Ik weet dat ik morgen gewoon het ziekenhuis moet bellen, maar toch zou ik het fijn vinden als mensen kunnen reageren die mijn verhaal herkennen en er iets zinnigs over kunnen zeggen: Afgelopen maand had ik mijn 5e IUI (gestimuleerd deze keer). Afgelopen donderdag was de inseminatie 2 weken geleden. Afgelopen dinsdag werd ik wakker en riep vol verwondering tegen mijn man: Moet je zien wat een grote borsten!!! Hij was diep onder de indruk (ik heb van mezelf een zeer bescheiden cupje). Donderdag deed ik een zwangerschapstest. De streep was vaag, maar er stond duidelijk een streep. Eigenlijk had ik de verwachting dat die streep met de dagen duidelijker zou worden, maar dit is niet gebeurd. Mn borsten zijn nog steeds groter dan normaal, maar mijn man is alweer een stuk minder onder de indruk dan die dinsdag. Ze zijn ook minder gevoelig dan voorheen en ik hoef niet zo vaak meer naar het toilet. Bloedverlies heb ik echter nog steeds niet... Herkent iemand dit? Kan het zijn dat het vruchtje toch niet meer leeft? Dat de positieve test komt van 'oud' hormoon dat nog in mn lijf zit? (ook vandaag (zondag) geeft de test nog steeds een licht positieve streep) Of kan het best zijn dat ik nog steeds zwanger ben?
ik denk helemaal niet dat er perse iets mis hoeft te zijn???? soms nesteld een vruchtje zich wat later in.... dan heb je niet meteen op nod een knaltest..... sommige mensen testen gewoon wat later positief.... bij sommige blijft de streep nog 2 weken na nod nog vaag..... zolang je geen bloedverlies hebt.... geen krampen e.d zou ik me niet meteen zorgen maken... je zou in het zh om een bloedtest kunnen vragen...... kon je wel echt duidelijk een streep zien? en heb je verschillende testen gedaan??? snap dat het na je 5e iui echt killing is.... en dat je onzeker bent... maar een streep is een streep... en hij hoeft niet altijd zo snel meteen met de dag duidelijker te worden.... veel liefs Jose
Jose, dank voor je reactie! Ik heb als volgt getest: Donderdag met Biotest (een Portugese, we waren op vakantie): licht streepje. Vrijdag ochtend (ik dacht ochtendurine is beter) Biotest: licht streepje. Zaterdag ochtend Predictor (wederom en Portugese): negatief (werd uiteindelijk wel iets positief, maar zat toen al aan de max afleestijd) Zondag middag: MatCare (we zijn weer in Nederland): licht maar duidelijk positief. Toch... die minder grote borsten... vind het zo raar... Daar komt bij dat ik overal lees dat Predictor geregeld vals positieve testen geeft terwijl hij bij mij zo goed als negatief is...
om de dag verdubbeld het HCG zich, dus je kunt het beste testen met dezelfde testen, om zo te vergelijken.... ik heb in januari ook met dezelfde testen getest, en mijn testen werden niet echt donkerder, had geen bloedverlies, maar iets in mij zei dat het niet lekker zat....uiteindelijk nog 5 dagen moeten wachten op de MK....