Raar gevoel aan mijn buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babyhope, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hey meiden.

Even een vraagje ik ben nu 18 weken zwanger. Maar sinds een weekje ongeveer heb ik zo'n raar strak gevoel aan mijn buik.
    Het is alsof het heel strak staat en het is ook heel gevoelig.
    Babyboy is wel van plek veranderd eerst hoorde ik het hartje onderin. Nu helemaal in mijn navel.
    Maar toch ik herken dit gevoel helemaal niet van dochters zwangerschap.
    Is het nu allemaal gevoeliger?
    Moet ik morgen bellen naar de vk voor de zekerheid?
    Hoe weet je of.je genoeg Vruchtwater hebt? Kan je dat voelen als.het minder is.

Xxx

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik lees eventjes mee. Heb het ook regelmatig..
    Ikzelf denk dat het een harde buik is maar lijkt me wat vroeg.

3. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Is dat niet gewoon harde buik?
    Sommige vrouwe krijgen dat wel vroeg.. een nicht had dat oik rond jullie termijn (18-20 weken)

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik weet niet maar het is continue en ook continue de aandrang om te plassen.
    Gisteren heb ik de voortuin gedaan best veel gebukt. Toen ik ging plassen was heel mijn onderbroek nat (sorry) en ik dacht echt hun ik heb helemaal niks gevoeld. Dus ik schrok.er een beetje van dacht verlies ik nu vruchtwater. Heb op mijn vuist geblazen maar toen kwam er gelukkig niks.

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Blaasontsteking?

6. Logan

Logan Niet meer actief

Klinkt een beetje als een harde buik? Ik had de eerste ook met een week of 16.

7. harde buiken ja. Vooral als je veel bukt. Als ze in rust ook regelmatig komen en niet minder worden na een tijdje rust dan wel even aan de bel trekken!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Van blaas ontsteking kan je ook enorm harde buiken krijgen he, zeker gezien je schrijft dat je je urine niet op kon houden!

9. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Dat strakke gevoel heb ik ook. Alsof er een soort van spanning op mijn banden staat. Vooral als ik een dag teveel heb gedaan. Ook ik wil morgen mijn verloskundige even vragen wat dat kan zijn. Ook dat natte voor of na het plassen heb ik vaak, alsof ik geen controle over mijn blaas heb.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik heb gebeld. Mag nu morgen om 5 voor 10 op controle komen in plaats van vrijdag.
    Ze dacht aan slappe buikspieren en banden. Ben het afgelopen jaar 51 kilo afgevallen en heb door de hernia niet kunnen sporten.
    Omdat mijn buikspieren dus zo slap zijn denkt ze dat de baarmoeder gewoon de baby goed beschermd. Ook slappe bekkenspieren door het urineverlies maar morgenvroeg gaan we op controle. Ben benieuwd

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hè meiden ik ben bij de vk geweest.

Het is geen vruchtwater dat heeft ze gecheckt met zo'n stickie gelukkig.
    Bloeddruk was goed ijzer was goed.
    Alleen doordat ik idd die 51 kilo ben afgevallen zijn mijn buikspieren te slap geworden. Ze kunnen het gewicht van de baby niet dragen en doet de baarmoeder dat dus zelf. Nu moet ik dus zo'n babypanty van anita gaan kopen.
    En een belly band.
    Dus bekkeninstabiliteit it is.

Aanstaande dinsdag de 20 weken echo.
    Volgens de vk is baby bovengemiddeld en een echte dwarsligger nu al haha.
    Ligt bovenin links in de hoek.
    Baarmoeder nu 2 vingers boven navel.

12. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Als je echt bekkeninstabiliteit hebt (wat overigens elke zwangere vrouw heeft en het is een term waar snel mee gegooid wordt, vandaar dat de meeste fysio's niet meer van BI spreken, maar bekkenpijn/bekkenklachten), dan zou ik ook zeker naar een bekkenfysiotherapeut gaan. Ik neem aan dat je verloskundige dat ook gezegd heeft, want zij kan je niet de 'diagnose' BI geven natuurlijk.
    De fysio kan je goede tips, trucs en oefeningen meegeven om het nog 22 weken goed uit te houden :)

Deel Deze Pagina