Ik heb van het CB vernomen dat zitten met kussens ter ondersteuning en zitten in een kinderstoel ook niet mag, voordat ze zelf goed kunnen zitten. Er kunnen dan ook stappen in de ontwikkeling worden overgeslagen met gevolg motorische achterstand. Een kind heeft zijn eigen ontwikkeling en dat moet blijkbaar op een natuurlijke manier gaan.
Pfff mijn 2 oudste kinderen, heb ik heel wat uurtjes erin gezet. Hun wilden meer dan ze konden. Dus was ideaal dat ding. En oudste liep met 10 maanden en de middelste met 9 maanden. Ik vond het echt stimuleren naar het lopen.
Miekje80, ja ben het met je eens hoor haha was mss niet duidelijk genoeg. Maar voor dat dit een discussietopic wordt denk ik dat iedereen zelf moet beslissen wat hij/zij doet.
nou word er wel gezegd van mijn zoontje bepaalt zelf waar hij aan toe is en niet ik! sorry maar je doet net of , degene die het wel doet , hun kinderen dwingen tot iets wat ze niet willen!' mijn dochtertje wil ook meer dan ze kan die wil zitten ik zet haar overdag heus weleens op schoot neer maar ook niet de hele dag! vind ook dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wanneer hun kind in een loopstoel mag want als ik er binnenkrort een ga kopen en mijn dochtertje vind het leuk waarom zou ik haar er dan geen kwartiertje per dag inzetten? omdat ze er zogezegd nog niet aan toe is zo kun je je kind misschien de hele dag beter in de box laten liggen want als hij ergens aan toe is dan doet hij toch wel?! vind zon loopstoel alleen maar stimulerend en leerzaam maar ja dat is mijn mening
Ik denk niet dat het gaat om wíllen Gipsy maar om kúnnen. Deskundigen raden een loopstoel zeer af, om redenen die hierboven genoemd worden. En inderdaad het is aan jou wat je met zulke informatie doet...
Dat wilde ik nu ook zeggen. Ik denk dat je gewoon informatie moet zoeken/vragen zoals je nu doet, dit bekijken en dan je eigen keuze moet maken. Wij kiezen ervoor om het niet te doen. Het is ons afgeraden door de fysio en de cb arts en we hebben een kleine kamer dus dat zou betekenen dat hij een stukje vooruit en een stukje achteruit kan en dan al overal stegen aan zou botsen. Groetjes anita
Mijn nichtje heeft 4 maanden in zo'n ding rondgeraced, ze vond het prachtig. Maar ze ging er wel pas in toen ze 10 maanden was dus al kon staan. Fabian heeft het al aan zijn heupen dus ik sla de loopstoel maar over. Verder denk ik dat iedereen zelf goed kan beslissen of je je kind in een loopstoel zet. Alle "regels" voor kinderen veranderen ook elk jaar, dus ik moet nog zien of ze erbij blijven dat het echt zo schadelijk is. (al neem ik op het moment het risico niet, omdat z'n heupen al niet goed zijn)
Tja, als je zo gaat redeneren kun je natuurlijk wel alle adviezen van CB en dergelijk overboord gooien. Tuurlijk veranderen de adviezen, de kennis veranderd toch ook.
Ik moet idd zeggen dat ik veel adviezen van het CB niet opgevolgd heb. Ik pak ervan mee waar ik zelf een goed gevoel bij heb en de rest doe ik op mijn manier. Het zijn adviezen geen voorschriften.