hoii ik heb 2 vraagjes en wordt er gek van 1: youame trekt steeds alle laatjes open van de salon tafel en haalt alles eruit en gooit het op de grond ik zeg hel duidelijk nee en dan schud ze zelf ook nee ze blijft er mee doorgaan dan geef ik een klein tikje op der hand n dan begint ze keihard te lachen wat kan ik nog meer doen 2:als ze iets niet mag en ik wil haar oppakken begint ze me weer te bijten en te slaan pff op welke leeftijd wordt het tijd dat je ze in een hoekje kunt zetten als ze stout zijn? youame is nu 14 maand gr marline
ik heb jaren met basisschool kinderen gewerkt, die kunnen prima in de hoek ik zou echt niet weten wanneer je ze in een hoekje zou kunnen zetten. denk dat ze daar misschien nu nog iets te jong voor is. Misschien als ze anderhalf is. denk dat geduld echt een schone zaak is in dit geval. misschien als ze het na herhaaldeijk afkeuren blijft doen haar even op schoot houden, en dan niet knuffelen maar gewoon zitten. Dan wel op het moment dat ze graag zou willen rondlopen. verder bestaan er van die deur en lade afsluiters die je erop zou kunnen zetten, dan kan ze de lade niet meer open maken.
Bij Quinn helpt het goed hem dan in de box te zetten en hem daar even te laten zitten. Soms schreeuwt hij het uit, soms gaat hij zitten spelen. Misschien streng, maar 2 x nee zeggen vind ik genoeg. Wat het bijten betreft, misschien heel gemeen maar ik heb hem op een gegeven moment teruggebeten. Toen pas is hij er zo goed als mee op gehouden. succes meis!
Ze snapt nu nog niet echt dat het niet mag en ziet het meer als een spelletje. Voorlopig zou ik proberen te voorkomen dat ze die laden eruit haalt, bijvoorbeeld door die laden voorlopig even weg te halen.
Als ze slaat en bijt zou ik haar toch een tijdje negeren hoor. Zet haar terug neer en zeg bijvoorbeeld: " genoeg" en ga iets anders doen. negeer haar als ze achter je aan loopt. Ze moet begrijpen dat het niet kan. Soms aan die leeftijd weten ze nog niet echt wat "Nee" wil zeggen. Ze voelen wel dat je kwaad maar het is nog niet duidelelijk. Het feit dat ze blijft doorgaan met alles uit de laden te halen is omdat je er aandacht aangeeft. Ze is denk ik gewoon nog te klein om "Nee" te snappen dus zou ik haar als ze dat doet, mss toch even oppakken en even afzonderen in een hoekje en ook weer negeren. Je kunt maar proberen hé. Gr. Edelweisje ***
Voor de laden heb je speciale veiligheidshendeltjes die op kastdeurtjes en laden passen. (Ik moet ze hier op de keukenkastjes maken want Kian maakt die steeds open). Verder zou ik het bijtgedrag negeren. Alle aandacht vinden kleintjes leuker dan helemaal geen