Hallo, Zijn er misschien mensen hier die ervaring hebben met en Nanny care matje? Ik heb er een besteld en ben benieuwd naar ervaringen. Hoe betrouwbaar is het matje nu echt? Geeft het een stukje gemoedsrust?
Ik heb er ook in de winkel naar gekeken, maar ze hebben het ons afgeraden. Er zijn veel van zulke producten te koop die afgaan zonder dat er gevaar is. Ze zeiden dat je er onrustig van word. Heb het dus niet gekocht. Ben wel benieuwd naar je ervaring. Misschien kopen wij het dan ook wel. Past het matje onder een aerosleep matje?
Ik krijg hem vergoed door de verzekering zag ik, dus denk dat ik hem wel bestel. Als ik merk dat ik er onrustig van wordt doe ik hem gewoon weer weg.
Net als een aerosleep, onzin en dure schijnveiligheid. ze zijn niet bewezen veilig, net als aerosleep dat niet is. Nooit op een hulpmiddel vertrouwen maar op je instinct. Baby bij je op de kamer nemen. Is een stuk veiliger dsn op zo'n ding vertrouwen. Matjes geven vaak valse meldingen en wanneer hij wat moet doen, dan doet hij het niet verzekeringen stoppen al met vergoeden van de matjes. Zelfs de stichting onderzoek en preventie zuigrlingensterfte raad die dingen af. Dat zegt genoeg lijkt me..... Alarmmatjes uit pakket | Volg het nieuws terwijl het gebeurt Alarmmatje baby's uit pakket om 'schijnveiligheid' | Volg het nieuws terwijl het gebeurt
Supermatjes. Ik gebruik 'm al twee jaar (Luvion) en nog nooit 1 vals alarm gehad. Het geeft wel heel veel rust. En toen de baby nog heel jong was en op de kamer sliep, zorgde dat groen knipperende lampje voor heel veel gemoedsrust. Ik vind het een topproduct.
Ik heb de kids niet op de kamer genomen (alleen als ze ziek waren of iets was zeg maar) maar ik geloof ook niet in die onzin maar juist in je eigen gevoel maar ook leren vertrouwen in je kind en jezelf.
Heerlijk dat geruststellende groene knipperende lampje op iedere ademhaling! Onze zoon heeft 6 maanden bij ons op de kamer gelegen maar jeetje wat maakt een baby veel en verontrustende geluidjes. Heerlijk om na wat geslik, gehoest of wat dan ook te kunnen zien dat het lampje gewoon knipperde.. anders had ik echt paar keer per uur boven bed gestaan. En natuurlijk moet je zelf blijven opletten. Ik snap zulke reacties nooit. Ik heb een nannycare en een aerosleep en een babyfoon met camera.. maar het is echt niet zo dat ik daardoor nu niet meer oplet omdat ik een gevoel van schijnveiligheid heb.. En roepen dat je je kindje moet leren vertrouwen is idd waar.. maar als je het allemaal doodeng vindt gaat dat vertrouwen krijgen net een stuk makkelijker met deze dingen dan zonder. En baadt het niet, dan schaadt het niet.. vind ik
Allereerst bedankt voor alle reacties. Het is nu zo dat onze dochter al ruim 16 weken is, maar ik het nog steeds moeilijk vind haar even alleen te laten als ze slaapt. Ze slaapt s nachts al zowieZo bij ons op de slaapkamer. Ik hoop Dat het mij rust geeft als ik s avonds op de bank tv zit te kijken. Nu kijk ik iedere 5 minuten ondanks babyphone. Als ik heel onrustig en ga ik uiteindelijk een boek lezen naast haar bed. Ik hoop iets meer rust te vinden als het matje er onder ligt. En dan nog zou ik gewoon gaan kijken en de babyphone aanzetten. Hopelijk wat minder vaak naar boven in elk geval. Ik lees wisselende reacties, dus we gaan het gewoon een paar dagen proberen. Werkt het niet, gaat het ding er weer uit.
Dat ding werkt wel hoor. Ik was net zo gestrest als jij in het begin, en wat ik al zei, het werkte enorm geruststellend. De verhalen over valse alarmen hoor ik eerlijk gezegd alleen maar van mensen die zo'n mat niet hebben of van kinderartsen die ze zelf nooit gebruikt hebben .
Ik heb hem ook en gebruikt bij onze derde (kreeg hem vergoed van de verzekering). Ideaal! Het gaf mij veel rust. Hij heeft ook nooit een vals alarm gegeven. Hij ging alleen af als mijn man vergat om het knopje uit te zetten als hij de baby uit bed had gehaald, haha... Bij de vierde ga ik het matje weer gebruiken.
Ik was er altijd tevreden over totdat ik nu al 2x in paniek naar boven ben gesjeesd en hij af ging omdat de kleine zich helemaal naar bovenkant ledikantje was gekropen. Voor de eerste maanden is hij prima maar voor nu, hij veel beweegt, vind ik het niet meer zo geweldig.....
Hebben wij ook gedaan. Had de kleine man met 4 maanden een keer bij mij in bed te slapen, omdat ie wat onrustig was. Kwam er toen achter dat zijn ademhaling erg onrustig was en af en toe ophielt. Voor mijn gevoel duurde dit minuten, maar dit was natuurlijk heel kort Wij hebben er toen eentje geleend voor een aantal dagen. Hij is geen een keer afgegaan dus heb hem vervolgens weer teruggegeven en heb sindsdien altijd vertrouwen in mijn kindje gehad. Het kan helemaal geen kwaad als je soms wat hulp nodig hebt bij het winnen van dit vertrouwen vind ik.
Na een spannende ziekenhuisperiode met veel gedoe gaf het ons erg veel rust om zo'n matje te hebben. Tuurlijk is het geen officielee bewakingsmonitor maar het heeft ons wel geholpen. wij hebben wel 1 of 2x vals alarm gehad. vond dit niet zo erg liever vals alarm dan dat er iets is gewoon doen waar je je goed bij voelt
Dat is het voordeel van het Luvion-matje: die bestaat uit twee matjes die je koppelt zodra het kindje in een ledikant gaat. Daarmee bestrijk je het hele matras en is een vals alarm dus praktisch uitgesloten. (En nee, ik heb geen aandelen .)
Ik heb een Angel care en die heeft ook 2 matjes. Nog nooit een vals alarm gehad trouwens.. En hij werkt perfect want ik vergeet hem heel vaak uit te zetten als ik haar uit bed haal en dan gaat hij dus af. Ik geloof heel goed dat het geen garantie is dat je kind niet aan wiegendood dood zal gaan met een matje en/of Aerosleep. En natuurlijk moet je altijd zelf kijken, ze ligt ook bij ons op de slaapkamer. Maar ik voel me er prettig bij en word er helemaal niet onrustig van. Fijn om te zien hoe dat lichtje knippert 's nachts, helemaal omdat ik een buikslapertje heb