schema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anitaaaxxx, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Hallo allemaal!

Op 1 januari is mijn meisje 1 jaar geworden maar nu kan ik overal schema's vinden alleen wil ik het toch nog even zo vragen.
    Ik ben heel benieuwd hoe ik nu de melk moet gaan geven want ze krijgt nu nog 3 flessen maar ik begrijp dat ze niet meer mag dan 300 cc melkproducten per dag. Hoe doen jullie dit??
    Mijn schema nu is:

07.00 180 cc + 6 dreumesmelk met 3 schepjes bambix pap
    10.00 stuk fruit + sap
    11.30/12.00 1 a 2 boterhammen
    12.30 150 cc dreumesmelk
    15.00 stuk fruit + sap
    17.30 avondeten met de pot mee of potje + sap
    18.45 fles 180 cc + 6 schepjes dreumesmelk

Geven jullie dreumesmelk of halfvolle melk? Of beide? En op welke momenten krijgt ze dan melk? Als je hem 's avonds laat vallen, slapen ze dan nog wel door? En geven jullie het koud of warm?

2. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Ons schema:
    07.00 Bambix 12+ maanden granenpap met 200cc halfvolle melk aangemaakt
    09.30 liga met water
    12.00 2 boterhammen met sap
    15.00 fruitje met water
    17.30 groente (of potje of met ons mee als we gezond eten haha) en danoontje
    19.30 pyamapapje 200 cc

Het CB zegt dat ik de avondfles eraf moet halen maar ik vind het prima zo. Hij vind het nog heerlijk en ik geef m op ze kamertje dus vind het nog een intiem momentje met mn dreumes! Ik zou proberen in jouw geval misschien de middagfles te minderen en over te gaan op sap? Succes!

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

08:30: fles 200cc melk met bambix erdoor.
    10:00: plakje ontbijtkoek met sap
    12:00: 1a2 broodjes met beetje melk
    15:30: Fruit met sap
    17:00/ 17:30: warm eten met kwark als toetje
    19:00: fles 200cc melk met bambix erdoor en dan naar bed!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Melk geven we halfvolle - bij de oudste heb ik gekozen voor dreumesmelk indertijd, omdat zij maar licht was qua gewicht en qua lengte wel gemiddeld. De jongste is zwaar genoeg :) . We hebben wel eerst nog korte tijd volle melk gegeven maar dat vind ik nu dus eigenlijk niet meer nodig.
    Melk geven we soms koud, soms warm of iets er tussenin. Ik kijk niet zo nauw wat dat betreft ;) .

Overigens komen wij dus ook boven die 300 cc melkproducten uit, maar zolang het niet overdreven is, maak ik me daar niet zo druk om eigenlijk. Ik probeer thee te geven + water en soms verdun ik de melk met water. Maar als ze niet drinkt, houd het op....

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    07.00 100 cc melk (halfvolle), boterham en plak ontbijtkoek
    10.00 stuk fruit + sap
    12.00 100 cc melk, 2 boterhammen (en soms nog een cracker)
    15.00 stuk fruit, koekje of soepstengel + sap
    18.00 avondeten met de pot mee plus een toetje
    19.00/19.30 fles melk 150 cc maar die ging nooit op dus vrij snel mee gestopt

Nu drinkt ze haast geen melk dus krijgt ze 's ochtends yoghurt met muesli en 's middags tussen door wat extra yoghurt anders komen we niet aan de 300 cc zuivel. Ze drinkt nu gewoon water bij de boterham.

6. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    dank jullie wel voor jullie reacties!
    Duidelijke schema's. Alleen twijfel ik heel erg of ik nu 's middags of 's avonds melk ga geven. Mijn eerste idee is 's middags melk omdat ze 's avonds dan ook nog yoghurt/kwark krijgt. Maar zou ze het zonder melk vol kunnen houden de hele nacht? Geven jullie dan nog iets te drinken zoals thee?

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven ook gewone halfvolle melk 's ochtends en 's middags bij haar boterham. Yoghurt als toetje. Geen fles melk meer hierna. Vlak voor het slapengaan drinkt ze nog wat water tijdens het voorlezen van een verhaaltje. En ze slaapt heerlijk door hoor! (en dat is vroeger wel anders geweest ;)) Zelfs als ze haar avondeten een keer wat minder eet, dan slaapt ze nog door. Vond het ook heel moeilijk om hieraan te wennen. En er zit maar 1 ding op: uitproberen. Waag de sprong en probeer het een keer. Je merkt het snel genoeg. Hier slaapt ze inmiddels goed door, onafhankelijk van hoeveel ze overdag/'s avonds eet.

Deel Deze Pagina