Potje eten, tuitbeker, boze bui negeren? enz... ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine vogel

29 mei 2007
    36
    0
    0
    Vraag me vanalles af.

Potjes eten
    Het CB adviseerde me om haar meer mee te laten eten met de pot en niet meer de potjes. Ik ben druk bezig maar veel lust ze niet. Althans, ze draait duidelijk haar hoofd weg. En eten dwingen werkt tegendraads. Hoe doen jullie dat?

Niet willen drinken
    Elke ochtend krijgt ze een boterham. Met daarbij 90ml melk. Dit moet ik ook in een drinkbeker gaan geven. Dit wil ze niet. Ook als ik het in de fles aanbied. Maken jullie de melk nog warm bij het ontbijt en tijdens de lunch?
    Wordt het schema dan ook anders? Of moet ik me aan de tijden houden? Ze zal wanneer ze minder eet ook weer sneller honger krijgen denk ik.

Bedtijd
    Lezen jullie al voor? Consequent elke avond?

Nee zeggen
    We hebben echt een pittige tante hiero. Ik wil consequent zijn en optijd beginnen met regels enz. Als ik ga omkleed of verschoon, iig als ze ligt en ze wil het niet, dan stampt ze kei hard met haar voeten. Ze 'gooit' haar benen dan hard op de commode of bank. Ze brult dan ook hard.
    Kan ik dat nu al afleren of moet ik het negeren?

2. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ik ben ook wel benieuwd naar een aantal dingen:
    1:Kim eet soms met de pot mee. Dat ligt er maar net aan wat ik eet. Als ze te moe is wil ze niet eten, dan geef ik haar een eigen lepel en is ze afgeleid. Dan doet ze wel haar mond open

2: Kim krijgt s morgens gewoon nog een papfles. Ik ben niet van de ochtenden en geef haar lekker een fles in bed als ik vrij ben

3: Ik leg Kim altijd op dezelfde manier op bed. Volgens dezelfde rituelen. Daar zit nog geen voorlezen bij, omdat ze daar nu helemaal hyper van wordt

4:Nee zeggen
    Hier ook een pittig ding!. Ik ben nog niet met nee zeggen begonnen, maar wel met negeren. Kim kruipt nog niet en ligt vaak op de grond of in de box. Als het niet gaat zoals zij wil, wordt ze erg boos en driftig. Meestal wordt het met negeren minder, maar als ze erg moe is, helpt dat ook niet en ga ik wat anders met haar doen. Een andere omgeving helpt wel eens.
    groetjes Bianca

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    1. Lynn krijgt zowel potjes als dat ze met de pot mee-eet. Het is afhankelijk van wat wij eten (als wij chili eten, krijgt zij lekker een potje)
    Lynn lust het allebei, maar van de eigengemaakte prut smult ze meer.
    Lynn eet mee aan tafel gezellig met z'n 3-en...zien eten doet eten

2. Lynn krijgt 's ochtends een bordje pap, tussen de middag een boterham met diksap (geen melk want dat drinkt ze toch niet) en dan krijgt ze 's avonds nog een laatste fles (en die krijgt ze zolang ze die wil)

3. Hier hetzelfde ritueel iedere avond. Waaronder een boekje lezen bij ons op bed (we hebben 4 boekjes die we afwisselen) Ze weet het precies en aan het einde zeggen we altijd hetzelfde zinnetje. Dan naar bed, liedje en slapen maar. Dit ritueel hebben we al een behoorlijk tijdje

4. Ik zeg wel nee en het helpt hier wel. Lynn weet dondersgoed dat ze geen kiezelsteentjes mag eten uit de tuin. En dat doet ze nu ook niet meer. Maar andere dingen (zoals met brood gooien) Ik kan het blijven herhalen, maar dat wil er nog niet in. Ik blijf wel consequent nee zeggen, ooit zal ze het snappen

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman krijgt ook potjes en eet ook met de pot mee.
    Als ze niet wil eten dan negeer ik dat en doe het eten weg.
    Ik dwing hoor nooit tot eten.

