jullie ervaringen gevraagd mamafiets vs gewone fiets

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fientje2007, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik ben toe aan een nieuwe fiets en mijn dochter kan voort al flink zitten dus mee op de fiets.
    Nu is mijn vraag; hoe bevalt jullie de mama-fiets? Ik fiets flink wat kilometers dus vraag mij af of dit ook bevalt met de mamafiets.
    Het is de wens als het allemaal mee mag zitten dat er meer kindje(s) komen, dus na +/-6 jaar uit de kinderzitjes-voorop is de fiets ookal aardig versleten met mijn gebruik.
    Of is het allemaal ook best te doen met een degelijke gewone fiets? Onze moeders deden 't er immers toch ook mee...?
    Maar kan je uberhaupt goed fietsen met kinderzitje voor? Of moet ik wel rekening houden met een fiets met een grotere afstand stuur/zadel. En kan je dan wel fatsoenlijk fietsen met een zitje voorop?

Ik heb alwel test gefietst maarja van 50m testritje word je niet veel wijzer en fietst alles eigenlijk wel best...

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn!
    Groetjes, Fientje

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik bleef ook meelezen

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb een gewone oma fiets met een zitje voorop. Wanneer je het stuur hoger zet is de instap groter.. Dit hebben ze voor mij bij de fietsen speciaalzaak gedaan.

Het bevalt mij super en het staat ook nog eens erg leuk.. Ik vind moedersfietsen niet zo mooi. ;)

En het fietst lekker..

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik heb ook een goede normale fiets, gekocht via het fietsplan vh werk. zitje voorop, gaat prima. alleen moet ik steppend opstappen omdat de ruimte tussen zitje en zadel te klein is. maar dat vind ik geen probleem, niet groot genoeg om een moederfiets aan te schaffen iig.

5. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ik zeg maar zo, vroeger bestond de moederfiets ook niet, aan de andere kant, waarom moeilijk als het makkelijk kan? heb onlangs een proefrit gemaakt op zo'n ding en ben een beetje aant overlopen naar de moederfiets dus...

6. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Ik heb een moederstuur op mijn gewone fiets laten zetten. Vind het zelf ideaal. Een mamafiets vond ik nogal lomp en zwaar en niet echt geschikt voor lange afstanden.
    Met de moederstuur heb je t.o.v. stoeltje op de voorstuur (op je normale fiets) meer ruimte en het sturen voelt makkelijker aan.

google maar eens op moederstuur.

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een gewone fiets met 2 kinderzitjes gaat goed hoor

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb een mamafiets en hij bevalt super. Heerlijk zo met de afstand tussen voorzitje en zadel.

9. Het ligt denk ik ook een beetje aan je eigen postuur.
    Ik ben wat aan de stevige kant, en pas ook daarom niet goed tussen het fietsstoeltje en het zadel in. Als ik eenmaal zit op de fiets gaat het wel, maar ik kan dan eigenlijk niet meer met mijn voeten aan de grond. Dat vind ik maar gevaarlijk, dus ik wil ook een mamafiets gaan aanschaffen.

Er zijn hier een aantal mensen die zeggen: vroeger deden ze het toch ook met een normale fiets. Maar ik heb wel het vermoeden dat de fietstoeltjes van vroeger wat minder massief waren dus iets minder ver naar achteren staken.

10. ik heb ook een mamafiets en hij bevalt prima,met een gewone fiets was de afstand voor het opstappen echt niet normaal.Met de mamafiets heb je meer ruimte en vind het gewoon fietsen zoals elk ander fiets...alleen heb je hier meer ruimte en is de fiets sterker qua materiaal werd mij verteld.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik ben zelf heel smal van postuur en heb een gewone fiets. In het begin had ik een fietsstoeltje voor, het ging op zich wel redelijk, maar was niet handig met op en afstappen. Ik paste maar net door de opening tussen stoeltje en zadel. Ik heb nu een fietsstoeltje achter en zou nu wel langere stukken ermee gaan fietsen, maar met het fietsstoeltje voor heb ik nooit lange afstanden gefietst, gewoon omdat het niet handig was!

12. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik heb de gazelle bloom moederfiets en ik vind hem ideaal! Je kunt het stuur op slot zetten zodat die niet omdraait als je het kind er in zet. En een dubbele standaard zodat de fiets steviger staat. Ook kan ik gewoon met mijn benen recht fietsen omdat de afstand tussen stuur en zadel zo groot is. En de bagagedrager achter is langer voor een fietszitje zodat het kindje niet met zijn neus vast in je rug zit :) En hij fietst ook nog een superfijn! Ik vind die moederfiets van gazelle er ook mooi uitzien, die anderen zien er zo ouderwets uit, maar ja dat is persoonlijk....

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    als ik jou was zou ik voor een mamafiets gaan. Nu kan je misschien goed fietsen met de normale fiets en de kleine voorop. Maar als je straks zwanger bent dan heb je die extra ruimte van een mamafiets wel degelijk nodig ;)

14. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heel fijn een moederfiets. Zowiezo heel handig, maar als je zwanger bent idd al helemaal.

15. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Ik heb ook een moederfiets, en ik vind hem ideaal. Een dubbele standaard en stuurslot zijn echt handig.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik heb ook een moederfiets en vind het echt zijn geld waard! Je hebt niet alleen extra ruimte, maar ook is het veel stabieler, je stuur kan niet omslaan, je kunt hem gewoon op de standaard zetten, als je fietst heb je meer controle, vind het ideaal!
    Helemaal als alles goed blijft gaan en mijn buikje straks gaat groeien, lijkt die extra ruimte me zeker geen overbodige luxe hoor.

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    even een vraag. ik krijg snel last van mijn schouders en daarom is een oma fiets voor mij geschikt (goed recht op zetten met armen dicht bij je zij). Is het bij een moederfiets zo dat je een beetje moet inleunen naar de stuur toe en met vrij rechte armen fietsen

18. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik heb een Batavus Mambo en had hiervoor een wat luxere Batavus. Dit frame was ook groter en dus kon ik niet bij de grond.

Het is belangrijk dat je met je voeten bij de grond kan. Standaard en stuurslot zijn ideaal en het frame is gewoon wat sterker. Er komt best wat gewicht aan zo'n fiets hangen. Boodschappentassen en buggy.

Wel leuk hoe mensen kijken als ik voorbij fiets met alles erop en eraan.

19. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Welke merken raden jullie aan; echt een dure of zijn de B merk fietsen (Halfords, Hema etc) ook prima?

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi geloof niet dat er zo'n fiets voor mij bestaat. Ben maar 1,53 m ;)

Deel Deze Pagina