Hoi dames, even een vraag per wanneer mogen baby's even in de wipstoeltje en/of in een schommelstoel? Als ik de was doe, doe ik onze zoon even in de maxi cosi (vaak niet langer dan 10 min) maar misschien is het wel net zo lekker om even in de wipstoeltje te liggen.. Per wanneer mag dit? En de schommelstoel uiteraard, heb er 1 van fisher price. Hoor het graag!
Hier lagen ze vanaf dag 1 al af en toe in de wipper.. Schommelstoeltje niet gehad, maar zou je ook prima kunnen gebruiken voor zulke momentjes hoor!
's avonds is onze zoon ook behoorlijk onrustig, hij is dan ook écht wakker van 5 tot 11, en wil alleen tegen mij aan liggen. Eventueel zou een schommelstoeltje dan ook wel kunnen? Voor een paar minuten?
Ja kan prima hoor, al zou ik zelf met deze leeftijd gewoon zoveel mogelijk toe geven aan de mama-honger en je kindje bij je houden. Dus of lekker ontspannen samen op de bank of in bed liggen (vond ikzelf die eerste weken heerlijk!) of bijv in een draagdoek bij je dragen.
Ik weet niet of er een vanaf leeftijd is voor een wipstoeltje. Maar ons zoontje vond ik te klein voor een wipstoel de eerste 8 weken. Hij hing er zo in (stoel was natuurlijk wel in laagste stand) en hij was zo klein. Ik deed hem vaak in de draagdoek in die periode. Over een paar maanden wil hij niet meer zo lekker bij je liggen
Ik heb ook een dochter van 5, die vind het ook wel fijn om een spelletje te kunnen spelen met haar mama.... Of dat ik haar naar bed breng ipv papa. Als ik zoonlief de hele avond op mijn buik heb liggen kan ik niets beginnen, zodoende mijn vraag over de wipper/schommelstoel. Vind het heerlijk hoor, om hem bij me te hebben maar moet ook rekening houden met mijn dochter. Op het moment slaapt hij voor het eerst in zijn ledikantje, heb een babyfoon met camera, maar goed ook want vind het maar niets.. Nu kan ik hem een beetje in de gaten houden. *Off topic, maar moest het even melden!
Hangt af van welke wipstoel. Wij hebben één van chico, daar kan hij helemaal plat in liggen. Dat is dus best goed, althans niet schadelijk voor zijn ruggetje. Als hij té schuin moet liggen, dan wacht je beter nog even en leg je hem beter in de maxi cosi. Gewoon je buikgevoel volgen meid, je mama instinct laat je niet in de steek