Iman krijgt zelfs smorgens en savonds nog een fles melk. Dus gewoon in een fles!

Voorlezen doe ik niet, tenminste wel eens overdag maar niet voor het slapen gaan, omdat ik niet wil dat ze niet kan gaan slapen zonder dat er voorgelezen wordt. We hebben wel een vast ritueel.

Iman is ook een driftkikker.
    Ik zeg ook duidelijk nee als ze iets niet mag, waarop zij heel boos wordt en zich op de grond laat vallen en gaat brullen en zelfs haar adem inhoudt. Ik negeer dit gedrag, als het te erg is probeer ik haar af te leiden. Op deze leeftijd is alle aandacht aandacht, dus ook negatieve aandacht, daarom negeer ik t, zodat ze weet dat ze met dat gedrag niets klaar zal maken.

5. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Potjes eten
    Inge krijgt sinds onze vakantie pas potjes. Voor die tijd alleen zelfgemaakte hap. Nu krijgt ze nog maar af en toe een potje. Maar heir is het andersom. Zelfgemaakt eten wil ze wel, tenminste als ze gewoon stukjes krijgt en zelf kan eten. Ze wil sinds deze week niet meer gevoerd worden. dan is het krijzen en houdt ze haar mond stijf dicht. Ik probeer het en als ze niet wil, dan niet. Ze hongert zichzelf heus niet uit.

Niet willen drinken
    Inge krijgt borstvoeding. op mijn vrije dagen op verzoek op mijn werkdagen `s ochtends, tussen de middag en `s avonds voor het slapen. Ze krijgt `s ochtends nog een borstvoeding als ontbijt, dus dat weet ik verder niet. op het kdv krijgt ze nog een fles borstvoeding, die wordt nog wel warm gemaakt denk ik. Vreder drinkt ze water, sap en yoghurt. Op het kdv krijgt ze dit volgens mij uit een flesje of tuitbeker, thuis uit een gewone beker. uit een flesje drinkt ze amper water, maar uit een gewone beker wel. Als ze die ziet beginnen haar ogen al te stralen, dat vindt ze zo leuk. ik doe er wel elke keer een klein bodempje in en vul `m gewoon een paar keer. En doe een goede slap om en daaroverheen een Ikea slap met mouwen. Soms gaat het zonder knoeien en soms draait ze `m al te vroeg om en gooit ze alles in haar nek :D

Bedtijd
    Lezen jullie al voor? Consequent elke avond?
    Ja

Nee zeggen
    Ik heb ook een pittige tante. Het meeste gedram probeer ik te negeren. Als ze weer eens gilt omdat ze haar zin niet krijgt of iets dergelijks. Dan is het meestal het snelste over. Alleen als ze ergens aanzit wat niet mag of iets doet wat niet mag dan zeg ik wel nee. Nee, niet van Inge (als ze bijvoorbeeld weer eens voor de zoveelste keer de tijdschriften van de plank wil trekken en kapot scheuren). Soms lijkt het erop dat ze het wel begrijpt. Als je het zegt stopt ze en kijkt je aan. Maar vaak begint ze dan ondeugend te lachen en doet het opnieuw. En als je dan nee blijft zeggen en haar weg blijft halen begint ze boos te gillen. En dat laatste negeer ik dan weer. Vandaag zette ik haar op de grond, maar ze wilde opgetild worden, begon ze te gillen. toen ik niet reageerde gooide ze zich op de grond en ging heel hard liggen gillen en krijzen. Als het nu al begint hoe moet dat straks dan wel niet worden :( . Mijn broertje gooide zich als peuter met een woede aanval op de grond en sloeg en schopte dan hard gillend op de grond. het liefst ging hij voor de deur liggen. Alleen het leverde hem niets op, want we stapten gewoon allemaal over hem heen ;) .

Deel Deze Pagina