Overstrekken aan het eind van de fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena krijgt nu 5 x 150 cc flesvoeding (Friso normaal en comfort gemengd) en dat gaat gelukkig goed sinds een paar dagen (na een paar weken niet goed willen drinken). Ik vind het alleen zo raar dat ze elke keer aan het eind van de fles begint te overstrekken en haar hoofdje wegdraait. Ik neem de fles soms uit haar mondje zodat ze even rustig kan worden en geef het dan weer. Zij begint dan weer gretig te sabbelen aan de fles en als ik geluk heb, drinkt ze dan de fles leeg. Maar soms blijft ze overstrekken en wegdraaien en weer sabbelen. Soms gaat ze huilen, soms valt ze met fles en al in slaap.. Tussendoor laten boeren helpt ook niet, ze boert sowieso heel moeilijk.
    Na de fles huilt ze soms ook heel hard op het moment dat ik haar wil laten boeren (niet elke keer). Ook al heeft ze dan al geboerd, dan nog huilt ze.

    Ze drinkt haar fles wel leeg, maar ik vind het zo frappant dat de laatste 50 cc er elke keer op deze manier ingaat. En vooral dat hele harde huilen op het moment dat ik haar wil laten boeren is zo vreemd.

    Ik lees veel over koemelkallergie en reflux, dus ik zit te denken is dit misschien een teken van een die problemen? Juist omdat dit niet elke keer gebeurd heb ik mij twijfels.. Iemand herkenning in mijn verhaal of ervaring?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Herkenning ja.. ervaring ja.. helaas.. :cry: Lijkt t ook alsof ze moet 'drukken' onder de fles?
     
  3. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja ja! En ze laat heel veel scheetjes! Idd, heb heel vaak dat ik toch maar even kijk of haar luier volzit ofzo!
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan heeft ze waarschijnlijk (over) gevoelige darmpjes, dit zei de diëtiste vorige week tegen mij.. Dit neem ik dan aan omdat de ha en stagiaire (kinderarts) en cb arts ook niet wisten wat er aan de hand was. Nu ik met vast voedsel begonnen ben en normale fv ipv hypoallergeen, gaat t ietsje beter.. Gebruik je ook toevallig hypoallergene voeding?
     
  5. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Nee ik gebruik friso comfort en normaal gemengd. Van alleen maar comfort krijgt ze harde ontlasting. Het cb heeft mij Pepti aangeraden van probeer dat eens, maar mijn gevoel zegt dat ik dat niet moet doen, weet niet waarom.

    Waarom gebruikte jij hypoallergeen dan?
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ivm ontzettend veel allergieën in de familie.. Bij Justin was t zo (zegt de diëtiste hè) dat zij denkt dat de darmpjes eigenlijk te weinig gestimuleerd worden te gaan werken als je hypoallergeen gebruikt omdat de eiwitten (meen ik) al in stukjes zijn geknipt dus dan hoeven de darmen weinig werk te verrichten. Ze raadde aan om meteen (hij was de 6 maanden gepasseerd) met bijvoedingen te gaan beginnen en daarna overgaan op 'normale' fv. Ik moet zeggen, hij drinkt dit met meer smaak én beter. Weliswaar meestal nog niet 'normaal' maar er zit verbetering in. T enige wat ik je aan kan raden is om naar je eigen ha te gaan om te vragen wat t zou kunnen zijn.. En níet zelf met 'ik denk zelf nl dat t dit en dat is'.. laat ze t zelf uitzoeken.. En ondertussen je niet té druk maken. Zolang ze nog zo'n 400/500cc op n dag drinkt is er niks aan de hand!
     
  7. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    misschien een heeeell domme vraag...

    maar wat betekent overstrekken?
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat ze zich gruwelijk uit gaan rekken dat t ruggetje er krom van staat en t hoofdje naar achteren gooit.
     
  9. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ohh ja.. dat doet mijn kindje ook. idd geen leuk gezicht
     
  10. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ook Merel had dit. Wij zijn toen overgestapt op pepti en het is helemaal verdwenen!
     
