Aangezien de tweede op komst is, zitten we te denken om ons zoontje voor zn tweede verjaardag een ander bedje te geven zodat hij ruim voor de komst van de tweede is gewend aan zn nieuwe bed. Plus niet het idee heeft dat ie plaats moet maken! Een eenpersoons bed is natuurlijk praktischer/ goedkoper omdat hij er langer mee kan doen. Maar ik vraag me af of dat te doen is, zo'n klein manneke van nog geen 90 cm lang in zo'n groot bed van ca 1,80/2 meter! - Vallen ze er niet uit? - vinden ze het niet eng? Zoveel ruimte? - Hebben jullie er zo'n hekje bij gekocht? Ik neig nu nog meer naar een juniorbedje van ca 1,60 lang. Als hij er ca 3 jaar mee kan doen om het bed vervolgens door te schuiven naar onze tweede dan is dat zo duur niet. Of is zo'n tussenbedje een beetje overbodig??
ik heb wel gekozen voor een peuter/junior bed. Kan straks als hij er niet meer inpast zo door naar de tweede, dus is niet zonde van het geld. Onze zoon is niet zo'n held en ook motorisch wat onhandig, dus wij vonden het belangrijk om niet meteen zo'n enorm bed te geven aan hem en dat hij er niet uit kan kukelen
Wij hebben een meegroeibed, nu is het ietsjes groter dan het ledikant, dan hebben we nog een stand die gelijk is aan het peuterbed en de laatste stand is gewoon een 1 persoonsbed.
Wij gaan ook voor eerst een peuterbed, inderdaad met de doorschuif mogelijkheid in het achter hoofd. Het hoeft ook niet zo duur te zijn. Wij denken aan deze: IKEA | Kinderen | Kinderbedden | KRITTER | Bedframe met lattenbodem
jep dat bestaat, ligt er een beetje aan waar je het koopt. Bij ikea wel iig. Dit zijn de kinderbedden van ikea, als er bij staat: uittrekbaar bedframe, dan heb je dus een meegroeibed. Ik neem aan dat ze die in andere winkels ook hebben. IKEA | IKEA Kinderland | Kinderbedden Wij hebben het minnenbed, maar voor je zoontje niet zo geschikt denk.
Wij hebben een meegroeibedje gekocht, die dus tzt tot de normale maat kan worden uitgezet. Maar hier speelde vooral mee dat een eenpersoonbedje niet op haar kamertje past, dus we moesten ook wel... Mijn stiefzoon is destijds direct in een eenpersoonsbed gegaan en geen enkel probleem geweest.
ik denk dat ik ga voor een eenpersoonsbedje. Vorige week vroeg mn schoonzus nog of ik haar peuterbedje wil, er moest ook een en ander aan geschilderd worden. Ik denk dat ik het net zo wil als mn zus het heeft gedaan bij haar 2 kids: meteen na het ledikant in een 1 persoonsbed en dan de eerste tijd een matras ernaast, voor wanneer ze vallen. ze slapen er heerlijk in.
Ik heb gewoon gelijk een eenpersoonsbed gekocht. Vind het zonde om 2x een bed te moeten kopen. Ze slaapt er heerlijk in, valt er niet uit en ze vind het leuk omdat ze nu niet meer het gevoel heeft dat ze opgesloten is.
Wij hebben voor Louise ook een 1-persoonsbed, eerst uitgeprobeerd met het logeerbed, ze viel er de eerste nacht uit en daarna lag er een matras op de grond. Ze slaapt er prima in en heeft dus toen nieuwe meubels gekregen.
HIer hebben we wel gekozen voor een juniorbed omdat ik het nog zo snel vond voor een 1 persoonsbed. (ze ging het ledikant uit zodra ik zwanger was) Hier hebben we een prachtig gietijzeren juniorbed via mp gekocht. Dus duur hoeft het niet te zijn.
Hier gaan we ook voor een 1 persoonsbed. Maar met een rekje ervoor (moet alleen nog kijken waar ik deze kan kopen, maar ik weet dat ze er zijn)
Ik zou zelf nooit gaan voor een meegroeibed. Lijkt me niet lekker als ze groter worden met het oog op de naden tussen de matrasdelen. 1 persoonsbed of juniorbed, tja, ik denk dat het voor je kleintje niet veel uitmaakt, maar ik zou ook gaan voor een juniorbed. Zo'n kleintje van amper 90 cm vind je niet weer in zo'n grote van 2m.
ikea heeft van die planken die je ervoor kunt plaatsen. Weet alleen niet of die op alle bedden kunnen.
'Robyn heeft sinds kort een 1 persoonsbed. Tja ze lijkt heel klein in dat grote bed, maar het gaat heel goed. Ze is er tot nu toe nog niet uitgevallen. Wij hebben er voor gekozen om er geen hekje voor te doen.
Wij hebben inmiddels ook een gewoon groot bed (90x200) voor ons zoontje gekocht. Daar kan ie het dan mee doen tot ie het huis uitgaat... Ben wel benieuwd hoe het zal gaan. We hebben ook zo'n los hekje gekocht om ervoor te doen.
Onze zoon heeft een peuterbedje met een hekje.... In heeft zich al twee keer over dat hekje heen laten vallen Dus ja, heeft niet altijd nut haha. Alhoewel het nu al een tijd niet meer gebeurd is dus miss heeft dat geholpen! Denk dat het niet veel uitmaakt een peuterbed of 1 persoons, vind het persoonlijk gewoon super schattig zo een klein bedje.
Mijn zoontje heeft vlak voor zijn 2e verjaardag zijn ledikant voor een juniorbed verruilt. Geen hekjes hier. Ik vind dat niet handig. Dan kan hij nergens anders slapen omdat hij niet leert zonder hekjes te slapen. Hij is de eerste nacht 3 x uit bed gevallen. Zo'n juniorbed is nogal laag dus hij heeft geen pijn gehad en zelf weer in bed gekropen. De tweede nacht is hij 1 x uit bed gevallen en sindsdien niet meer. Een nadeel van een juniorbed is dat je juniordekbedovertrekken nodig hebt en die zijn belachelijk duur of verschrikkelijk lelijk! Oja, hier gekozen voor een juniorbed omdat we nog een kindje hebben en dus door kunnen schuiven. Anders hadden we waarschijnlijk voor een éénpersoonsbed gekozen.
Bedankt mensen! Ik denk toch dat ik voor een junior bedje ga. Op de Ikea site zag ik erg leuke ( "kritter", hier ook al genoemd) en beslist niet duur. Wat ook meetelt is dat we m kunnen doorschuiven tzt naar de tweede. Anders had ik misschien toch een eenpersoonsbed gekocht. Maar voor nu vind ik het een goeie tussen oplossing. Niet meteen zeeën met ruimte en er zit een klein verhoginkje voor wat ik wel een prettig idee vind met zo'n woelwater als onze zoon!