Hallo allemaal Ik heb nog een chicco draagzak maar wanneer mag de kleine daar in? Vanaf hoeveel weken ongeveer. Op de verpakking staat vanaf 3.5 kg en vanaf de geboorte. Onze kleine meid is nu bijna 5 weken en de kraamverzorgster zei dat dat pas mocht vanaf 10 weken. Wat is nu waar? of het beste? Groetjes
ligt er net aan welke soort je hebt... 't Is niet zo'n banaan-achtig geval? Daar kunnen ze wel meteen in, deed ik ook. Met andere 'vormen' draagzakken heb ik geen ervaring.
Het maakt verschil of het een draagzak is waar ze rechtop in zitten of eentje waarin ze meer liggen zoals in een draagdoek. Ik ken de chicco niet, in welke houding zit je kindje daarin?
chicco is volgens mij zo een waarin ze rechtop gehouden worden. maar volgens mij mogen ze daar in vanaf 2 maanden??? zou zelf voorkeur hebben voor zo'n schuine draagzak als ze nog heel klein zijn. Groetjes Lysanne
Wij hebben een Baby Bjorn Synergy en daar staat hetzelfde op. Wij hebben hem eigenlijk met 3 weken ofzo al in gebruik genomen...toen ging mijn man weer werken en moest ik wel de hond uit gaan laten. Finn was bijna 4,5 kilo met de geboorte. Het enige wat wel een nadeel is is dat je ze in zulke draagzakken niet te lang mag laten zitten. Omdat het ergonomisch gezien nou niet echt een geweldige draagzak is. Maar ik zou het gewoon proberen...je merkt snel genoeg of ze goed zit of niet!
het is inderdaad een zak waar ze in zit. Dus vandaar dat ik graag advies wil omdat het zo tegenstrijdig is
Het staat mij bij dat ze vanaf 6 weken in de Baby Björn draagzak mocht (rechtop), maar dat weet ik niet meer zeker, en ook niet of we dat toen gedaan hebben. Ik heb heel veel met een draagdoek gelopen, kan ik je aanraden!
ben nu op de site wezen kijken van draagdoeken.nl daar zie ik de draagdoeken van bykay lijkt me wel wat. Is het ook werkelijk iets?? Of erg vergelijkbaar met draagzak?
wij hebben de minimonkey daar kunenn ze al gelijk in liggen en als ze groter zijn half in zitten en nog groter helemaal zitten. Vooral toen Emma net geboren was vond ze het erg fijn daarin.
Ik heb er inderdaad eentje besteld bij draagdoek.nl en die beviel ons super! (Kun je zelf een leuke kleuren/patronencombi samenstellen, helemaal leuk) Je knoopt m zelf (dat heb je snel genoeg onder de knie, is helemaal niet moeilijk met het boekje erbij) en kan hem precies zo los of strak doen als jij en je kindje lekker vinden. Hij past ook iedereen en je hoeft m niet te verstellen als jij en je vriend/man wisselen (dat moest bij de Björn wel altijd). Je kan m op verschillende manieren knopen zodat je kindje anders kan liggen of zitten als je dat wil, bijvoorbeeld als ie moet slapen of juist wakker is en lekker wil rondkijken, of als ie groter en zwaarder wordt. Je kindje gaat er iets minder makkelijk in als in de Baby Björn (dat is de enige draagzak die ik ken), maar ligt of zit véél lekkerder. Als je je kindje in een draagdoek hebt, heb je op feestjes ofzo ook geen last meer van mensen die je kind willen vasthouden, want ze zien zo wel dat je kindje niet hophop even in en uit de draagdoek kan. Ik vond dat een bijkomend voordeel
Ik heb bij mijn oudste een Babybjorn gehad en bij de jongste draagdoeken. En ik kan je zeggen dat draagdoeken echt minstens 10x fijner zijn. Je baby mag daar inderdaad al vanaf het begin in. Eerst eventueel liggend, maar ook snel rechtop tegen je aan. Mijn baby vond (en vindt) het heerlijk. Het is even wennen, ruim 4 meter doek om je heen draperen en goed vastknopen, maar als je het kunstje te pakken hebt is het een eitje. Voor jezelf en de baby is dit ook een veel fijnere, ergonomischer en comfortabelere manier van dragen dan in een babybjorn.
Ik had een draagzak van lodger, die vond ik ook erg prettig, daarin ligt hij als een worst om je heen. Nu hij groter is hebben we een babybjorn en die is ook erg prettig. Ik vind het heerlijk om hem lekker dicht tegen me aan te hebben en hij vindt het ook mooi dat hij alles zo goed kan zien Miek
ik heb een babybjorn synergy voor daan, dit is puur uit mijn eigen oogpunt.en op advies van mijn therapeut. ik kan door ziekte niet goed tillen en die bjorn zelfs nu daan ruim 8 kilo is voor mij echt een uitkomst. maar ieder zijn ding
okeej klinkt allemaal erg goed Ga dus toch maar eens in de winkel neuzen. Is het omknopen voor het liggen hetzelfde als zitten???
Ik zou persoonlijk toch echt geen babybjorn kopen. Er zijn voor hetzelfde geld of minder genoeg draagzakken te koop die ergonomisch wel goed zijn voor je kindje en voor jezelf. Bijv. manduca, beco (wel duurder).