werkt jullie vriend ook verder weg?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Caithlin79, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nu de bevalling nadert heb ik steeds vaker de angst, dat m'n bevalling begint als m'n vriend op het werk is en hij niet op tijd terug zal zijn.
    Hij werkt op een klein uur afstand met de auto, maar kan niet elke dag met de auto omdat ik hem soms ook nodig heb (afspraak verloskundige bv) Dan is hij afhankelijk van de trein en kan het minimaal anderhalf uur gaan duren.

De vorige bevalling duurde in totaal 3,5 uur en ik hoor nogal eens dat de tweede sneller kan gaan.
    Zijn er meer die hier mee zitten? En hoe bereiden jullie hierop voor?

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn man werkt in Amsterdam en doet er 1,5 uur over om thuis te komen. Hopelijk begint de bevalling in het weekend of 's avonds. Maar als ik merk dat de weeën heftig worden dan komt hij meteen naar huis. Hopelijk haalt hij het :)

3. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur. ik was 17 nov uitgerekend en vanaf 1 okt is hij binnenland gaan rijden, zodat hij elke avond thuis kon zijn.
    ik heb het geluk gehad dat mijn vliezen in een nacht van zaterdag op zondag zijn gebroken. ik had anders een vriendin die alvast mee wilde gaan naar het ziekenhuis tot dat hij er dan kon zijn.

4. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Mijn vriend moet 50 minuten naar zijn werk rijden. Dan is hij nog zeker 15 minuten bezig om door de controle heen te gaan en dan naar zijn plekkie. ( Havens Rotterdam ). Mocht ik hem bellen, duurt het zeker een uur. Ik ben niet bang dat hij 'te laat' zou zijn, maar ik begrijp je spanning wel!

Daarbij als de weeen beginnen, wanneer vriendlief thuis is, dan blijft hij thuis. Denk niet dat hij me een seconde alleen laat..

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn vriend regeld het zo met de planning dat hij na de 37ste week dat hij op max 45 min van huis is.
    mocht het snel gaan dan ben ik snel in het ziekenhuis en gaat vriend met de vrachtwagen naar het ziekenhuis.

dit werkte bij fynn heel erg goed. gelijk bij de eerste weeën gebeld dat ik weeën had maar dat hij niet hoefde te komen nog. en toen de weeën regel matig kwamen was vriend net op het depot en heeft de auto gepakt en naar huis gekomen.

6. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Mijn vriend werkt door het hele land en dan ook nog op de meest onregelmatige tijden maar hij zorgde wel dat hij op het laatst niet meer aan de andere kant van het land zat dus dat was wel lief. En tja tuurlijk had de kleine eerder geboren kunnen worden maar dat was gewoon iets wat je ook niet kon voorspellen, de eerste was er ook veel sneller dan we dachten dus ik wist dat het bij de tweede ook zou kunnen gebeuren en dat het zou kunnen zijn dat mijn vriend niet op tijd thuis was

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn vriend doet er ook een 45 a 60 minuten over, ligt aan de drukte op de weg. Bij de eerste ben ik toevallig ingeleid toen hij een dag vrij had maar goed, ik heb er uiteindelijk 20 uur over gedaan dus te laat was hij nooit gekomen ;)
    Nu bij de 2e zullen we ook af moeten kijken maar als het bij jou de vorige keer zo snel is gegaan zou ik het ook eng vinden hoor! Maar goed, je kan ook moeilijk je vriend thuis gaan houden ;)
    Ik zou hem dus 'gewoon' gelijk bellen als je wat voelt en even iemand als back-up achter de hand houden. Je hebt uiteraard liever je vriend erbij maar als het nu weer zo snel gaat is het wel fijn als er toch iemand bij je is totdat je vriend er is.

