Dag meiden, Ik heb een vraagje, Jesper is morgen 10 weken en hij sliep al een paar weken door. Hij krijkt 5 flesjes van 180 cc met 6 schepjes. Nu wordt hij sinds een paar dagen 's nachts weer wakker. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar hij valt dan niet meer in slaap zonder dat hij een flesje heeft gehad. Alleen.. dat mag dus niet, omdat ik al op een liter zit. Hij heeft altijd al veel gedronken en ik kan hem echt niet minder geven overdag, want hij komt altijd met rekken al na 3 uur weer. Iemand van jullie ervaring hiermee? Wat ik heb begrepen mag rijstebloem enz. pas vanaf 4 maanden? Hij heeft er gewoon niet genoeg aan lijkt het wel.
En als je gewoon probeert om toch meer te geven, hij geeft namelijk wel aan dat hij honger heeft.... dus denk dat je dan beter iets meer kan geven...
Af en toe geef ik wel eens een flesje meer, maar ze mogen eigenlijk niet boven 1 liter uit komen per 24 uur toch? Hij krijgt al friso extra half om half met comfort en sinds eergisteren 's ochtens en 's avonds al helemaal extra (+jhbm tegen spugen)
Ik weet wel dat als je comfort geeft je het beste je flesje kunt maken met kokend water, dan de poeder erdoor en dan het geheel af laten koelen (gewoon op het aanrecht dus niet in de koelkast) tot drink temp. Hierdoor kan het johannesbroodpitmeel (het cb heeft het me zo uitgelegd) goed wellen en daardoor zit de voeding ook beter. Groetjes Anita
je mag ook 190 met 6 schepjes doen. Dan hebben ze net iets meer. Bij Fenne werkte dit erg goed. Toen ik dit ging doen kwam ze ook weer later overdag. Opeens zat ze op 4 flessen, ik heb toen eens 2 dagen aangekeken hoe ze t zelf regelde. Ik ben begonnen met smorgens een fles te geven van 190 +6 (4 hongerig en 2 normaal) toen kwam ze weer om 12 en weer 190 +6 gegeven. Om 17uur weer en toen ik haar dus om 21uur in bed legde heb ik haar 210 met 7 gegeven. Hier sliep ze op tot half9 Ik heb dit toen een paar dagen zo gedaan, als ze dan snachts wakker zou worden had ik nog een reserve van 5 schejes zal ik maar zeggen. Ik heb dit nooit nodig gehad. Ze zit nu al 3 weken op 4 flessen. Vorige week aan t cb gemeld en t was prima. T was mss wat vroeg voor 4 flessen, maar aangezien Fenne goed groeide en t er goed op deed verder was t geen probleem.