Hoi meiden, Ik heb even een vraagje over het genetisch onderzoek. Wij zijn bezig met icsi-1 en hebben al 5 terugplaatsingen gehad maar helaas nog geen resultaat. Ik kwam er pas geleden achter dat mijn schoonouders er erg lang over hebben gedaan om mijn vriend te krijgen (wel zonder MMM) maar bij mij gaat nu de gedachte in mij rond van misschien speelt er wel iets genetisch in die familie. Weten jullie wanneer er een indicatie is voor een genetisch onderzoek?
Hmm... Ja dat is lastig. Bij mijn man is sinds kort een genetische afwijking ontdekt, nog niet bekend of hij het ook heeft. Na het overlijden van mijn schoonvader heeft mijn schoonzusje een genetisch onderzoek aangevraagd, dit was in 2010. En nu pas iets gevonden, dus is een hele poos overheen gegaan. Misschien kun je contact opnemen met je (huis)arts en kijken wat die ervan zegt. Om een genetisch onderzoek te starten moet je volgens mij wel een verwijzing hebben namelijk.
Ik neem aan dat ze bij je vriend al genetisch onderzoek hebben gedaan als de uroloog geen goede verklaring kon vinden voor het lage aantal zaadjes. Ik bedoel, mijn man heeft helemaal geen zaad doordat zijn zaadleiders onderontwikkeld zijn. hij heeft toen bloed laten onderzoeken op afwijkingen op het CF gen. (Cystic Fybrosis als ik het goed schrijf..) dit komt nl ook vaak voor bij mannen met CF. hier ging 6 maanden overheen voor we de uitslag hadden. Hebben jullie voor jullie het traject ingingen geen bloedonderzoeken gehad?