  11. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    hm... ik zal idd eens even langs mijn huisarts gaan om erover te praten. Ik zit met dit soort dingen altijd te twijfelen waar je heenmoet; de ha of het cb. Maar op het cb heb ik het voorgelegd aan de arts en ze zei letterlijk: : "ja, het kan reflux of kma zijn, het kan van alles zijn natuurlijk, probeer anders eens de pepti". IK heb dus helemaal niets aan zo'n antwoord..
     
  12. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat er zulke makkelijke olossingen zijn, althans, daar ga ik nu van uit.

    Siem heeft sinds twee weken Friso preventief hypo-allergeen. Hij krijgt deze voeding omdat het het beste te combineren zou zijn met borstvoeding
    (heb ik uiteindelijk maar twee dagen gedaan) en ik hen zelf een lactose-intollerantie.

    Het klinkt logisch dat de darmen minder te doen hebben bij zo'n voeding. Bij de bv had Siem nergens last van, maar sinds twee weken heeft hij dus echt steeds de neiging om hard te drukken, hij loopt dan rood aan en hij laat vaak harde scheten. Hij kreunt er ook bij en lijkt er echt last van te hebben. Een poepluier heeft hij zo'n 1x per 2 dagen. Die ontlasting is wel gewoon zacht en komt er 'gewoon' uitlopen. Ook heeft hij sinds ruim een week last van krampjes, wat hij eerder nooit had.

    Iemand tips, of idd gewoon naar het CB of HA?

    Dank je! Veel succes Ozgul!
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tja tips.. ik werd door niemand serieus genomen. Bij Justin was t zo erg dat er niet meer dan 100 cc voorheen in ging en dit 4 of 5x per dag.. Na die 100cc begon ie zo erg te protesteren, persen en overstrekkend de speen uit te kwatten dat ik er vrijwel niks meer in kreeg. Ja een kwartier wachten en wéér proberen hielp soms nog wel en door zetten.. Veel laten boeren hielp ook wat en als hij uitgeslapen was ook. Tja waar je allemaal wel niet achter komt dan.. :( Maar ik was dus constant bezig met die K*T voedingen, soms 3 kwartier aan 1 voeding en soms n uur en dan moest je na 3 uurtjes wéér en ik gaf bv via de fles omdat door t vreemde gedrag mn tepels kapot gingen :confused: .. En dan commentaar krijgen dat ik overbezorgd was en t van me af moest zetten, hij zou geen honger meer hebben bla bla.. Ik zag écht dat Justin evengoed gruwelijk honger had, maar t 'lukte' gewoon niet meer.. Nu we bijvoeding geven is er n stuk druk weggevallen en zeker nu ik normale fv gebruik.. Ik ken Justin nu natuurlijk ook n stuk beter en stop meteen als hij protesteert/overstrekt. Dan zet ik m rechtop en er komt altijd wel n boer uit. Nu ben ik nog zo'n 20 minuten bezig en dit 3x op n dag. Is nog al n verschil hè? We hadden werkelijk van alles geprobeert. Denk aan warm of koude melk, andere fles andere speen op mn linkerarm, over rechts, iemand anders geven enz enz enz enz enz.. De díëtiste was de EERSTE die ons serieus nam.. :cry: Dat is toch te triest voor woorden.. :cry: Dus voor degenen die naar de ha of cb gaan.. Laat hún aub uitzoeken wat t is en leg ze geen woorden in de mond zoals wij! Dát is de enige tip die ik kan bedenken en probeer rustig te blijven want je kindje merkt dit aan je!
     
  14. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Dank je Patroeschka! Morgen moest ik toch naar het cb, dus ik geef daar wel gewoon blanco aan wat ik constateer. Dan hoop ik serieus genomen te worden. Anders ga ik naar de HA. Kun je eventueel zonder verwijzing naar een dietist, mocht ik dit willen?

    Ik ben er zelf gelukkig nog rustig onder. Het is voor hem alleen zo sneu, zeker nu hij volgens mij ook een zogenoemd sprongetje doormaakt, waarschijnlijk... Er zit zo weinig rust in dat lijfje.
     
