wanneer in een 1 persoons bed!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door karin361, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin361

karin361 Actief lid

1 sep 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    ik heb een vraagje, met welke leeftijd gaat je kleintje naar een 1 persoons bed?

groetjes karin

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedoel je echt een eenpersoonsbed of zo'n kinderbedje. Kinderbedje meestal zo tussen de 2 en 3 geloof ik. Maar een echt eenpersoonsbed toch wel een heel stuk later. Het ligt er een beetje aan hoe lang je kindje is, maar om me heen wordt het gemiddeld zo met een jaar of 8 gedaan.

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John's nieuwe bed word zaterdag gehaald en dat is toch al echt een eenpersoonsbed ;) maar we weten nog niet wanneer we gaan ruilen met het bedje wat hij nu heeft, maar gok wel voor z'n 2e verjaardag

Ik kies trouwens voor een eenpersoonbed zodat ik meteen klaar ben en niet over een paar jaar weer kan gaan kopen en dit is een bed die je later in een hoogslaper kan veranderen ivm klein kamertje

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik denk als hij 2 is gaat ie over naar een 1persoonsbed

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier heeft mn dochter een 1 persoonsbed en mijn zoontje een peuterbed. Ze gingen rond 2 jaar over.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochtertje gaat over 2 weken naar een eenpersoonsbed, als we verhuisd zijn. Ze ligt nu nog in een ledikant en daar gaat de jongste straks in slapen.

Een peuterbed vind ik persoonlijk niet handig, dan moet je over een aantal jaar weer een nieuw bed én nieuw matras etc etc kopen. Dan koop ik liever meteen een goed bed wat tig jaar mee kan.

7. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt al vanaf hij 7 maanden is in een 1 persoonsbed. Eerst met het matras op de grond en nu gewoon in een normaal bed. Hij kon niet slapen in een ledikantje..

Ik denk dat het ook aan het kind zelf ligt maar een jaar of 2 vind ik wel erg laat. Tenzij ze eerst in een peuterbedje gaan.

8. karin361

karin361 Actief lid

1 sep 2010
    240
    0
    0
    vlak bij eindhoven
    OKEE bedankt voor jullie berichten!
    onze robin is nu 15 maanden en hij is redelijk groot.
    hij is 85 cm en heb zelf het idee dat het bedje voor hem te klein Qua ruimte aan het worden is.

jullie zeggen dus gewoon doen tussen de 1,5 en 2 jaar?!

9. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje lag met 14 maanden in een peuterbedje en gaat eind januari om na een een persoons bed.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is nu 89cm en slaapt sinds ze 18 maanden is in een peuterbed. Maar dat had net zo goed een 1 persoons bed kunnen zijn, wij kozen voor peuterbed omdat haar broer er straks ook nog een paar jaar in kan slapen. Met 85cm zou ik zelf een ledikant ook klein vinden maar da's omdat wij zo gewend zijn aan ons meisje in een groter bed.

11. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier was zoontje 15 en halve maand. Het hoefde nog niet, maar aangezien hij een nieuwe kamer kreeg ivm de baby. En we zoiets hadden we gaan proberen op een peuterbed, lukt het niet dan lukt het niet. ik wilde dit niet nu pas doen of na de geboorte van ons 2de ivm misschien jaloersheid ofzo.. en wilde aandacht aanbesteden.. Meneer ging gelijk heerlijk slapen op zijn peuterped. hij vindt alles prima, als hij maar kan slapen.

Wij hebben wel voor een peuterbed gekozen, omdat hij wat lager van de grond is, zo kan hij zelf in en uit stappen zonder te vallen. Deze hebben we via mp gekcoht voor 20 euro, wel een nieuwe matras gekocht, maar verder zat er alles bij..lakens etc. Van me oppasjongetje die naar een half hoogslaper ging, heb ik ook wat overgenomen.. Dus het heeft ons weinig gekost.. oja een pot verf, wilde bed groen hebben ipv blauw. Over jaar of 3 a 4 krijgt hij een echt nieuw bed een half hoogslaper omdat hij een kleine kamer heeft en dan kan peuterbedje weer doorgeschoven worden of gewoon op mp gezet worden.. Maar dat zien we dan wel weer..

12. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Wij hadden onze dochter met 2,5jr in een 1pers. bed met zo'n hekje ervoor omdat ze nogal wild is in haar slaap. Nooit geen problemen gehad met overstappen.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    2 jaar is echt niet laat hoor, heel normaal. Met 7 maanden vind ik juist extreem vroeg, zo'n baby heeft nog geen besef wat betreft uit bed vallen en kan er dan nog niet eens meer zelf inkomen.

14. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    het liefst zo laat mogelijk, maar ik denk dat het hier niet meer lang gaat duren ivm het mogelijk eruit kunnen klimmen. hij is erg lang dus dat zit niet mee.

ik persoonlijk voel er weinig voor om een kind zo jong zoveel vrijheid te geven.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind eerder dan 2 jaar juist te vroeg :D . Waarom zou je, het heeft toch geen toegevoegde waarde ze in zo'n enorm groot bed te leggen, ze kunnen er alleen maar uitvallen of uitklimmen en gaat keten. Als de jongste niet uit haar kleine ledikant was gegroeid had de oudste nog tot haar 3e in haar ledikant mogen slapen. Heerlijk geruststellend idee dat ze er niet uit kan en zichzelf geen pijn kan doen of wat dan ook.

16. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Onze dochter lag ook met een maand of 15 in een eenpersoonsbed. Ze kon niet slapen in een ledikant.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jasper is 15 maanden en slaapt sinds een week in zijn grote 1 pers. bed.

Dit is hem:

Bijgevoegde bestanden:

• bed.jpg
      bed.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      52
  18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gaat trouwens hartstikke goed. Hij gaat er nog wel met een slaapzak in, ipv een dekbed.

19. karin361

karin361 Actief lid

1 sep 2010
    240
    0
    0
    vlak bij eindhoven
    wat een mooi bed, waar heb je die gehaald?

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gekocht via : PEUTERBED + speelgoedlade + lattenbodem = 169,95 euro (TIP)

Werd keurig thuisbezorgd.

Ze hebben een peuter uitvoering van 1.50 meter, en een 2 meter uitvoering. Wij hebben gelijk de 2 meter gekocht.

Je kan de website in de gaten houden, 1x in de zoveel tijd is hij goed in de aanbieding. Zo hebben wij voor de 2 meter uitvoering toen 189 euro betaald. ( kan hij wel mee doen tot de middelbare school :p (of langer)

Deel Deze Pagina