Hoewel ik weet dat er al meer topics over dromen zijn, wilde ik toch ff in mijn eigen topic kwijt wat mij sinds enige weken gebeurt 's nachts... ik heb nachtmerries. Niet over mijn aanstaand moederschap, of over de zwangerschap, of over de babykamer; nee, helemaal niets van die aard. (voor mensen die het niet willen weten; nu stoppen met lezen! mijn dromen zijn echt heel naar!) Nee, ik droom over moord, kannibalisme, en andere bizarre dingen. Klein voorbeeldje van afgelopen zaterdag op zondag: Eerst een droom waarin ik toeschouwer was bij de meest vreselijke moorden (denk "Saw"), en waarin de moordenaar uiteindelijk ook zijn slachtoffers begon op te eten. Toen hij ging proberen mij ook een hapje te laten nemen, werd ik godzijdank wakker (badend in het zweet...) Toen ik eindelijk weer durfde te gaan slapen, droomde ik dat mijn broer bij ons was, en ik ineens 1 van mijn katten kwijt was. Uiteindelijk vond ik in de gang een plas bloed, en bleek mijn broer mijn kat te hebben onthoofd, en zijn kop aan de muur te hebben gehangen (net als die leeuwenkoppen die je wel eens op tv ziet). Het ging nog wel, totdat de kat zijn bekje opende in een mauw-beweging, en mijn broer lachend zei: 'kijk, hij roept om hulp!' Toen werd ik huilend wakker. Wat moet ik hier nou mee? Het is inmiddels zo erg dat ik niet meer durf te gaan slapen, en als ik al slaap, slaap ik zo licht dat ik van ieder zuchtje wakker word. Ik word gek... (sorry voor het lange, gedetailleerde verhaal, maar ik wilde het zo goed mogelijk uitleggen)
Hoi MvS, ik heb ook erg veel last van nachtmerries, niet zo erg als die van jou, maar voor mij ook heel beangstigend. Droom bijvoorbeeld dat mijn man dood is, en het lijkt allemaal zo echt dat ik bijna snikkend wakker word. Of ik droom over mijn overleden schoonmoeder, en dan word ik ook bijna huilend wakker. Ik weet niet wat het is, maar er gebeurt natuurlijk zoveel met je... Misschien helpt het om voordat je naar bed gaat nog iets ontspannends te doen, lekker in bad, of even lekker lezen voordat je in slaapt valt? Het zijn echt de standaardtips hoor, als er mensen andere dingen weten, ik blijf meelezen...
Hallo, Ik droom ook elke nacht heel erg. De meest stomme dingen. Ook hele enge dromen van mensen die dood gaan. Maar ook hele andere dingen die ook erg raar zijn.. Zou ook niet weten wat je ermee aan moet.. Sorry. Groetjes
Ik heb de laatste tijd ook last van nare dromen.. Bijvoorbeeld dat mijn vriend in een gevangenis zat voor een moord.. Ik bezocht hem elke dag en liep gewoon tussen de gevangenen Ik was hoogzwanger..Langzaam aan veranderde hij.. Hij ging drugs gebruiken en dealde ook in de gevangenis.. Ging vreemd en weet ik veel wat.. Ik kon het allemaal niet meer aan en maakte het uit.. En zei tegen hem dat ik hem niet bij de bevalling wou hebben.. Toen het zover was dat ik moest bevallen stond mijn vriend voor de deur met zijn "nieuwe vriendin" en liepen samen naar boven om bij MIJN bevalling te zijn. Ik was vet kwaad en schreeuwde alles bijelkaar.. En toen werd ik wakker... En zo heb ik wel meerdere nare dromen.. Idd wat mamaI zegt ga voor het slapen gaan lekker badderen in een warm bad.. Of een boek lezen.. Verder heb ik geen tips voor je.. Hoop voor je dat je snel van die nare dromen af bent..!