  15. Niet meer actief

    hmm danisha doet het sinds 2/3 dagen maar lijkt me niet dat het van de melk ineens komt
     
  16. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Komt allemaal heel bekend voor..wij hebben het hele traject al gelopen...logopedisten, fysiotherapie, kinderartsen ed. Niemand wist wat het was..de enige die meteen zei: 'dit los ik voor jullie op' was de osteopaat. Ik had er aanvankelijk weinig vertrouwen in, maar het lijkt nu na twee consulten toch te helpen. Ze is nog steeds heel druk tijdens de fles en soms nog aan het overstrekken maar ze krijgt haar cc's er nu wel in.
    We moeten nog een keer terug naar de osteopaat..dus ben benieuwd hoe het verder gaat.
    De osteopaat vertelde wel iets moois: 'geef je kind gewoon melk, niet al die ingedikte voedingen of medicatie tegen maagzuur...van orgine krijgt hij van de moeder ook gewoon melk hoor!'. Dat vond ik zo'n mooie uitspraak. Je gaat namelijk steeds meer uitproberen tot je op een gegeven moment alles door elkaar hebt lopen. Wij zijn gestopt met de medicijnen en geven nu gewone voeding. We mogen het absoluut niet indukken van hem eerder wat dunner maken, omdat de darmen hier nog niet aan toe zijn volgens hem. Tja en het lijkt toch wat te doen...
    Dus misschien is een osteopaat iets voor je, er is daar trouwens al veel over geschreven op dit forum..
    Succes en dat we maar snel aan de vaste voeding mogen hè?!
     
  17. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wow, mooi gezegd idd van die osteopaat!

    Wet je dat ik dat dus ook denk? Ik geef Elena dus die Comfort (voorheen Omneo) omdat ze krampjes heeft, maar ik vind het zo vreemd om har nog dikkere voeding te geven terwijl haar darmpjes dus al moeite hebben met de gewone voeding. En haar ontlasting wordt alleen maar dikker door die Comfort en Omneo? Terwijl er van alle kanten wordt geadviseerd om Comfort of Omneo te geven als je kindje last heeft van darmkrampjes. Vreemd.. Maar ja, wij zijn "leken" dus doen maar wat ons wordt geadviseerd. Zij moeten er de ervaring mee hebben, denk ik dan..
     
  18. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik wilde het net zeggen DE OSTEOPAAT (althans ik ga naar een craniosacraal therapeut maar dat stamt af van de osteo)....Fleur had al deze problemen, overstrekken, niet kunnen boeren, veel lucht en krampen en dus niet veel kunnen drinken en opeens...een dag na de eerste sessie bij de osteo ging ze van 100cc naar volledig 120 cc (dus 135), begon vaker te poepen en minder te overstrekken. Ook haar reflux is bijna weg! Ze slaapt beter en langer en na 2 1/2 week op 120 cc zit ze nu ook op 150 cc en is stukken rustiger.

    Het is letterlijk lachen met haar nu...echt heerlijk die smile.

    Ik zou het zeker aanraden. Ze bewerken namelijk het zenuwstelsel en kindjes worden daar rustiger van. Die van mij doet ook nog kleurentherapie door een lichtpen met een bepaalde kleur op haar accupunten te zetten. Ga naar een osteopaat of craniosacraal therapeut waar ik bij zit. Ik ga morgen voor de 3de keer maar het is eigenlijk niet meer nodig.

    Groetjes, marijn

    Succes dames...
     
  19. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem is aan de fles juist heel rustig, maar tussen de flessen door is het overstrekken, inkrimpen, scheten laten en soms mondjes teruggeven. Alles gepaard met veel huilen.

    Zo'n osteopaat, kun je daar dan zonder verwijzing naar toe?
     
  20. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Heb vandaag van het CB het advies gekregen om nu eerst een paar dagen hypo-allergeen en Comfort te mengen en dan tegen het weekend volledig over te zijn op Comfort.

    Ik hoop dat dat enigszins werkt. Het drukken en rood aanlopen schijnt gewoon een fase te zijn en meer kindjes hebben dat. Ze schijnen dat drukken niet nodig te hebben om de ontlasting kwijt te raken, want dat doen de darmen echt zelf. Bij Siem is de ontlasting ook gewoon zacht, dus daar ligt het niet aan. Ze doen het vooral met het hoofdje.

    Ik hoop dus wel dat het misschien minder wordt door deze voeding, evenals de krampjes en het spugen. Zo niet, dan kan ik altijd nog zien of ik een osteopaat inschakel.
     

Deel Deze Pagina