Testen of niet?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Oranjerood, 3 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28
    Mn man heeft het weekend gehoord dat hij in contact geweest met iemand met corona. Maandag heeft hij zich laten testen, en kreeg hij lichte klachten als hoofdpijn en keelpijn. Dinsdag was de uitslag positief. Hij was op maandag al in zelfisolatie gegaan in de slaapkamer. Maar waarschijnlijk ben ik daarvoor al besmet want ik heb sinds woensdag ook klachten. Het begon met keelpijn, maar is nu ook flink hoesten stevige hoofdpijn, verhoging en pijn in mijn lichaam/rug. Ik ben ook bijna 11 wk zwanger, en had hiervoor al erg last van misselijkheid overgeven en vermoeidheid.

Nu twijfel ik of ik me zal laten testen. Mijn man wil de kamer niet uit komen zolang hij niet weet of ik ook daadwerkelijk corona heb, omdat hij de kinderen niet wil aansteken. Nu denk ik, als ik dan ook corona heb dan is dat ook duidelijk en kunnen we de zorg voor de kids ook afwisselen voor zover dat gaat als we ons allebei beroerd voelen... voor zover dat gaat met een man die ziek is. :confused:

Wat zouden jullie doen?

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Waarom zou je niet gaan testen? Waarom de twijfel. Je hebt Corona gerelateerde klachten en je man is positief getest. Bij klachten moet je testen toch?

Neuzeke, Sado, HappyRabbits en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Natuurlijk testen als je klachten hebt

Zara75 vindt dit leuk.
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    De kans dat jij het hebt is heel groot.

Waarom twijfel je om te testen?

5. Oranjerood

Oranjerood Actief lid

12 feb 2014
    128
    59
    28

Omdat ik me echt beroerd voel en te pas en onpas moet overgeven. Als ze zo'n ding in mn keel n neus duwen ga ik gehijd over mijn nek daar. We zitten toch al met het hele gezin in quarantaine dus ik heb zoiets van, wat is de toegevoegde waarde? We gaan toch pas naar buiten als we klachtenvrij zijn.

bosi333 vindt dit leuk.
  6. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    zeker wel testen

7. tuc

tuc Niet meer actief

In dat geval zie ik idd de meerwaarde van testen niet. Je moet er dus gewoon vanuit gaan dat je het hebt. En daar naar handelen. De bevestiging van de GGD voegt niks toe dan.

sannever, 2littlemonkeys en bosi333 vinden dit leuk.
  8. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    @Oranjerood zou zeker even je laten testen! Misschien een goed idee om wel aan te geven bij de test dat je zo misselijk bent door je zwangerschap. Ik vondt het zelf heel erg mee vallen kwa kokhals neiging bij de test.

9. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.682
    711
    113
    @Oranjerood zie nu pas je andere post, Misschien een idee met de ggd te bellen voor advies wat te doen?

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ik zou me ondanks de misselijkheid gaan laten testen. omdat ik de zorg voor kinderen zou willen delen, en omdat ik zou willen weten of ik het heb of niet. dan weet je dat maar. je kunt nu wel denken dat je het hebt, maar je weet het niet. ik zou die zekerheid willen hebben.

Neuzeke en Wellesnietes vinden dit leuk.
  11. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik zou wel testen, want stel je voelt je morgen/ overmorgen ineens beter , maar volgende week krijg je weer klachten, dan ga je toch twijfelen: had ik nou corona vorige week of niet. Ik zou me er in ieder geval fijner bij voelen om wel te testen.

spruitje80 vindt dit leuk.
  12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Ik zou juist omdat je zwanger bent wel laten testen. Dan weetje het zeker of je wel of niet hebt. Kan je dat ook vermelden bij de verloskundige en kunnen ze ook kijken hoe je zwangerschap verloopt of dat anders is en of het door corona kan komen. Juist omdat er zo weinig nog over bekend is.

Neuzeke en Trirani vinden dit leuk.
  13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Staafje kwam bij mij juist helemaal niet diep in de keel. Neus vond ik minder fijn.

Maar ik zou denk ik niet testen omdat ik er vanuit zou gaan dat ik het zou hebben en je toch al thuis zit.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als je niet zwanger zou zijn, dan zou ik zeggen :” ga er maar gewoon vanuit dat je het hebt en ga lekker met je hele gezin in quarantaine “

Maar omdat je zwanger bent zou ik het toch graag zeker willen weten? Je weet ook niet hoe ziek je nog gaat worden? Bij mij brak het op dag 5 ofzo pas echt door en kreeg ik ineens hoge koorts.

Neuzeke, bosi333 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  15. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ja, wel testen, als jij het ook hebt (en zoals ik lees ben je hondsberoerd) kun je de zorg voor de kinderen samen oppakken.

Beetje makkelijk van je man om het maar op jou af te schuiven.
    Zoals ik lees vallen zijn klachten nogal mee. Zal maar niet zeggen wat ik daar echt van vindt :|

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou ook laten testen, dan weet je het gewoon zeker. En inderdaad wat hierboven al gezegd is; dan weet je ook wanneer jouw isolatietijd is ingegaan.
    En ook zeker omdat je vent dan van de slaapkamer af kan komen om te helpen, jij voelt je ook beroerd dus dan kunnen jullie de lasten verdelen.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    `Bij klachten hoor je je toch sowieso te laten testen? Of je nou in aanraking geweest bent met iemand met corona of niet.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113

Bij mijn dochter was het niet nodig mocht ik positief geweest zijn ( ik was negatief.)

Maar misschien is het bij een kind van 13 anders.

19. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Omdat je zwanger bent is het misschien wel handig om het zeker te weten, dan kan het ook in je dossier bij bijv. de verloskundige. Als je niet zwanger was dan zou ik ook hebben gedacht wat is de meerwaarde ervan, omdat je er eigenlijk wel vanuit kan gaan dat je het ook hebt. Maar in jou geval zou toch maar laten testen. Ik zou wel aangeven dat je zwanger bent en erg misselijk, dan kan de gene die de test afneemt er rekening mee houden. Als je erg ziek begint te voelen zou ik telefonisch contact opnemen met je huisarts. Heel veel beterschap voor jullie!

20. tuc

tuc Niet meer actief

Maar dat is om zeker te weten of je corona hebt en dus niet ongemerkt anderen besmet. Maar ts is in quarantaine, zij handelt dus gewoon naar wat iemand doet die een positieve test krijgt.

Willemijntje19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina