wie bakert in? en wat waren voor jullie de redenen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by petra2278, Sep 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    hoi hoi,
    onze baby nu 1 maand oud gaat eigenlijk telkens slechter slapen.
    slaapt nu alleen goed na de fles van 11:00 u tot de volgende fles van 15:00 u. Daarvoor alleen hazeslaapjes of maar 1 slaapcyclus van 45 min. met zijn armpjes kan hij al niet maaien want ik leg 2 kruikjes naast hem zodat hij al wat beperkt is in zijn ruimte.

's nachts gaat het ook wel aardig, hoewel het dan wel lang duurt voor hij de diepe slaap kan vatten (veel kermen/jengelen).

ik wil eigenlijk niet inbakeren, maar misschien pest ik mezelf en mijn zoontje er wel mee dat ik t liever niet wil...

ben benieuwd naar jullie redenen....

en ervaringen....wantniet elk kind gaat er beter van slapen had ik al gehoord...

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb niet écht ingebakerd, maar de puckababy slaapzak gebruikt omdat mijn zoontje zichzelf steeds wakker sloeg met zn handjes!

Dit heeft voor ons de eerste 3 maanden heerlijk gewerkt! Het is echt het proberen waard!

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb mijn zoontje een week of 5/6 lang ingebakerd laten slapen, vanaf dat hij 5 weken was. Ik had een redelijk strakke bakerdoek (strakker dan een puckababy) waarin hij met zijn armpjes langs zijn lichaam lag. Hij sliep er onwijs goed in, het hielp hier echt vanaf dag 1. Op een gegeven moment legde hij zelf al keurig zijn armpjes naast zijn lichaam als ik hem ging inbakeren, hij vond het echt fijn en werd er heel rustig van.

Na een tijdje werd hij steeds sterker, en wist hij zich steeds met zijn armen uit de doek te bevrijden. Toen ben ik een puckababy gaan proberen, maar dat maakte hier geen verschil met het slapen zonder doek. Dus toen heb ik alles maar weer gewoon weggelaten. De eerste dagen waren erg lastig, want hij moest helemaal 'afkicken', maar daarna ging hij weer gewoon slapen. Zichzelf wakker maaien deed hij toen niet meer.

Heb je ook al een regelmatig, voorspelbaar ritme geprobeerd? Zo niet, dan zou ik dat eerst doen voordat je gaat inbakeren. Want misschien is dat dan helemaal niet nodig.

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    wij hebben isa vanaf de 4,5 week ingebakerd. Gewoon met 2 echte bakerdoeken, dus echt lekker strak. ziet er ubersneu uit, maar het werkte als een trein.
    wel hebben we meteen rust en vooral regelmaat in gevoerd. Dat betekende: slapen, wakker, uit bed= eten, verschonen, spelen/knuffelen, bij het eerste gaapje etc inbakeren en naar bed. En.... laten huilen:) (wahahaha, slechte moeder)
    Wij gingen in een paar dagen van een oververmoeide baby (en ouders) naar een blije baby die goed sliep!! Ze heeft zich nog lang in slaap gehuild en doet het nog af en toe, maar dat hoort bij haar!

Succes!
    (en laat je kindje even nakijken door t cb ivm de heupjes en laat je goed voorlichten of hoe in te bakeren, ik kan écht het echte inbakeren aanraden, het is even wennen hoor...)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wij hebben vanaf ca 6 weken ingebakerd omdat mn zoontje erg snel overprikkeld was en dit erger en erger werd doordat hij steeds korter sliep en ook lichter. om een mug werd ie al wakker. Snachts ging het trouwens wel goed (wrs door minder prikkels?)
    ook was hij erg onrustig (maaien met de armpjes, dekens van zich af schoppen enz. ) Ik heb de pacco doeken gebruikt (strakker dan puckababy) en meteen de eerste keer sliep hij 2,5 uur achter elkaar! Ik ben er mee door gegaan tot dat hij ca 4 maanden was. Daarna begon hij om te rollen en mag je iet meer inbakeren. Wij en hij hebben er heel veel bnaat bij gehad. Hij sliep veel dieper en langer en kon daardoor omdat ie beter uitgerust was ook veel meer hebben!

6. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij zijn 2 weken geleden begonnen met inbakeren (dus toen Noor 3 weken was). De reden was dat ze erg onrustig was, ze sloeg zichzelf wakker en kon dus niet goed slapen.
    Daarnaast hadden we geen ritme, omdat ze geen verzadigd gevoel had en dus om de haverklap een flesje wilde.
    We hebben toen het cb gebeld en er is iemand gekomen om ons voor te lichten over het inbakeren en het voor te doen met 2 inbakerdoeken.

We zijn er nu dus 2 weken mee bezig en het werkt heel goed. Wij volgen ook het volgende schema: slapen, voeden, even knuffelen en bij de eerste tekenen van slaap weer inbakeren en in bed. Ze heeft er veel baat bij, slaapt netjes door tot de volgende fles.

Maar zoals hierboven ook al beschreven. Laat je goed voorlichten en laat iemand het voordoen.

Boekentip: Inbakeren brengt rust van Ria Blom.

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Wij hebben van week 4-12 Thije 's nachts ingebakerd. Het gaf hem erg veel rust (en ons dus ook ;)) Eerder maaide hij zichzelf steeds wakker met zijn armpjes. Overdag bakerden wij niet in.

Wij gebruikten de pacco-doek (zie: www.pacco.nl), op de site staat ook een voorlichtingsfilmpje.

Toen hij 12 weken was zijn we er (na zijn 2e prikjes) cold turkey mee gestopt, dat ging gelukkig goed (eerste poging bij 8 weken nog niet).

Bij borstvoeding wordt trouwens vaak afgeraden om in te bakeren omdat je wellicht hongersignalen zou kunnen missen. Ikzelf vond dit geen reden om het niet te proberen, Thije groeide als kool en plast en poept prima. Ik heb er dan ook geen problemen van ondervonden. Maar wilde het je toch even meegeven. >> edit: oeps, zie nu dat je KV geeft, niet goed gelezen dus!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Thijs is ingebakerd geweest vanaf 3 weken. Toen hij vanaf 2 weken op zijn rug moest slapen, sloeg hij zich steeds wakker. Ook verzette hij zich tegen de slaap. We zijn eerst begonnen met een hydrofiele luier, maar daar kwam hij na een week uit. Toen is hij ingebakerd in de swaddle me, maar ook daar kwam hij uit. Ik vond dit eerlijk gezegd ook een beetje zielig, hij kon amper bewegen. Daarna hebben we hem ingebakerd in de puckababy. Dit werkte perfect. Hij is met 4 maanden weer uitgebakerd, hij probeerde zich om te draaien. Was wel een klus om hem uit te bakeren. Als het niet nodig is om in te bakeren, zou ik het niet doen.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Wij hebben vanaf week 2 tot week 10 ons zoontje ingebakerd in pacco-doek. Wij merkten direct het verschil. De reden was het onrustige slapen en zichzelf wakker slaan. Het heeft direct geholpen, mijn zoontje sliep ineens veel rustiger en wel 3 uur achter elkaar. Na week 10 was het niet meer nodig. Afbouwen was ook niet nodig hier, hij sliep direct van een op andere dag in een slaapzak.
    Dus ik kan het je zeker aanraden.

Share This Page