Wanneer in quarantaine?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Paardenbloem, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Neeeee.. :eek:

    Had ze er nog een verklaring voor, waarom ze daar was terwijl jij al had aangeboden boodschappen te doen en voor de deur te zetten?
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Oh neen.
    Wat zegt ze als je haar daarover aanspreekt.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zag haar net weglopen bij de kassa dus kon niks zeggen (schreeuwen werd ook zo ordinair:roflmao:).
    En thuis heb ik haar ge-appt of ze niet begrepen had dat quarantaine thuis ook geen supermarkt bezoek betekent. Maar daar kreeg ik geen reactie op..
     
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Zie mijn post hierboven..
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Aaaahhh neeeee :confused:
    Kan me voorstellen dat je daar wel heel erg van baalt.
    Hoezo plaat voor de kop? o_O
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    #26 Zana28, 9 nov 2020
    Laatst bewerkt: 9 nov 2020
    Ik was op zoek naar een passend topic, de titel klopt in elk geval...
    Ik snap er niets meer van... Bij mijn zoon op school zijn sinds het begin van het schooljaar in totaal 3 ouders positief getest van kinderen uit zijn klas, de kinderen bleven natuurlijk ook thuis in quarantaine, waarbij eentje minder dan 10 dagen (denk ik).
    Nu kregen wij vandaag te horen dat de juf van de parallelklas positief is getest, de kinderen uit deze klas mogen morgen gewoon naar school. Ik zou verwachten dat een juf in een basisschoolklas niet altijd de 1.5 m afstand kan houden en daarom een nauw contact is voor de leerlingen in de klas? Hoe zit dat nu?
    Ik weet trouwens niet of nog meer kinderen, ouders of leerkrachten uit andere klassen zijn of waren besmet, dat werd niet gecommuniceerd.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kinderen t/m 12 jaar moeten dan wel in quarantaine maar mogen wel naar school en sport. Mijn oudste heeft contact gehad met iemand met corona maar mocht gewoon naar (de middelbare) school (nu heeft zij wel vrij weinig contact gehad, dus kans op besmetting klein, maar ook als die kans groot was geweest had ze gewoon naar school gemogen).
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.678
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudsten (VO) is de regel dat als er slechts 1 leerling in de klas positief getest wordt de rest van de klas gewoon naar school mag. Worden het meer leraren/leerlingen? Dan gaan ze in overleg met de GGD. Ik hoor van die school ook niets over besmettingen. Alleen 1x bericht gehad dat van ene zoon een klasgenoot positief getest was. We moesten hem de volgende dagen extra in de gaten houden ivm eventuele klachten oid.
    In de klas zijn toen geen nieuwe besmettingen opgedoken. Dus ben dan wel blij dat hij gewoon naar school mocht.
     
  9. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    Het kan natuurlijk ook mee te maken hebben, wanneer de klachten begonnen. Ergens las ik dat je 48 uur van tevoren besmettelijk bent. De juf werkt niet de hele week...het lijkt in elk geval erop dat ze vervanging hebben, ik was al bang dat ze de klassen afwisselend naar huis sturen als ze leerkrachten te kort komen, maar dat kan natuurlijk alsnog.
    Het is toch afwachten...
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij geldt de quarantaine voor kinderen tm 12 enkel als een huisgenoot besmet is.
     
  11. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    Nu, ondertussen heeft de eigen juf een Coronatest gehad, gelukkig negatief, maar mijn zoon was woensdag bij een klasgenootje spelen en haar moeder heeft school vandaag laten weten dat ze een positieve test had. Het blijft maar doorgaan... trouwens verder (nog) niets gehoord over extra maatregelen.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.707
    42.540
    113
    Nee hoor, hier 2 positieve juffen op school. Kinderen uit beide klassen mogen gewoon komen. Enkel goed in de gaten houden gedurende 14 dagen is het advies van het rivm.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  13. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    Ik vind dat toch maar raar hoe het allemaal gaat....is er tegenwoordig nog wel (of weer) een bron en contactonderzoek? Van school krijgen wij elke keer steeds hetzelfde mail dat de kans dat kinderen het overdragen nihil is en dat er contact was met de GGD en de stichting.

    Ik snap ook wel dat je niet veel meer kunt doen als afwachten of je verschijnselen krijgt, maar als de moeder vrijdag doorgeeft aan school dat ze positief getest is, ga ik er maar vanuit dat ze twee dagen vooraf waarschijnlijk al besmettelijk was (dus de woensdag toen mijn zoon er binnen was spelen). Hangt het dan nog vanaf hoe nauw het contact was of welke klachten er zijn? Of tellen basisschoolkinderen echt niet mee?
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij mijn zoon (Vo) is juist de regel als 1 kind in de klas positief getest word dat de hele klas 10 dagen thuis onderwijs krijgt en niet meer welkom is op school.
     
  15. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ik ben een half uur bij een zorgverlener van mijn oudste geweest, anderhalve meter afstand, raam open. Ze testte een dag later positief zonder klachten en 2 dagen later bleek ik ook Corona te hebben... Mijn man testte een dag daarna negatief dus via hem kan ik ook niet besmet zijn.
    Verder kom ik bijna nergens dus de kans dat ik het elders opgelopen heb is zeer klein.
    Ik denk dat aerosolen wel onderschat worden.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  16. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ligt aan de leeftijd idd, mijn kind is een half uur zeer intensief begeleid door iemand die een dag later Corona bleek te hebben. Echt op enkele cm afstand (fysio) en zij mocht gewoon naar school/opvang/sport. Wel moesten we haar 14 dagen goed in de gaten houden en bij klachten thuis houden.
     
  17. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    op de school van zoon , ook VO, is in zo ongeveer alle klassen wel een positief geteste leerling, maar school geeft aan dat alle overige leerlingen geen nauw contact zijn. Ze zitten in de klas naast elkaar voor 50 minuten en de aula zit bomvol met de pauze..

    Ik zou toch denken dat degene die naast de positief geteste zit in ieder geval 10 dagen thuis moet blijven
     
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.678
    113
    Vrouw
    Raar hoor al die verschillen.
    Ik kreeg voor de herfstvakantie een mail van school dat een klasgenoot van mijn oudste zoon positief getest was op corona. Mijn zoon had meerdere lessen naast die jongen gezeten. Maar mocht gewoon naar school. Ik moest hem alleen 14 dagen extra in de gaten houden. Hij kreeg gelukkig geen klachten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij mijn zoon moeten ze met de eigen klas pauze houden in het lokaal van de mentor. Aula is dicht. Ook het dalton uur waar ze normaal elke dag mogen kiezen in welk lokaal / bij welke docent ze gaan werken (dit is 1e tm 6e leerjaar door elkaar) is veranderd naar iedere klas een eigen lokaal zodat echt de klassen bij elkaar blijven. Dan heb je alleen nog de drukte in de gangen maar daar moeten ze een mondkapje op.
     
    mvl vindt dit leuk.
  20. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    dat hebben ze wel heel netjes geregeld
     

Deel Deze Pagina