wat is het nut van een tuitbeker?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Justy, Mar 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    de vraag zegt het al.....

Ik vraag me af waarom niet gewoon drinken in een normale fles geven en daarnaast oefenen met een gewone beker / cq oefen beker van avent die heel veel op een gewone beker lijkt?

2. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Dat vraag ik me ook af. Heb 3 tuitbekers maar ze snapt er geen moer van als ik hem geef. Dan wil ze dr lippen tuiten maar die tuit is plat.. Dus dat kan niet, en dus wil ze het niet (proberen/oefenen). Nee, gooien & slaan word er nu mee gedaan:p

Ik dacht misschien wachten tot ze n jaar is geweest en het snapt, dan idd meteen n gewone beker:)?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Goede vraag :p Gewone beker is gewoon het best idd, dus als je meteen naar een gewone beker kan (of zo'n 360-beker), dan is dat natuurlijk super! Die 360-beker van Avent gaat hier erg goed!

4. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Same here... Gewone (difrax) beker vind ie geweldig, maar de tuitbeker slaat & gooi ie mee sigh...

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Wij hebben een rietjesbeker van difrax. Ideaal en hij kan er vanaf de 9 maanden prima uit drinken. Onze knul krijgt nu al een tijdje zijn melk in de ochtend en middag uit de rietjesbeker (bij het broodeten). Nog maar 1 keer per dag de fles en dat is de avondfles.

6. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Hier heeft ze alleen melk uit een fles gedronken.
    Daarna een rietje geprobeerd hoorde dat dit al heel vroeg kon.
    En toen een rietjes beker voor der gekocht. Dit schijnt ook beter voor de spraak
    ontwikkeling te zijn. Gewone beker vond ik teveel geknoei moet je er de hele tijd
    bij blijven. Sinds een paar maanden drinkt ze goed uit een gewone beker
    en ben ik gestopt met de rietjes beker.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier snapte ze er niets van en ben ik met 8 maanden met een rietjesbeker begonnen. Nu snapt ze het wel maar nu vind ik het niet meer nodig.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,784
    18,940
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Zo'n tuitbeker i s niet nodig, het is alleen voor de moeders dat we niet zo vaak hoeven te dweilen. ;) Handig voor onderweg.

Wij hebben eerst de 360 graden beker gebruikt als we onderweg waren en thuis een 'oefenbeker'. Dat ging goed, dus op een gegeven moment steeds vaker een gewone beker gebruikt.

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het om melk te scheiden tov ander drinken.. Iets anders dan melk dronk hij ook niet uit de fles trouwens dus daarom tuit en rietjesbeker

10. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
  11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden! Zoals ik al dacht heeft het niet echt nut dus. Wij oefenen als hij zn slab om heeft met die 360 beker van avent en verder krijgt hij het in zn gewone flesje. Net zo makkelijk....

Ik heb ook zo een rietjesbeker staan maar ik dacht dat het lang duurde voor ze dat konden. Is dat met 7 maanden al te doen, weet iemand dat?

12. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Toevallig gister nog een topic gemaakt omdat ik het drinken uit een tuitbeker bij mijn ventje ook niet geweldig vind gaan, hij vind spelen met de beker leuker dan eruit drinken. Slokjes uit een gewone beker gaat beter, alleen gaat het niet zo vlot. Ik ken zo'n 360 beker niet, ga er ook maar een halen om te proberen.

13. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Nou gewoon lekker uit een gewone beker/360 beker of de gewone fles geven dan toch? Ik ben er niet zo moeilijk in....

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik geef uit de fles niet anders dan melk. Vanaf 6 maanden oefenen we met een gewone beker, maar dat vind mijn dochter nog heel moeilijk. Tuit had ze direct door en dronk en drinkt ze goed uit. Inmiddels ook perfect uit rietjes beker. Ik vind een tuit beker juist heel handig als tussenstap.

15. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Gewoon proberen! Je staat soms versteld wat ze al kunnen. Ik begon met een gewoon rietje om te kijken of ze het al kon.
    Daarn een beker gekocht. Bij prenatal heb je goedkope van 3 euro ongeveer die werkt hier prima

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn dochtertje drink uit een tuitbeker omdat ze de anderen nog niet begrijpt.
    Rietjesbeker en ook die kiddyboobeker geprobeerd, maar snapte ze niet. We blijven gewoon proberen en tot die tijd kan ze de tuitbeker gebruiken.

17. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook zeggen dat het meer gemakszucht werd die tuit. Hij begreep hem, pas rond de 11 maanden hoor, en dan dronk hij heel de dag wanneer hij wou!

Een beker vasthouden oefent hij in bad, maar hij begrijpt er niks van. Hij drinkt er wel uit als wij hem vasthouden, maar daar heb ik geen zin in heel de dag door.. Dus gemakszucht! Komt wel hoor! Ik geef overigens nu alleen nog maar de rietjesbeker voor zijn mondmotoriek!

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,719
    113
    Dochterlief is nogal van het zelluf doen, maar met een open beker is dat nog geen goed idee :) Wij geven haar wel slokjes water uit een gewoon glas of bekertje, maar ook daarbij zijn natte kleertjes gegarandeerd. Met haar nuby oefenbeker kan ze heel stoer zelf drinken, of er gewoon lekker mee spelen. Ook ik probeer melk/pap en ander drinken (vooralsnog alleen water) te scheiden door verschillende houders.

Die 360 graden beker lijkt me ook t proberen waard!

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Hier nooit geen tuitbeker gehad. Met 6 maanden een rietjes beker en met 9 maanden oefenen met een gewone beker en nu met 1,5 alleen nog een normale beker

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier drinkt ze alles uit een open beker, rietjesbeker of tuitbekertje. Op die laatste kauwt ze steeds vaker alleen of spuugt het water dat ze binnenslikt zo weer terug, ik heb het idee dat ze er een beetje flauw van is.

Open beker blijft interessant en daar drinkt ze ook goed uit, dus we gaan gewoon zo door. Rietjesbeker is handig voor onderweg.

Share This Page