Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje, ben pas pril zwanger 4 weken en nu vroeg ik me het volgende af: - moet je altijd via de huisarts naar de verloskundige of kun je zelf een afspraak maken? - wanneer kun je deze personen het beste informeren? Ik wilde zelf nog even wachten omdat het nog zo pril is. Ik hoop dat iemand me kan helpen met de antwoorden, alvast bedankt!
Hey meid ik zelf heb meteen huisarts gebeld. Die heeft naar mijn bloeddruk en gewicht gekeken informatie over verschillende VK gegeven zo maakten voor mij het kiezen makkelijker. Maar je kan zelf op Inet kijken naar verloskundige die in jou gebied werken en dan bellen kan je gewoon afspraak maken en waneer ze dan afspraak maken ligt aan hun vanaf welke ZWweek. Wachten kan je ook doen als je fijn bij voelt maar het zijn VK en Huisarts die zijn veel gewend mocht het fout gaan waar je niet van uit hoeft te gaan gaat veel vaker goed positief denken. liefs,
in principe zodra je een positieve test in handen hebt kun je ze allebei bellen! En je hoeft niet via je huisarts naar de vk, wel kan je huisarts evt. tips geven over praktijken in de buurt. Ik heb zelf op vrijdag positief getest en ben na het weekend eens gaan bellen!
Allereerst van harte gefeliciteerd! Zijn al een heel aantal topics over geweest dus met de zoekfunctie vind je vast en zeker een heleboel antwoorden. Maar zal je vragen meteen even beantwoorden nu ik er toch ben Je hoeft niet eerst naar de HA, je kunt zodra je positief hebt getest gewoon naar de VK bellen. Wel kan het nog enige tijd duren voordat je een eerste consult hebt maar je kunt wel al bellen. Vooral handig als ze het erg druk hebben (ivm inplannen van de afspraak).
Ik heb zelf destijds direct contact gezocht met een verloskundigenpraktijk. Ik was toen 5 weken zwanger en de eerste afspraak werd toen gepland in de 8e week.
Ik ben drie dagen na de positieve test naar de huisarts gegaan. Die deed eigenlijk niet veel meer dan 'proficiat' zeggen en enkele folders meegeven. De week erna (was toen 6 weken) heb ik de verloskundige gebeld en met 9 weken hadden we de eerste echo.
Ik heb na de test de ha even gebeld.. De ass. verwees me door naar de VK-praktijk.. Bij ons is er maar 1 in de gemeente, dus weinig te kiezen.. Meteen vk gebeld en afspraak gemaakt.. Vk kon zo alvast wat info opsturen.. Bij 8 weken de intake gehad..