Hallo, Ons kindje van 7,5 maand is een erg onrustige slaper. We hebben hem ingebakerd toen hij kleiner was, maar nu durf ik dat niet meer. Hij is erg beweeglijk en rolt alle kanten op. Ik heb het idee dat hij zijn bed te groot vindt en vaak zwaait hij zich weer wakker of rolt ineens om en schrikt dan wakker. Dit gebeurt wel 5 keer per nacht. Nu hij na een wandelingetje in de wandelwagen (in de gordels) ligt slaapt hij ineens wat langer. Hoe kan ik hem een meer geborgen gevoel geven? Hij heeft trouwens wel een slaapzak aan, maar dekens en lakens durf ik niet meer.
Hoi, kijk eens naar zo'n puckabu slaapzakje. Het is niet echt inbakeren, maar maakt mijn baby wel iets rustiger. En een heel strak in slaap-val structuurtje hielp hier ook: Naar kamertje gaan zonder wat te zeggen, in slaapzakje hijsen, raam en gordijn dicht, lied zingen, neer leggen, over voorhoofdje aaien en een kusje geven en slapen maar... niet binnen 5 min kijken, ondanks huilen. Nog niet slapen, dan zonder wat te zeggen weer even aaien en weggaan. Kostte even wat moeite, maar nu slaapt ze al bijna als ik haar net neer heb gelegd! Sterkte en ik hoop dat je er wat aan hebt.
ik bergijp je angst, maar ik heb toch een dun groot laken heel kort en strak opgedekt om hem ondanks de slaapzak nog meer geborgenheid te geven. Ik heb hem vroeger ook ingebakerd. en inderdaad het vaste gestructureerde naar bed breng methode, werkt goed!
Vast ritme hebben we al, maar hij wordt zo vaak wakker. Misschien is zo'n slaapzakje wel iets. Dus een puckabag of evt een ikkelief, daar hoor ik ook veel goeds over. Welke zal ik nemen? Heeft iemand hier ervaring mee?