Hoi allemaal zoals jullie hier op mijn banner kunnen zien ben ik pas pril zwanger. Vanaf 5 dagen voor NOD heb ik al last van zeurende pijn in mijn onderbuik. Nou was het vanacht zo erg dat het bijna niet meer te houden was. Het was alsof dat er constant iemand met een mes liep te steken en dat zeker 5 minuten lang. Herkent iemand dit? Ik kan heel veel hebben wat pijn betreft maar dit was echt erg. Ik hoor graag jullie ervaringen. Xxx
misschien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? meer kan ik niet bedenken.. heb er gelukkig geen ervaring mee. maar bij helse pijnen zou ik zowiezo de huisarts maar ff bellen, dat kan niet goed zijn natuurlijk.. pijn nu weer gezakt? sterkte in elk geval!
Misschien een blaasontsteking? Deed bij mij veel pijn tijdens de zwangerschap. Zou contact opnemen met de huisarts, want kan inderdaad ook ernstiger zijn.
Ik zou ook zeker even je vk bellen, want helse pijn is niet goed! Veel kunnen ze niet doen, maar ze kunnen wel een blaasontsteking uitsluiten en misschien een vroege echo maken (weet niet of dat zo vroeg al kan?) om je gerust te stellen. Veel sterkte. Ik heb zelf rond de 8 weken bloedverlies gehad en mocht ook meteen komen en ze hebben toen een echo gemaakt om te kijken of alles goed was. Dat is voor jezelf een hele geruststelling. Ze zeiden ook dat ik altijd mocht bellen als ik bloed verloor of pijn had, al is het maar omdat er een dan een notitie van gemaakt wordt zodat ze ervan weten, mocht het vaker voorkomen.
zit de buikpijn heel erg aan één kant? dan zou je inderdaad kunnen denken aan een bbz, maar dat hoeft niet natuurlijk. Er gebeurt veel in het lichaam, alles rekt op, dus dat (ongi)klachten en stekerige buikpijn hebt, hoort er wel bij. Hoe is het nu, is het nog steeds zo heftig?
Bij mijn eerste dochter had ik dit in het aller vroegste begin heel erg. Echt dat ik gewoon krom stond van de pijn. Ben nooit gaan bloeden en heb verder een hele 'gezonde' goed verlopende zwangerschap gehad. Bij mijn tweede zwangerschap had ik het weer in het begin, wel iets minder heftig. Naar mijn idee heeft het temaken met de veranderingen die plaats vinden, wat vooral erg pijnlijk kan zijn bij een eerste. En wat dus ook per persoon kan verschillen zoals wel meer dingen tijdens de zwangerschap.
allemaal bedankt voor de reacties! de pijn is weer weggetrokken, over het algemeen is het zeurderige pijn ongeveer 3 a 4 keer per dag. nu was het vanacht dan alleen zo erg dat het bijna niet te houden was. na een minuut of 5 was dat weer helemaal weg. ik denk dat het er gewoon bij hoort, idd oprekken van vanalles en nog wat. de pijn zit namelijk niet aan 1 kant, voor mijn gevoel is het zeurderige ongeveer 5 cm onder mijn navel en dan van links naar rechts dus over de hele linie. die steken vanacht waren echt in het midden dus aan een bbz denk ik niet echt. is het al wel nodig om de vk te bellen? wilde daar tot maandag mee wachten omdat er op hun site staat dat je ongeveer 3 weken overtijd moet zijn en dat je dan kunt bellen. wat denken jullie daarvan? xxx
Ik zou gewoon even afwachten. Wat het ook is, een vk kan niets voor je doen en op een echo zul je nog niets kunnen zien. Wat betreft een bbz: Ik zou hier niet te snel aan denken. Zeker niet omdat je nog maar zo kort zwanger bent (ik bedoel, de kans is klein dat je er dan al zoveel last van zou hebben).
Lijkt me eerlijk gezegd gewoon het uitzetten van je baarmoeder en zo te zijn. Heb ook bij alle zwangerschappen in het begin krom gelopen van de pijn. Ben toen ook ten controle naar ziekenhuis gestuurd voor echo maar alles was ok. Heb het al iedere keer gehad, hoort er bij mij dus gewoon bij. Denk dat je hetzelfde voor hebt, zeker als je zegt dat het een keer of 3 per dag is. Moest het nu vaker zijn of een constante pijn, dan zou ik toch eens kijken voor een verder onderzoek.
Zolang je niet bloed zou ik het er lekker bij laten. Er zijn veel vrouwen waaronder dus ook ik die gigantische krampen hebben ik het prille begin. Gewoon lekker maandag je vk bellen zoals je wilde hoor. En neem lekker je rust!
Hoi Lolliebol, Gewoon bellen met de VK. Ik heb ook heel erge buikpijn gehad en nu nog steeds, maar wel iets minder sinds een paar dagen. Door de buikpijn ga je je ook zorgen maken en aangezien je buik al gevoelig is nu, gaat daar nog meer spanning naar toe. Misschien kan de VK je geruststellen. Ik zou dus gewoon bellen en zeker voor het weekend, dan zit je er niet het hele weekend met dat onzekere gevoel in je maag...
ik heb echt zo'n pijn gehad bij alle 3 de zwangerschappen (nu dus weer) Moet snachts echt onder de douche gaan staan, voor dat het wegtrekt, maar sta dan echt huilend onder de douche..bij mij zijn het mijn darmen...trok gelukkig weg. Heb het nu nog wel ong 1x per dag.
bedankt allemaal!! het is niet dat ik me zorgen maak, daar ben ik te realistisch voor. It`s meant to be.... zullen we dan maar zeggen. Het doet alleen zo gruwelijk zeer!! Hopelijk ben ik er snel vanaf. Degene die het ook hebben/hebben gehad: hoe lang heeft dat bij jullie geduurd? Ik ben in ieder geval wel blij dat dat eigenlijk het enige symptoom, buiten moe zijn, is dat ik heb. Ben gelukkig niet misselijk. Dan zou ik het niet meer geheim kunnen houden, ben namelijk nooit ziek. We zullen zien hoe het afloopt. Maandag ga ik de vk bellen. Hopelijk kan dan voor de kerst nog een echo gemaakt worden. Zou het super leuk vinden om die als kerstkado onder de boom te kunnen leggen. Jullie ook allemaal veel suc6!!! xxx