Hoi, Mijn zoontje is vrij groot en past bijna niet meer in de ligbak van de wandelwagen. Ik rijd hem steeds rond in de maxicosi, want daar past hij nog wel in, maar nu vraag ik me af wanneer je de buggystand van de wandelwagen kunt gaan gebruiken? Thanx!
Tja das erg persoonlijk vaak. Onze dochter heeft tot ruim zes maanden in de wandelwagenbak gelegen, toen lag ze aan alle kanten klem. Toen zijn we haar ook pas in de buggy gaan zetten. De maxi-cosi is voor tot ongeveer negen maanden, dus daar moet je nog even mee vooruit!
Isa heeft ook met 6 maanden in de wandelwagen gezeten. Toen kon hij echt goed recht zitten. Voor mij is 3 maanden nog te vroeg. Ik zou nog een paar maanden mee wachten. Maar het is jouw kindje en keuze is ook van jou.
ik had mijn dochter rond 4,5 a 5 maand in de wandelwagen gedaan. maar dan eerst op de ligstand. later een klein stukje schuin. ik neem nu alleen de grote wandelwagen nog mee als ik vanuit huis boodschappen ga doen ofzo. voor als ik met de auto weg ben heb ik een buggy van teutonia aangeschaft waarbij de gehele zitten versteld kan worden dus niet alleen de rug leuning. hier ligt ze over het algemeen nog gewoon in behalve als ze heel erg wakker is en graag wil rondkijken doe ik hem een beetje schuin
als de wagenbak echt te klein is, zuo je de buggy kunnen gebruiken. Die kan je vaak ook vrijwel helemaal plat leggen, zodat ze nog niet hoeve te zitten. Want lange stukken zitten met 3 maanden is niet goed voor de rug en heupjes.
Het ligt ook een beetje aan wat voor wagen je hebt. zo hadden wij de quiny speedy maar die vondt ik zelf niet geschikt om mijn dochter al vroeg in te liggen. maar aangezien ze ook zo snel uit de wagen bak was. hebben wij toen de bugaboo gekocht. en die naar ons toe en in ligstand met een wagenzak er in. lag ze toch nog lekker knus
Ik heb mijn zoontje pas met 7 maanden over gedaan. Wij hebben ook een bugaboo en dat zijn lekker ruime bakken. Nu denk ik dat je beter je kind in de buggystand plat kan leggen dan lang achter elkaar in de maxi cosi.
3 maanden lijkt me nog wel wat vroeg. Past het echt niet meer? DAn is je zoontje zeker heel lang voor zijn leeftijd? Wij hebben best een lange baby, maar hij past nog net in de bak van de Buzz. Afgelopen week hebben we overigens voor het eerst de wandelwageninzet gebruikt, omdat we een dagje weggingen en daar kon de oudste dan evt ook nog even in zitten. Ik heb wel de wintervoetenzak erin gedaan, zodat hij nog een beetje beschut ligt, maar het ging op zich prima. Zo ver mogelijk plat. Nadeel van de Buzz vind ik dat als je de rugleuning achterover klapt, dat het zitstuk dan meegaat en omhoog komt. Liggen ze zo met die beentjes in de lucht..... Sommige wagen hebben dat niet, die kun je dan makkelijker gebruiken bij jongere babies.
Mijn zoontje is ook groot, maar ligt nog wel in de bak. Hij vouwt zijn beentjes altijd een beetje op. Ik vind hem echt nog te klein/jong voor een buggy. Voorlopig ligt hij nog prima en vindt hij het heerlijk zo.
Hier wordt de reiswieg ook erg krap, met een dik vestje aan kan ze haar armpjes haast niet bewegen en de lengte gaat ook nog maar net (Quinny Dreami). Maar vind haar nog te jong voor de wandelwagen, erg lastig! Wandel dus niet zoveel op het moment..
Hier is de tweeling met een maand of 10 van de reiswiegjes naar het buggygedeelte gegaan. En de derde ligt ook nog gewoon lekker in de reiswieg, nog geen idee wanneer ze daaruit gaat. Maar als ik jou (ts) was zou ik gewoon nu het buggy/zit gedeelte in de kinderwagen doen omdat hij niet meer in de reiswieg past. Dan de kinderwagen helemaal plat zetten zodat de kleine zo plat mogelijk ligt, dat lijkt me nog altijd beter dan wandelen in de maxi-cosi omdat ze daar echt zo opgepropt/gekruld liggen.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Hij ligt hem aan alle kanten aan, toch hou ik hem in de wandelwagenbak en ik adviseer je hetzelfde te doen. Desnoods met kussentje onder zn voetjes zodat zn voetjes iets omhoog liggen. Het heeft ermee te maken dat de schokken van de wagen in de bak over het hele lijf worden opgevangen en in een buggy die over het algemeen niet volledig platkan en hij daarmee een klein beetje schuin zit, zn heupjes alle klappen op moeten vangen. Hou hem echt zo lang mogelijk in de bak. Je zult overigens zien dat hij dalijk niet zo heel snel meer groeit als hij nu doet. Plus vind ik het fijne aan de bak dat hij daarin wel slaapt en zodra hij kan kijken hij dat niet zal laten. en dus niet slaapt.
Ik heb het laatst bij het CB nagevraagd, onze reus past er ook haast niet meer in...als hij met zn voetje tegen de onderkant duwt/schopt stoot hij keihard met zn hoofd tegen de bovenkant. Maar we mogen hem al overdoen...maar wel op slaapstand (wij hebben trouwens de quinny speedi) en dan niet te lang achter elkaar...2 uurtjes...net als de maxi cosi zeg maar! De kinderfysio zei trouwens hetzelfde hoor!
@sarah weet niet of je de nieuwste speedy hebt. maar je hebt er tegenwordig ook een kusen voor in de wandelinzet.
Mijn wagen kan helemaal plat en volgens mij lag hij dan ook al met net aan 3,5 maand of misschien wel eerder in de buggy-inzet. Ook simpelweg omdat het niet meer lekker lag, heel krap aan alle kanten en daarnaast vond hij het helemaal niets zo heel plat liggen. Dus al snel het buggy0gedeelte net een beetje omhoog dat hij kan kijken. Bij lange afstanden gewoon wel helemaal plat,maar dan viel hij toch in slaap. Nu zit hij dus ook al een tijdje toch echt in de wagen en ik kan me hem liggend in een bak totaal niet voorstellen. Wandelen vindt hij heerlijk en hij kijkt zn ogen uit. Winkelen vindt hij ook heel leuk,vooral als hij wat te pakken krijgt Alleen met lange stukken ligt hij natuurlijk nog wel gewoon plat.