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Mijn man was in het gunstigste geval met 45 min. thuis maar in de spits duurt het gerust 1 1/2 uur. Ik had bij de eerste een snelle bevalling (was overigens 's morgens heel vroeg) en zat voor de tweede toch ook een beetje in mijn piepzak. Gelukkig braken de vliezen 's nachts om 1 uur en binnen 2 1/2 uur was de kleine geboren.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier is mijn man waarschijnlijk wel op tijd (normaal gesproken 45 min. reistijd), maar hij zit ook regelmatig in het noorden van het land en dat is vanuit ons ongeveer 2-2,5 uur rijden. Daar ben ik wel een beetje nerveus over... :) Je zult nét zien namelijk...

Ik vind het met name spannend omdat ik nu ook nog mijn kleine dreumes-man rond heb hobbelen en ik het niet zo zie zitten om mega-weeën op te vangen terwijl ik alleen thuis ben met hem!

Maar ja... vorige keer ook 's nachts begonnen, dus daar hopen we maar gewoon weer op!

10. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Mijn vriend toert de hele wereld over voor zijn werk, maar was vanaf week 38 lekker thuis. Daarvoor alleen in Europa met een vluchtplan. Uiteindelijk is de bevalling ingeleid dus wisten we van te voren dat het ging gebeuren :D Maar ik kneep hem wel hoor die laatste weken dat hij weg was...

11. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Toch wel fijn om te lezen dat meerdere met dat probleem zitten! Voelde me al een beetje een muts omdat ik daar toch ook wel zenuwen over heb.
    M'n vriend moet ook anderhalf uur met openbaar vervoer (nog geen rijbewijs) en de nabije familie woont op anderhalf uur met de auto.

De afgelopen keer heeft hij ook maar net de bevalling gehaald! Ik lag voor een nachtje slapen onder sedatie in het ziekenhuis omdat ik door voorween al 3 nachten niet had geslapen toen de bevalling toch doorzette, weeenstorm en al.
    Ik zat net op 6 cm om 6 uur 's ochtends toen de verpleegster vroeg of ze toch maar m'n vriend zouden bellen, om 6.48 was de kleine man er! M'n vriend was toevallig net op weg naar z'n werk met de fiets en in de buurt, als hij van thuis of z'n werk had moeten komen was hij te laat geweest.

Totaal duurde de bevalling 3.5 uur, als je kijkt naar wanneer ik op 3 cm zat. Maar als je het zou meten vanaf het moment dat ik de slijmprop verloor maar anderhalf uur! Dat had ik echt niet verwacht gezien de langdurige bevallingen bij me in de familie..

Waar ik me nu het drukst om maak is de kleine man die hier rondloopt, hopelijk gaat het niet zo snel dat ik geen opvang voor hem kan regelen! En thuis bevallen doe ik liever niet, ik wil eigenlijk naar het kraamhotel.
    Ik zou het sneu voor m'n vriend vinden als hij moet oppassen en er zo niet bij kan zijn. Maar ja, als dat zo is dan moet het maar want de kids gaan voor!
    M'n moeder komt nu vanaf het moment dat ik (voor)weeen krijg en hopelijk redden we het dan..

12. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    HIer ook wel beetje angst hoor.
    Mn vriend werkt ruim een uur van ons huis vandaan.
    Is de tweede bevalling, dus geen idee hoe snel het zal gaan...
    Vanaf maart houdt hij de tel goed in de gaten en als k ook maar iets voel gaat hij niet naar werk.... Maar ja theorie en praktijk zit toch vaak een verschil tussen ;)

13. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    Mijn vriend studeerd 1,5 uur reizen met het ov hier vandaan.
    ik was uitgerekend tijdens de vele sneeuwval afgelopen december.
    op vrijdag als hij stage moest lopen doet hij er zelfs 2 uur over om thuis te komen dus we waren wel heel erg bang dat hij te laat zou komen als het overdag zou gebeuren omdat ik van de oudste nadat de vliezen zijn gebroken van 3cm naar hem op mijn borst in 1 uur en 12 minuten ben bevallen.
    uiteindelijk was het einde van de zwangerschap zo zwaar dat hij al veel thuis was de laatste weken om voor de oudste te zorgen en ik ben ingeleid met 38+6 weken en de bevalling duurde ruim 11 uur.

14. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Mijn man is taxichauffeur en kan dus overal op dat moment zijn. Als de datum zal naderen zal hij in de nacht niet meer werken, maar ja ik kan ook overdag bevallen. Dus dat zegt niks. Moet maar hopen dat hij dan in de buurt is en anders heb ik met mijn moeder afgesproken dat ik haar ook bel omdat ik nog een kleine van 2,5 heb lopen. Zij woont 10 min van ons vandaan en mijn vader zit ook maar 15 min van ons vandaan. Dus ik ga er maar van uit dat het op dat moment wel goedkomt. :)

15. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn vriend woont 3 kwartier fietsen van zijn werk af en ik maak me soms al druk dat hij misschien niet op tijd hier kan zijn...
    Ik hoop dan ook dat het gaat beginnen als hij gewoon lekker thuis is.

16. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Mijn manneke die werkt in frankfurt dus doordeweeks niet hier bij mij thuis het is 3 uur hier vandaan.. Hij is druk bezig een baan korterbij te kunnen vinden zodat hij de hele week hier kan zijn. Gelukkig is de bevalling nog een eindje weg :)

liefs

17. balou08

balou08 Lid

16 nov 2009
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is schipper in de binnenvaart en vaart in Nederland, duitsland en belgie. Ze kunnen nooit van tevoren zeggen waar ze uithangen. Ze weten pas de dag voordat ze gaan waar ze naar toe moeten en dan weten ze als ze aan boord zijn pas de rest van de planning en dan kan het nog zo veranderen.
    De dag dat ik uitgeteld ben (22-02) dan moet hij ook net aan boord.
    We hopen dat de kleine deze week komt en anders in week 41. In week 42 zal hij dan thuis blijven omdat de kleine dan gehaald wordt.
    Maar goed we kunnen daar helaas niks van zeggen.
    Wat veel mensen wel zeggen is dat je niet ontspannen bent en dan voor je gevoel niet klaar bent voor de bevalling als de man dan niet thuis is. Ik kan me daar wel iets in vinden. En jullie?

Groetjes Balou

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn vriend werkt 30min zonder file van huis af, dan is hij gewoon aan de zaak. Maar vaak moet mijn vriend voor een weekje naar het buitenland.

Met grote broer hebben we toen afgesproken dat hij na de 32 weken niet meer naar het buitenland zou gaan. Dat spreken we voor deze keer ook af.

19. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Mijn man werkt ook zeker 3 kwartier rijden hier vandaan. Als er geen files staan. We zijn nu voor een 2de bezig. En ik ben er ook al bang voor. De eerste was er ook in 3,5 uur. Gelukkig in de nacht van vrijdag op zaterdag. Maar je hebt het niet voor het zeggen.
    Ik hoop maar gewoon dat hij op tijd is en anders bel ik me moeder

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Mijn man werkt dik een uur rijden zonder files.. en die staan er helaas veel te vaak, dus meestal is hij anderhalf uur onderweg... van maandagmorgen half 7 tot vrijdagavond 6 uur...

Ik zag er dus ook enorm tegenop.. maar tijdens de yogales geleeerd om je eigen film te maken.. zoals ik de bevalling voor ogen heb, die film heel vaak afspelen.. natuurlijk zag ik dan voor me dat ik in het weekend zou bevallen..

Uiteindelijk braken de vliezen op zaterdagavond.. een geluk want na 30 min zat ik in een weeenstorm en na 3 uur had ik volledige ontsluiting..

Mijn man heeft dus wel continu standby gestaan als ik zou bellen.. Dan kon hij ook gelijk wegrijden en hoefde hij niks meer te regelen.. dat gevoel scheelde wel..

Zou je niet kunnen regelen dat je je laat rijden door iemand als je zelf weg moet? dan kan je man in iedergeval de auto meenemen en heb je daar al minder stress over dat het langer zou duen.

Heel veel succes met bevallen en ben nu al benieuwd wanneer je bevalling begint en of je man in de buurt zal zijn!

Deel Deze Pagina