kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gea, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gea

gea Lid

4 okt 2007
    58
    0
    0
    groningen
    onze zoon is bijna 11 maanden
    en gaat aan de haal met zijn wipstoel
    wat voor stoel gebruiken jullie voor jullie baby
    gea

2. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Hier gebruiken we vanaf 6 maanden een kinderstoel. In het begin met hadoek rollen aan de zijkant en sinds een maand of 8 sit hij hier goed zelf in

3. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hallo ja hier vanaf 9 mnd een kindrstoel wij hebben de stoel van tiamo bij prenatal en we zijn er erg tevreden over
    ik vond de tripp trapp erg mooi maar een beetje te duur

4. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Ik heb wel een tripp trapp. Eerst met wat handoeken in z'n zij en sinds een week of zes "los". Hij zit er prima in. (in nu tien maanden)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de ikea (antilop) kinderstoel, al vanaf 6 maanden. Voor de leuk, hebben wij een baby fauteuiltje cadeau gegeven voor haar 1e verjaardag, van de prenatal gehaald, tijdens de mama-mazzeldagen, met 20% korting.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb de Bambino van Kruidvat; trip-trap principe maar veel goedkoper. Iris zat daar rond de 9 maanden in....

7. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Mijn zoontje zit ook sinds zn 6de maand in de kinderstoel. Heb de triptrap een paar keer geprobeerd, maar vind het zo onhandig dat er geen blad voor zit. Hij trekt dan steeds aan het tafelkleed. Heb er nu een met blad, van Prenatal en dat is veel leuker voor hem. Kan hij lekker kliederen met zn broodje.
    Ook het in- en uithalen gaat makkelijker dan bij de triptrap.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ook de 12,50-kinderstoel van de ikea

zolang je zoontje niet de neiging heeft om eruit te klimmen is het behoorlijk ideaal :)
    met blad mocht je dat willen.. anders simpel te verwijderen (ook handig met schoonmaken dus)
    volledig plastic.. dus met doekje afnemen en klaar (evt. blad afnemen en onder de kraan afspoelen)
    makkelijk mee te nemen indien nodig want de poten kun je eraf halen en in elkaar schuiven tot de helft van de normale lengte.

enige is.. dat tuigje erin is waardeloos en je kunt er geen ander tuigje in bevestigen :)
    onze dochter klimt daarentegen niet.. en zit er met 2 jaar nog steeds elke avond in.. (nu staat ze wel af en toe op.. maar is ze oud genoeg om dat niet te doen als je zegt dat het niet mag ;) )

en dat voor 12,50... we dachten nog: we hebben NU een stoel nodig.. maar we willen eigenlijk wel een leuke.. we nemen nu deze en als we dan een echte leuke zien.. dan kunnen we die altijd nog kopen...
    maarja.. hij is dus gewoon gebleven :)
    (ook handig op bezoek bij schoonouders zonder kinderstoel :) )

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Wij hebben de tiamo van de prenatal. bevalt echt prima. Maar ook die witte van de ikea is volgens mij prima hoor. Ik vond de tripp trapp heel erg leuk, maar veeeeeeel te duur! Voordeel leek me dat je m aan kunt schuiven bij de tafel. Maar nu ben ik eigenlijk net zo blij met deze want ze heeft haar eigen blad om op te kliederen, en je kunt m dus ook bij de bank schuiven als we bijv. koffie drinken daar, zit zij met een koekje en sap.

En je kunt ook op marktplaats kijken, daar staan ze ook.

Groetjes, Sas

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik neem aan dat je het over de antilop stoel hebt? Maar die poten kan je toch niet in elkaar schuiven??? Hier tenminste niet... en anders ben ik erg benieuwd hoe je het wel doet ;).

Als je het tuigje goed strak doet, werkt het trouwens wel. Eva heeft soms zo'n bui dat ze telkens wil gaan staan en dan zetten we haar na een paar keer waarschuwen vast en dan lukt het haar niet meer, ze kan dan helemaal geen kant meer op ;). Wel zo handig als ik dan iets uit de keuken moet pakken.

En on topic: Eva ging met ruim 6 maanden in de kinderstoel en zat toen ook al goed. Wij hebben ook een bambino van het Kruidvat, maar daar zat ze helemaal niet lekker in. Tegen de tijd dat de baby in de kinderstoel gaat (van Ikea) gaat Eva in de Bambino. Maar dan is ze al wel ruim 2 jaar en mag ze er zelf inklimmen (dan bouwen we 'm dus om als meegroeistoel).
    De wipper is hier trouwens met ruim 6 maanden naar zolder gegaan, we gebruikten 'm verder nooit.

11. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de Stokke Tripp trapp met babyinzet en kussentje vanaf een maand of 6 in gebruik. En de Antilop van IKEA heb ik gekocht voor op mijn werk (ik neem haar mee als ik werk) en voor als ik ergens op visite ga rond etenstijd :D. Dat ding gooi je zo in de achterbak en is erg handig om mee te nemen!

12. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb net de Chicco Polly kinderstoel gekocht. Daar kan ze over een maandje al in. Ben benieuwd

13. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook de Tiamo van de Prenatal... lang getwijfeld of ik geen tripp trapp wilde, maar ben blij dat ik er eentje heb met een blad ervoor (wegens een enorme kliederaar haha)

Ook wel handig dat je er een stoeltje en tafeltje van kan maken; leuk om aan te spelen/tekenen als ze groter zijn!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

De kinderstoel gebruiken wij, Alyna ging met 6 maanden al voorover hangen in de wipper die dat dus niet aankon.:D
    Ze was een keer bijna voorover gevallen met haar koppie op de grond.:)

(stond er trouwens ook op, tot 6 maanden-Fisher Price)

Wij hebben ook de kinderstoel van de Ikea!

Deel Deze Pagina