Steeds weer opnieuw overgeven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, de titel zegt het al: mijn zoontje geeft nu al sinds woensdag steeds maar weer over. Hij heeft verder soms een beetje verhoging (maar niet hoger dan 38 graden), maar over het algemeen gaat het verder goed met hem. Hij is lekker vrolijk, ontwikkelt zich ook goed (vorige week was hij echt ziek en stond hij duidelijk 'stil').

Maar op de een of andere manier geeft hij dus wel steeds over. Woensdagavond begon het (bed ondergespuugd en helemaal overstuur, van buikpijn?). Donderdag is hij eerder van de creche gehaald, omdat hij steeds overgaf. Daar waren meer kinderen die het hadden: overgeven zonder koorts. Vrijdag ging het weer beter en gisteravond was hij weer een beetje spugerig. Slapen ging wel goed. Hij moest gisteravond laat wel even heel hard hoesten en toen klonk hij een beetje onrustig, maar vlak daarna was hij weer stil. Sliep hij dus weer. Kom ik zijn kamer in: ligt hij in zijn eigen spuug te slapen. Dus alles verschoond enzo, en de rest van de nacht niks aan de hand. Vandaag ging het ook goed. Tot net: hij krijgt zijn nachtfles, er zit een kikker in zijn keel, hij hoest een paar keer en hij spuugt de fles + het hele avondeten eruit! Hij had trouwens nu weer 38 graden...

Wie herkent dit? En wat kan het zijn? Enig idee?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik zou je mannetje maar even goed in de gaten houden dat hij niet uitgedroogd raakt. zoals ik het lees houd hij dus niets binnen? wees alert op dat hij hangerig wordt of heel veel meer slaapt als normaal.

mijn oudste heeft dit ook gehad en bleek Rotavirus te hebben. Ik wil niet zeggen dat dit het perse is bij jou, maar wees wel behoedzaam. Ook niet elk kind wordt hangerig bij uitdroging. Mijn oudste niet in ieder geval. die werd pas anderhalf uur voor ziekenhuis opname hangerig.

succes en volg je moedergevoel. als je het niet vertrouwd bellen met de huisarts.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Klinkt me HEEL erg bekend in de oren, mijn kleine ventje is er net weer van op aan het knappen.
    Hij heeft 1 avond echt alles uitgespuugd, de volgende dag de hele dag kotsneigingen, maar er kwam natuurlijk niets meer uit. Hij dronk maar kleine beetje, zo eng!!! Dag daarna kwam er een hele vlaag diarreeluiers, heeft twee dagen geduurd. Nu eet hij weer stilletjes aan wat, maar zit verstopt (tsja, wat is nou erger?)
    Hij was verder wel vrolijk, en ook wel spelen enzo..

Wij hebben gedaan:
    -hele verdunde melk gegeven
    -rijstwafeltjes in stukjes en eerst beetje soppen in water/melkje
    -heeeeel vaak onze handen wassen
    -heel vaak van pyjama/kleertjes wisselen
    -veel bedje verschonen (dus afwisselen met slaapzakjes, hoofdhydrofiele luier, dekentjes, etc..)

Wanneer hij niet wilde slapen, of vaak wakker werd snachts hebben we gekeken wie het het best zou trekken ivm werk om op te staan de hele nacht. Om en om werden we niet vrolijker van, alletwee met sjaggo hoofd is niet aan te raden!!!

Ik heb wel de HA gebeld hoor, voor de zekerheid, die vroegen ook of hij nog alert was, vrolijk, etc.. Dat was hij, het was meer dat hij met momenten echt zielig ziek was.

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Misschien ben ik niet heel duidelijk geweest, maar hij eet dus wel. En hij houdt ook een hoop wel binnen. Hij heeft bijvoorbeeld vrijdag de hele dag alles binnen gehouden en zaterdag ook bijna alles, alleen 's avonds een beetje gespuugd. Vandaag heeft hij zijn avondeten en de avondfles eruit gegooid, maar de rest is erin gebleven. Verder eet hij ook alles wel op.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kan het niet echt goed beoordelen, maar ik heb het idee dat je zoontje wel aan de beterende hand is, maar dat hij door het hoesten nog makkelijk opgeeft. Dit laatste herken ik van mn eigen zoontje.
    Een tijd terug hoefde hij maar iets teveel te eten en hij gaf (bijna) zn halve voeding terug. Spuugt dus vrij makkelijk, alleen niet tgv een virus oid, maar puur van het teveel eten, maagklepje nog niet gesloten enz.
    tegenwoordig gaat t al beter, maar nu hij verkouden is en hoest gebeurt t nog weleens. Hij hoest en blijft erin en vervolgens spuugt hij de halve flesvoeding eruit!!

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik heb ook het idee dat hij wel aan de betere hand is, maar dat dacht ik gister ook en hij blijft dus spugen. En vanavond was het dus helemaal bont. Het kwam er echt in golven uit, achter elkaar. Arm kind...

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    duurde bij ons dus ook effe, er bleef steeds meer binnen.
    Zorg in elk geval dat hij genoeg drinkt, dat eten komt wel weer!!!

Deel Deze Pagina