aan mij of Esmée sap of fruit mocht hebben! :confused:

    En een maand geleden was het helemaal te gek. Ik zal niet opschrijven wat er allemaal gebeurd is maar ik heb de leidsters tot verantwoording geroepen en sinds die tijd gaat het eigenlijk beter.

    Mijn advies: Als ze iets doen wat niet volgens de afspraak is: stap naar ze toe. En wees duidelijk! Niet boos of onbeschoft maar wel duidelijk.
     
  10. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    wat ik hier lees....daar ben ik zo bang voor als mijn meisje naar het KDV gaat. Vandaaar dat ik misschien toch maar voor een gastouder kies.
    Ik vind wel dat het KDV zich aan de afspraken moet houden en als jij zegt geen speen dat dan ook echt niet doen!
    Duidelijk zeggen hoor dat is toch het belangrijkste!
    Succes hoor!
     
  11. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb echt helemaal nooit problemen met ons kdv
    ons zoontje gaat al 2.5 jaar eerst in de babygroep tot 1.5 en sindsdien in de peutergroep en gaat super
    ook de leidsters heb ik erg goed gevoel bij
    en mijn zoontje heeft plezier voor tien
     
  12. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik vind ook dat ze zich toch aan bepaalde dingen moeten houden. Ik ben het ook niet altijd eens met hoe ze dingen doen. Het is ook geen drama, en hij ondervindt er verder geen last van. Ik probeer dat altijd maar voor ogen te houden.
    Daarom zou ik het liefst zelf voor mijn kindje zorgen, maar helaas moet en wil ik ook werken.
     
  13. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Je hebt ook geen zicht op wat de gastouder doet, ook die kan zich niet aan afspraken houden.
     
  14. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  15. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Jeetje Patroeschka wat een verhaal zeg.....ik hoop dat je er het ritme wel weer een beetje in kan krijgen bij justin!
    Succes
     

Deel Deze Pagina