Ons zoontje is nu 10,5 week oud. Sinds een week of 2 hebben we echt een beetje een ritme met hem voor het slapen gaan. Om 20.00 krijgt hij de laatste fles en eigenlijk ging het de hele tijd goed met dat hij tussen 05.00 en 07.00 kwam voor zijn fles. Afgelopen dinsdag heeft hij zijn 2e vaccinaties gehad. En ineens wordt hij 's nachts weer wakker (rond 02.30/03.00). Hij heeft dan geen honger maar wil gewoon bij je zijn. Ik haal hem nu maar uit zijn bedje en leg hem in de wieg naast ons bed. En dan slaapt hij prima tot een uur of 05.00/07.00. Maar waar komt dit ineens vandaan? Heeft het met zijn vaccinaties te maken? Of zou hij ook weer in een 'sprongetje' kunnen zitten (hij is een week te laat geboren dus zijn 11-12 weken sprongetje zou dan tussen 10 en 11 weken zijn toch?). Overdag merk ik dat hij niet in zn bedje wil slapen maar alleen maar bij mij en als ik hem dan wegleg wordt hij vrijwel direct wakker en zet het op een huilen, spelen op de wipstoel oid wil hij ook niet echt meer terwijl hij eerder altijd hele tijden zoet kon zijn met zijn speeltjes..
Bij ons is het met de sprongen dat hij wel eens een paar nachtjes ineens weer komt. Hij is dan gewoon wakker maar heeft geen honger. Hij gaat eerst liggen spelen in bed en dan een beetje jengelen dat hij er uit wil, hij denkt dan gewoon dat t ochtend is natuurlijk. Ik geef dan altijd een klein flesje en dan terug in bed. Hij accepteerd dat altijd. Soms is hij nog wel even waker na dat flesje maar altijd zoet en valt dan vanzelf in slaap....