Ik vind het erg vervelend voor jullie dat jullie ook zoveel last hebben van dat gedroom, maar ben wel blij te lezen dat ook dit er blijkbaar gewoon 'bij hoort'... Een bad hebben we helaas niet, dus het zal gewoon een douche worden, maar principe blijft hetzelfde Ik probeer ook wel te ontspannen voor het slapen gaan, maar ik krijg die beelden van vorige dromen gewoon niet meer uit mijn hoofd. 'Vroeger', toen ik nog niet zwanger was, droomde ik ook wel eens eng, maar dan onthield ik het niet zo goed. Ik denk dat dat misschien wel het grootste probleem is; ik onthoud deze dromen veel te goed. Nou ja, het is maar even zo, vrees ik. Dames, sterkte met alle nachtelijke avonturen...
ik heb geen last meer van nare dromen..wel gehad maar ze zijn ineens verdwenen. ben me gisteravond wel rotgeschrokken!!! mn vriend was gaan trainen en zou pas rond en uur of 22.00 thuis zijn en dat weet ik want dat is elke week zo. maar goed ik was best wel moe en meestal wacht ik wel tot ie thuis is maar gisteren viel ik net een half uurtje van tevoren inslaap. nou volgens mij lag ik zo diep te slapen, heb hem niet binnen horen komen, dus hij kwam ook zachtjes de kamer binnen om me een kusje te geven en zei heel lief en zachtjes halloo meisje van me... dus ik met mn slaperige kop deed ff mn ogen open en schok me rot!!!! ik heb zo hard gegild, kromp meteen in een bolletje en trok de deken over me heen. uit schrik begon ik spontaan te huilen! en hij schrok zich ook rot en voelde zich zoo ellendig dat dat gebeurd was en zei de steeds neee ik ben het niet schrikkenn ooww sorry sorryy ik ben het maar, kom kijk me es even aan dan zie je het. k weet echt niet wat me bezielde gisteravond maar ik ben volgens mij nog nooit zo erg geschrokken.je zou bijna denken dat er een of andere enge moordenaar naast me stond met een groot moordwapen ofso zo hard gilde ik. en aaawww mn kleine baby was volgens mij ook geschrokken ofso want hij begon meteen echt hard te schopppen en dat voelde niet fijn aan.
Het hoeft ook niet direct met zwangerschap te maken te hebben de dromen. Maar vaak gaat het er dan wel over. (moet je dieper kijken enzo maar dit even terzijde) Vervelend zeg dat je zo naar droomt. En ook de andere meiden wat een enge dromen. Ik heb er helaas ook last van. Het blijkt echt een kwaal te zijn want heel veel zwangere vrouwen hebben nachtmerries. Maar je maakt ook veel mee asl je zwanger bent en maakt je ook vaak ongerust of je dat nou door hebt of niet. Vannacht droomde ik nog dat ik bloedde en ik was bang mijn kind te verliezen. Maar niemand nam me serieus. Nou ik werd wakker en het eerste wat ik deed was checken of ik bloedde of niet. Gelukkig was dit niet het geval. Ik ben toch bang dat ik mijn meisje verlies, ook al dacht ik dat het na de eerste 3 maand wel afgenomen was en ik er zekerder over werd dat het wel goed zou gaan. Helemaal na de 20 weken echo en de pretecho waar alles prima in orde was.
www.droominfo.nl Hier kun je sleutelwoorden invoeren van je droom, en dan kan er een betekenis uit komen, misschien dat sommige dromen op zijn plek vallen.. Tis niet egt een uitgebreide site, maar ik had heel erg voor mijn 20 weken echo steeds dromen over mijn beeb, dat ie te vroeg geboren werd & er raar uitzag ensow.. Toen ik geboorte of bevalling intikte, kwam er een stukje over vroeggeboorte of geboorte van iets "onnatuurlijks" en der stond bij dat je je dan druk maakte over de gezondheid van de beeb.. Toen bleek met de 20 weken echo dat alles goed was, waren de dromen ook over.. En 2 jaar terug droomde ik vaak over mijn moeder dat ik haar betrapte op zelfmoord & dat ik net optijd erbij was enzo, de betekenis ervan was dat ik me zorge maakte om me moeder & dat was toen in die periode ook zo.. Dus misschien heb je wat aan de site..